laughinglouise

Alla inlägg under maj 2011

Av Luucy - 22 maj 2011 15:35

  Åh, sol och skönt ute. Dock är det väldigt mycket moln

på himlen men då och då lyser solen igenom, skönt.


Idag har jag pluggat, inte så glamoröst men det är sånt

som måste göras. Detta är det sista arbetet jag gör

någonsin under gymnasiet så det känns inte så illa

ändå, hihi.


Igår köpte jag förresten mina balskor! Åh vad fina de är.

Blev lite småkär faktiskt. Okej, MYCKET kär. Funderar på att

ha dom på studenten med och sen på mammas 50 års dag

så att jag får använda dom så mycket som möjligt.

Kan slänga in en bild på dom imorgon  


Nej, nu ska jag göra annat, puss  


      

Av Luucy - 22 maj 2011 11:04

Hej vänner!  


Jag började min dag med att läsa lite bloggar och en av dem

är Tyras.se . Där skriver hon att det är mors dag idag och jag

får lite halvt panik, jag har ju inte köpt någon present?!

Jag sitter därför ett tag och funderar på hur jag ska lösa detta

eftersom mamma säkert väntar på i alla fall ett "grattis på

mors dag". TIllslut inser jag att det bästa att göra är att säga

till mamma att jag har missat detta och att hon får en 

present imorgon istället...


Jag: Mamma, jag måste erkänna en sak...

Mamma: Jasså, vadå?

Jag: Det kan vara så att jag har glömt att det

är mors dag idag... så jag har ingen present

Mamma: Men mors dag är ju nästa söndag!

Jag: Va?! Jaha...


Fail! Jag ska aldrig mer lita på vad bloggare säger haha  

(Såg även nu att hon har uppdaterat inlägget med att

det är nästa söndag... haha så typiskt) 


   

Av Luucy - 21 maj 2011 17:36

 

      

Puss   

Av Luucy - 21 maj 2011 13:51

Hej!  


Som ni alla vet så ska ju jorden gå under idag, vilket jag

inte tror på. Det komiska är att nu är det snart imorgon i

Australien, och det har väll knappt blivit idag borta i USA?

Förstår ni vad jag menar eller det låter för förvirrat? Haha.


 Förresten, över till något helt annat. Tittar ni på Big Brother?

Jag vill absolut att Gurkan ska ut imorgon. Jag tyckte Gurkan

var underbar i början och han fick en att skratta massor.

Men vad fan har hänt med Gurkan nu? Han snackar skit, 

klagar på allt och säger att han kommer att vinna allt?

Nej, han ska ut. Nu räcker det tycker jag...


Aja, jag slänger in en bild som jag tog för någon

dag sen, så hörs vi mer sen :)



Puss     

Av Luucy - 20 maj 2011 21:37

Hej!


För ett tag sedan hände det något skumt haha. Jag satt med en 

tidning och på framtidan var det en bild på Veronica Maggio.

Det stod även en text som var i stil med "Veronica Maggio ska

ha konsert i Lund" eller något likande. I alla fall...


När jag stod där och höll tidningen så kom det förbi en man i 

40 års åldern och sa "jasså, är det du som ska ha konsert?"

Jag förstod verkligen ingenting, så jag svarade något i stil med

"Va? haha, nej det ska jag inte?" Då pekade han på 

Veronica Maggio på tidningen och sa "Jaha, jag trodde

det var du som skulle ha konserten!"


Han trodde alltså att jag var Veronica Maggio, sjukt haha.


Bara för det var jag tvungen att visa er lite jämförelsebilder.

Vad tycker ni? Är jag lik henne? Två jag känner tycker att

jag är lik henne i vissa vinklar. Men jag vet inte, bedöm ni  


(Nu var det dock inte bilden från denna tidningen,

men denna var i dagens tidning så jag använde den haha)




























     

Louise?                                          Veronica?


Puss   

Av Luucy - 19 maj 2011 18:47

1. Du skall aldrig klippa av ditt hår igen

Jag saknar mitt långa hår. Nu ska håret få växa ut sen ska det aldrig klippas!



2. Du skall inte köpa skor som är obekväma redan i affären

Om skon är obakväm redan i butiken så kommer de ge enorma skoskav, vilket kommer resultera i att de kommer stå i skohyllan. Föralltid. Utan att användas.  



3. Du skall aldrig bli en soffpotatis

Träning är riktigt kul, är bra för kroppen och man håller figuren i form   



4. Du skall aldrig köpa en rosa mobil igen för att den var "söt"

  

Bilden säger väll allt...



5. Du skall aldrig sluta fotografera

Det spelar ingen roll om det är naturbilder från trädgården

eller bilder från en kul kväll. Det är alltid kul att se tillbaka på.  

  

Av Luucy - 19 maj 2011 15:29

The Lonely Island, Michael Bolton - Jack Sparrow


Alexandra Stan - Mr. Saxobeat


Don Omar, Lucenzo - Danza Kuduro


Riktigt bra låtar som spelas flitigt här hemma   



Men även andra godingar som...

Mohombi, Nicole Scerzinger - Coconut tree

Lady Gaga - Born this way

Jedward - Lipstick


Puss   

Ovido - Quiz & Flashcards