laughinglouise

Alla inlägg under juli 2011

Av Luucy - 25 juli 2011 10:45

Hej på er!   


Idag ska jag först ringa några viktiga samtal

(inte så ofta jag gör det haha) och sen kommer

Elliot hit! Myspys. Dock fick jag inte tag på någon

almanacka igår så jag funderar på om jag och

Elliot ska åka på en liten utflykt sen och köpa

en, får se vad han säger haha.


Jag tog en bild för någon dag sedan, inte så ofta det händer

nu för tiden faktiskt. Jag vill skaffa två nya objektiv för

det jag har är lite halvtråkigt. Får se när jag gör det,

jag fyller ju dock år nu i augusti så jag kanske ska önska

mig det i present? Får se får se.

   Plommonen har blivit röda nu, supergoda är dom!



Vi hörs mer sen!

Puss     

Av Luucy - 24 juli 2011 14:43


Hej på er!


Idag gick jag upp 8.50 vilket är brutalt tidigt en söndag haha,

men sen 9.50 åkte jag iväg och gymmade med älskling och Morris.

Det gick kalas, körde dock bara lite kondition för jag får så ont i

knäna när jag går/joggar på löpband, så jag ska boka en tid hos

en sjukgymnast imorgon. Annars körde jag mina olika magövningar

som vanligt och även två olika för ryggen, två för armarna och

en för rumpan haha. Det gick på en timme ungefär och sen

åkte vi alla hem.



Idag ska jag kanske åka iväg och köpa en

almanacka eftersom jag har massor som jag

ska göra och måste komma ihåg och nu är det

snart fullt i minnet haha.



Som ni vet var jag ju och shoppade igår, och här är

mina köp. Riktigt nöjd, och jeansen är absolut nya favoriter!

   Jeans från Only. De satt perfekt och jag gillar dom massor   



 


   Lite detaljer




 


  

Tröja, även denna från Only.




 

Hörs mer sen!

Puss   

Av Luucy - 23 juli 2011 19:19

Hej.


Jag åkte iväg med mina föräldrar och shoppade lite,

visar vad jag köpte imorgon.



Det blir ingen joggingtur för det har börjat ösregna, inte så kul att

vara ute då. Ska istället kika på en film och ringa älskling tänkte jag.



Vi hörs mer imorgon,

Puss   

Av Luucy - 23 juli 2011 12:00


Hej fina ni.


Först vill jag skänka en tanke till Norge,

riktigt fruktansvärt det som hänt.


Idag har jag har Elliot 2 år och 7 månader, grattis till oss  .

Dock "firade" vi det igår (vi firar inte varje månadsdag längre

eftersom vi nu har varit tillsammans så länge haha) men vi

hade en mysig kväll i alla fall! Sen när vi firar 3 år däremot

då får vi göra något extra speciellt och då ska Elliot få en

present med minsann. Tänk, då är det snö ute och dagen

före julafton, eftersom vi blev tillsammans 23/12- 08.



 



Idag då?

Jag vet inte än faktiskt. Just nu orkar jag inte tänka på det

så jag får se vad som händer. Om det inte börjar ösregna så

ska jag ut och jogga en runda i alla fall, så då får jag starta

min mobil som har varit avstängd nu i 4 dagar så att jag

kan ladda hem appen "Runkeeper". Jag är övertygad

om att det är inte inte många i min ålder som klarar idag,

att ha mobilen avstängd och ändå överleva haha. Dock har

folk kunnat nå mig på facebook så jag har inte varit så

omöjlig att få tag på ändå.




Vi hörs mer sen people.

Ta hand om er

Puss   



Av Luucy - 22 juli 2011 20:29


Hej på er!


Jag har inte alls tid att sitta här egentligen så jag

får fatta mig kort haha. Idag tränade jag först med

älskling som sagt och sen fortsatte Elliot att träna

medan jag och mamma åkte och kikade på nya

glasögon. Jag hittade två par fina så det fick

bli båda haha, och det ena paret var de första

jag provade i den första butiken, inte illa minsann.


Sen åt vi på Grafitti (mums) och åkte sedan iväg på

lite shopping. Det blev detta för mig idag:

   2 st bh från H&M.



Sen åkte vi hem och åt pizza och kebabrulle, inte helt fel.

Det hade vi verkligen förtjänat efter både gym och en

6 timmars lång utflykt haha.



Slänger in dagens outfit:

  

Jag fastnade verkligen inte på bild idag, jag gör

en fruktansvärd min och viftar med armarna haha.

Men man ser outfiten rätt bra så   







Puss   

Av Luucy - 22 juli 2011 09:15

Hej fina ni!   


Jag vet att jag har varit lite besatt av vädret

den senaste tiden (okej, ganska rejält besatt haha)

men idag önskade jag minsann att jag inte surfat

in på SMHI. Visst brukar dom ha riktigt fel ibland

så jag vet inte om detta går att lita på, men om

det stämmer så är det inte okej. Inte någonstans.


Här får jag ta på mig jacka och ordentliga kläder så

att jag inte fryser i det gråa och trista vädret, medan

stockholmarna kan ligga på stranden och gotta sig?

Nej, jag befinner mig verkligen på fel plats känner jag haha.




Aja, sånt är ju livet som man säger höhö...

Jag får förresten se om jag hinner slänga in en outfit, men det

tror jag nog! Jag funderar på att ta med mig kameran

idag med, så att det kommer in fler bilder sen.

Det kan ju vara trevligt haha.




Hörs mer om en stund!

Puss   

Av Luucy - 21 juli 2011 17:02


Hej på er!


Mina planer på att jogga en runda sket sig

om man säger så. Ni kanske undrar varför?

 

Det verkligen öser ner utanför fönstret, så jag håller

mig hellre inomhus och dricker en varma koppen minsann.



Det är flera som har rekomenderat Runkeeper

och jag läste lite om appen på olika forum och

den får både hiss och diss. Men så är det ju med

alla produkter haha. Det blir i alla fall den som

jag kommer att använda   



Nu när vädret har varit grått och trist en längre tid

med endast ett fåtal varma dagar, och man dessutom

fått h&m:s höstkatalog i brevlådan så har min hjärna

ställt om sig till höst-läge. Detta vill jag ha just nu:


 

Men, trots att min hjärna just nu ligger lite i förtid

så hoppas jag som sagt på fler soliga dagar.

 

 

Morgondagens planer?

Imorgon ska jag med mami och köpa nya glasögon

till mig. Jag använder i vanliga fall alltid linser men

när man är sjuk och har feber och sådant så

är det skönt att slippa linserna när man går hemma

och mår bajs haha. Får hoppas att jag hittar ett par

snygga, det är verkligen dags för ett par nya nu!



 



Sen ska jag träna med Elliot som antagligen följer

med mig hem  ♥. Då ska jag tvinga honom att

höst-mysa med mig   = varm choklad, en bra

film (komedi såklart haha) och spela spel.

Jag ska minsann vinna över honom i scrabble

om det så är det sista jag gör haha!





 


Hörs mer sen!

Puss   

Av Luucy - 21 juli 2011 12:10


Hej på er!   



Nu har min älskling precis åkt hem efter en

riktigt mysig dag tillsammans igår. Först tränade

vi och sen åkte vi och köpte en onepiece till

hans syster Eila, och sen åkte vi hem.


Väl hemma så startade Elliot en "maktkamp

inom förhållandet" hahaha, orkar inte.

Elliot tyckte såklart att han vann, men

där är vi lite oense haha.  



Idag då? Det är ju ett riktigt oinspirerande väder så jag har ingen

lust att hoppa ur mina mjukiskläder för att fotografera en outfit,

 så det får bli imorgon istället!


Dock hade jag tänkt att jag ska ut och springa en

runda lite senare. Det var riktigt längesen och

jag är kontsigt nog sjukt sugen på det! 


Är det någon som vet en bra app som jag kan ladda

hem som mäter distans, tid och sådant?


  

Är det någon som har provat någon av dessa?

Fungerade den bra?



Puss   

Skapa flashcards