laughinglouise

Alla inlägg under juli 2011

Av Luucy - 4 juli 2011 17:04


Hejsan fans!

(höhö)


Idag gymmade jag med älskling och hans vän Morris.

Det gick bra tills det svartnade för ögonen och jag

nästan svimmade. Detta har hänt en gång förr och

då ramlade jag baklänges in i duschen, men klarade

mig utan skador. Skitskumt detta, så jag ska kolla

upp det någon dag, det är lika bra!


NU ska jag och Elliot baka pizza och göra chokladbollar, mums!

Sen ikväll ska vi äta Ben & Jerrys, så gott. En riktig tjockisdag

med andra ord, men det är vi värda.


Slänger in en liten dagens outfit:


 

Idag har jag på mig en Kavaj från Flash, Linne från

Ullared, Jeansleggings från Ullared, Väska från H&M

och Skor från Din SKo.



Puss   

Av Luucy - 3 juli 2011 22:35

Tjo!


Även om jag väldigt ofta i denna blogg är framför

kameran, så trivs jag faktiskt bäst bakom den.

Jag älskar att fotografera människor, och idag

ställde som sagt min syster upp som modell! 








 





     



Puss   

Av Luucy - 3 juli 2011 18:27


Hej på er!


Jag har precis spelat några omgångar scrabble med mamma

eftersom hon var sugen på det  . Första gången jag spelade

det trodde jag att det skulle vara supertrist och stelt typ? Haha.

Men jag hade faktiskt fel, för jag tycker att det är kul minsann!


  


Nu sitter jag och lyssnar på musik, och jag lyssnade

precis på "When to hold on" med Jennifer Brown.

Det var den låten jag och en kompis i 9:an

tävlade med i skolans sångtävling haha!



Annars väntar jag på att min syster ska komma hem för hon

är med sin pojkvän och handlar köksbord. Då ska jag

nämligen fotografera henne är tanken! Dock brukar Amelies

planer ändras väldigt snabbt så vi får se om det

blir av haha   



Hörs mer sen!

 


Puss   

Av Luucy - 3 juli 2011 14:50

Hej fina ni!


Idag är det åter igen riktigt kvavt och varmt, skulle inte

förvåna mig om det blir repris på gårdagen med regn

och åska. Just nu är det så varmt så jag mycket hellre

skulle vilja ligga på stranden med en glass än att sitta

på baksidan, för här blåser det inte alls. Det är bara

varmt, varmt och jättevarmt. Men jag ska inte klaga!

Ska minsann ta lite glass och sätta mig i skuggan haha.


Idag är det egentligen en träningsdag men Elliot är på

utflykt med sin familj så det blir imorgon istället! Får se

om jag kör lite kondition senare, men det gör jag bara om

det blir svalare. Att träna i 30+ som det är på vår

ovanvåning är ren tortyr.


Innan jag lämnar datorn ett tag så slänger jag in

dagens outfit! Jag har även idag på mig samma

jeansshorts som igår, men idag har jag ett linne

från Ullared till, och ett par skor från Din sko.


    


 


Puss   


Av Luucy - 2 juli 2011 21:22

   Tjo!


Hjälp vilket oväder det blev haha! Åskan kom hit och

vid flera tillfällen trodde jag att det slog ner hos grannen

eftersom det small så sjukt högt och rutorna började

skaka. Som tur är så slog det inte ner hos grannen 

men jag tror däremot att telefonmasten som ligger

100 meter bort fick sig några smällar.


Nu ska jag sätta mig och titta lite på tv tänkte jag,

för nu verkar ovädret ha dragit sig vidare. Men innan

jag gör det så ska jag slänga in en liten uppdatering

från mina och Elliots odlingar! Nu händer det grejer:


   Kolla vad mycket ärtor! Alla blommor kommer också

bli ärtor, det blir en hel del med andra ord haha.



  

Ska bli kul att smaka dom sen!



  

Från vänster:

ärtor, majs, smultron, bönor, broccoli, dill + persilja,

sallad, dill, gräslök, persilja och timjan

 

 

 

Nej nu ska jag mysa ner mig i soffan! Puss   


Av Luucy - 2 juli 2011 18:57

Hej igen!


Innan bestämde jag mig för att gå ut en sväng, och det var

riktigt kvavt och varmt ute. Jag hann nog bara sitta i 20 minuter

innan det börjar regna (trots att det fortfarande var sol). Jag

packar då ihop där ute och flyttar in och då slutar det regna.

Lite typsikt. Men sen började det regna igen och sen slutade det

och så har det hållit på en bra stund.


Just nu åskar det, men det är ganska långt borta så än så länge

kan jag ha datorn och tv och sådant på. Om åskan kommer hit

vet jag inte vad jag gör för det är inte så kul att vara ensam

hemma och inte kunna göra något med elektricitet. Blä.


Men men! Jag håller hoppet uppe och tittar flitigt på olika

vädersidor (haha) så får vi se hur kvällen slutar.


Jag lagade i alla fall precis mat, och det blev pasta med

köttfärssås. Blev gott faktiskt! Körde på ren improvisation

och slängde i lite allt möjligt som jag tänkte kunde passa.


  



 

Inte helt fel va?  




Puss   

Av Luucy - 2 juli 2011 15:59


  Idag har jag på mig en tröja från Gina Tricot,

shorts från Vero Moda, skor från Deichmann

och ett silverhalsband från Guldfynd!  




Puss   

Av Luucy - 2 juli 2011 15:25

Hej kära vänner!


Som jag skrev igår så sov min älskling över hos mig

till idag, och han har tyvärr åkt hem nu. Vi har haft

två riktigt mysiga dagar och fan vad jag tycker om

min Elliot   Han gör mig så lycklig.


Innan han åkte hem så bakade han chokladbollar till mig

så att jag skulle ha något att smaska på idag, så

snällt! Jag åt en precis och dom var riktigt smarriga.


 

Riktigt enorma haha, blev supernätt när jag ätit en. 




 


Ska slänga in bilderna på min outfit idag,

så vi hörs mer sen! Puss   


Ovido - Quiz & Flashcards