laughinglouise

Alla inlägg under maj 2011

Av Luucy - 31 maj 2011 11:06

Hej!


Igår hade vi vår fina och roliga bal, en kväll att minnas!

Jag tänkte egentligen inte skriva så mycket om det just

nu, utan jag väntar tills alla har vaknat så att bilderna

från igår börjar komma upp på facebook haha.

Det blir ju inte så kul att skriva om kvällen utan

bilder, right? Så vi hörs mer sen!   

Av Luucy - 29 maj 2011 18:20

Hej!  


Idag är det mammas dag, så jag och syster gav henne

en fin present minsann! Nämligen denna snygga topp:

 

Hon blev jätteglad och tog på sig den direkt haha   


Vi åt en mysig bull-fika, älskar det! Efter det spelade

vi "Med andra ord" och jag och syster vann, höhö.

Amelie skulle förklara ett ord: Detta kommer jag

bli när jag blir gammal!!!

Jag: Hum??

Tiden går ut

Amelie: SEXTANT!

Hahahaha typiskt min syster.


Jag har för övrigt testat olika bal-frisyrer hela dagen

och för tillfället känner jag inte för att gå på någon

jäkla bal imorgon, haha. Jag tror att jag har världens

sämsta hårdag för jag har testat 9 olika frisyrer

(jag skojar inte) och det slutar med att jag ser ut som

att jag har fastnat i en elvisp... Aja, jag tror jag

vet hur jag ska se ut imorgon i alla fal haha.


Nu ska vi äta grillat (bäst!) och sen ska jag 

lägga mig i soffan och titta på Hellcats och

sen Big Brother. Helt okej om ni frågar mig!


Puss   



Av Luucy - 28 maj 2011 18:40

Hej!


Idag är jag förkyld. Känns inte alls bra haha. Det är det 

vanliga ni vet, halsont, rinnig näsa, ont i huvudet och 

sådant. Eftersom balen är på måndag så har jag bestämt

att jag inte ska lämna huset förrän dess, äta alvedon

och bli frisk! Därför ska mamma imorgon åka och

handla smink till mig inför balen haha. Skönt. 


Vad hände igår?

Jo, då hade jag min skrutte-fis här (Elliot), men innan

vi åte hit tränade vi ett härligt pass på gymmet! Eftersom

jag var förkyld så körde jag bara maskiner, så jag blev

inte sämre och fick träning = awesome. 

På kvällen lagade vi köttfärssoppa (vi äger på 

köttfärsrätter faktiskt) och den blev riktigt

god! Efter det blev vi svintrötta så vi bara 

satt i köket utan att orka röra på oss haha.

Tillslut samlade vi ihop våra krafter och flyttade

upp i soffan, där vi somnade vid halv 10 

och sov sött fram till klockan 12. Hjälp

vad trötta vi var.


Slänger in en random bild: 

        

Idag har jag shoppat med syster, vi köpte

mors dags present och Amelie hittade lite

annat smått och gott. Dock fick jag jätteont

i halsen så när vi kom hem gick jag och la

mig i soffan. Här ligger jag fortfarande

och vilar, jag SKA må toppen på måndag,

finns inga andra alternativ haha. 


Nej nu ska jag göra annat, puss  



Av Luucy - 26 maj 2011 18:50

Hej homies!


Idag var den sista skoldagen fram till studenten, så skönt!

Nu har vi som rektorn uttryckte det "2 veckors hopp och 

lek" vilket betyder att vi är lediga, inte alls fel!


Idag hade jag en stor projektredovisning med Elliot, Max

och Andreas och jag tror att den gick bra. Riktigt skönt att

ha det gjort! 


På lunchen kalasade jag, Elliot och Max på kebab som älskling bjöd

mig på, tack   Det var riktigt gott och mys, men det kändes lite

som en "sista måltid". Det går inte att räkna hur många luncher

vi har ätit tillsammans för det är sjukt många, men detta var 

den sista riktiga skollunchen. Nästan lite sorgligt haha.


Åh vad jag längtar efter morgondagens träning! Lite random

sådär haha. Denna blogg kanske snart förvandlas till en 

träningsblogg haha, men jag är nog beroende. Faktiskt. 

Redan nu på en månad med tre dagars träning i vecken börjar

man se resultat, tänk då hur det är om en månad! 


Slänger in en bild jag tog nu inlägget till ära haha:

 


Puss   

Av Luucy - 25 maj 2011 20:34

Hej!


Min hals gör riktigt ont och jag känner mig febrig, inte alls okej.

Dock hindrade det inte mig från att träna idag, men jag tog

det såklart lugnt och hoppade över all konditionsträning. 

Jag tänker spendera tre dagar i veckan på gymmet även om

jag mår skit, för jag vill inte bryta vår underbara nya rutin.

Jag tycker att det är grymt kul och nu efter en månads 

intensiv träning så början man se resultat, och det känns

helt awesome!! Nothing can stop me now  


Vet ni?  Idag var den sista dagen jag gjorde något

skolarbete, hur härligt är inte det? Det enda som 

återstår är en redovisning imorgon och sen 

är allt klart. Känns overkligt och helt underbart.


Just nu sitter jag och tittar på Glee, blir riktigt 

sugen på att sjunga men min hals tillåter det

inte haha. Det får bli en annan dag!


Slänger in en random bild...




Puss     


Av Luucy - 24 maj 2011 19:38




 








KÄRLEK

Jag älskar dig sjukt mycket

Av Luucy - 23 maj 2011 21:37

Hej på er!


Idag har jag och Elliot 2 år och 5 månader tillsammans, det ni!

Älskar min Elliot, massa massa pussar på vår dag  


Innan idag hittade Elliot en spindel i köket och eftersom han

hatar spindlar så frågade han om jag kunde ta bort den.

Dock hatar jag också spindlar så jag var inte överförtjust

vid tanken att vara nära en tjock och äcklig spindel så

jag var inte direkt frivillig. Vi hittade tillslut en flugsmällare

men eftersom spindeln satt i taket så kändes det fortfarande

liiiite för nära haha. Det var då jag fick den briljanta idén

att bygga en super-flugsmällare:


Hahaha, vi var helt seriösa faktiskt. Vi hatar spindlar.


       

Jag går till anfall, hahaha!


Elliot var mycket nöjd när spindeln var död haha



Puss    

Av Luucy - 22 maj 2011 17:41

Vilket åskväder det blev! Det var precis

sol och fint men sen blev himlen helt svart och

nu slår blixtarna ner med täta mellanrum. 

Vi fick koppla ur modem och sådant till 

bredbandet för det har försörts så många 

gånger förr när det har åskat. Sitter därför

med ett sånt trådlöst ni vet som man 

kopplar in i USB-porten. Var inte så 

sugen på att dumpa datorn än haha  


Igår provsmakade vi förresten vår egenodlade spenat för

första gången och den var supergod! Även idag ska vi ha

spenatblad i salladen. Det är något speciellt att äta

något som man själv har odlat haha    


Puss   

Skapa flashcards