laughinglouise

Alla inlägg under augusti 2011

Av Luucy - 26 augusti 2011 19:35

Jag kom precis på att jag inte har visat något

av det som jag fick i födelsedagspresent, eller skorna jag

köpte i Göteborg. För er som är intresserade höhö.


   Jag fick bland annat en träningsväska av mina föräldrar

och den är helt perfekt och lagom stor när man gymmar.


Jag fick även träningskläder men dom visar jag en

annan gång, för dom är smutsiga nu haha.



Jag fick detta underbara stativ av min syster och

hennes pojkvän! Det kommer att användas flitigt

i höst kan jag lova.



Till sist en bild på skorna som jag köpte i Göteborg!

Dom är egentligen mörkblå och inte svarta som dom

ser ut att vara på denna bild.




Puss    

Av Luucy - 26 augusti 2011 16:05


Nu kommer den efterlängtade recensionen av mineralsminket

som jag beställde från elf för ett tag sedan (eyes lips face).


  

Elf mineral lip gloss - Au Natural

Elf mineral lip gloss - Pageant Princess

Elf mineral foundation - Fair



Vad tyckte jag om läppglansen?

Läppglansen var lagom klibbiga, och de gav riktigt mycket

glans. Dock har dom inte så mycket färg i sig som man kanske

kan tro när man ser behållarna, utan de ger t.ex. mer än nyans

åt det rosa hållet än rosa läppar.


När jag hade satt på det så åt jag en banan och drack ett glas

mjölk för att se hur de klarade det, och jag blev positivt

överraskad! Det såg ut som att ingenting hade hänt, och

dom var fortfarande lika glansiga. Idag har jag haft på mig

läppglanset Au Natural i 5 timmar då jag har ätit, druckit,

pussat på min pojkvän, tränat och en massa blandat och

jag har fortfarande läppglans kvar! Dock hade det

behövt en påfyllning nu, men om jag inte hade gjort

dessa aktiviteter så hade det garanterat suttit kvar.



Lukten då?

Om man som jag har astma och inte tål starka dofter

så är detta ett perfekt läppglans! Till och med Isadoras

oparfymerade läppglans luktar konstgjort godis, men

dessa luktar i princip ingenting alls. Läppglanset Pageant

Princess luktade ingenting, medan Au Natural hade

en extremt svag doft av någon ingrediens. Dock var detta

inget jag reagerade på, så om du är känslig mot dofter

precis som jag så är det absolut värt ett försök.

De är trots allt 100% fria från kemikalier och annat

konstgjort som de annars slänger i.



Mineral foundation - Fair

Denna mineralfoundation har jag lite blandade

känslor för haha. Den täcker inte till 100% så man

bör inte köpa denna om man har problem med finnar

eller liknande för det kommer den inte att täcka. Det

är precis att den klarar av att täcka min hud och då

har jag endast lite rödare partier på kinderna och

på hakan. Dock var den helt doftfri vilket är ett

enormt plus, och det känns som att man inte har något

smink på sig vilket också är väldigt skönt. Dock är

ett litet minus att jag är väldigt blek (haha) och deras

ljusaste mineralfoundation är för mörk för min hy.

Dock är den inte på tok för mörk så att det blir

fult, så den går att använda ändå.



Sammanfattat

Priserna - Underbara! Läppglansen kostade 30:- st och

mineralfoundationen 35:-

Leveranstiden - Var en vecka och en dag för mig

Kommer jag att beställa därifrån igen? - Absolut! Så fort

som möjligt haha. Kanske redan på måndag?



Hoppas detta var till någon hjälp   

Av Luucy - 26 augusti 2011 15:52


Hej fina ni!   


Igår körde ju Elliot upp för körkortet och han klarade det!

SÅ SJUKT BRA JOBBAT ♥. Igår kom Elliot och hämtade mig

så åkte vi hem till honom och åt middag och hade det

mysigt, inte alls fel. Sen körde vi hit igen på kvällen och

idag har vi haft bilen hela dagen och gjort en massa

härliga utflykter! Vi åkte till vår gamla skola för att hämta

våra portfolios (dock var ingen på skolan för dom hade

någon aktivitet i någon park, fail haha). Sen åkte vi

och tränade ett härligt pass och sen avslutade vi

med lite shopping. Elliot körde sedan hem mig hit,

och åkte hem. En riktigt mysig och rolig dag!



Detta köpte jag idag på vår lilla shopping:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Puss   


Av Luucy - 25 augusti 2011 12:10


Hejsan!



Igår mådde jag inte alls bra, jag mådde jättekonstigt.

Jag låg därför i soffan hela dagen och tittade på 8

avsnitt av Sex and the city, vilket hjälpte lite.

Dock på kvällen när jag skulle gå och lägga mig så

"svimmade" jag igen! Jag vet inte vad jag ska kalla

det som händer, men obehagligt är det. Det är 5:e

gången nu på 4 månader så imorgon ska jag ringa

vårdcentralen och förhoppningsvis få en akuttid

för jag vill verkligen veta vad som är fel!



Idag då?

Idag mår jag bättre, fast ändå inte helt bra. Dock är det

en mycket spännande dag idag eftersom Elliot kör upp idag!

Detta betyder att han kanske får sitt körkort idag ju, så

galet spännande!! Han börjar sin uppkörning om ca 15

minuter, och jag håller alla tummar   .



Sen idag ska jag nog träna, och om jag ska det

så ska jag prova mitt nya smink = recension.

Bra va?



Innan jag går ska jag lägga in ett klipp som

fick mig att börja asgarva. Så jävla söt haha.




Puss   

Av Luucy - 23 augusti 2011 15:40


Hej på er!   


Idag har jag och Äskling 2 år och 8 månader haha! Vi firar inte

direkt månadsdagar längre eftersom vi har haft 32 stycken, så

vi har bestämt att vi inte ger presenter och sådant då, utan

bara när vi firar 3 år och sådant stort liksom  . Dock kommer

han hit idag och myser och jag ska bjuda på hemmagjorda

piroger, det ni! Har aldrig lagat det förr så det blir spännande.



Jag har varit och träna idag, första dagen på typ 2 veckor,

riktigt härligt var det!! Jag invigde också min nya träningsväska

och träningskläder som jag fick i present och jag älskar både

väskan och kläderna. Det är faktiskt roligare att träna när

man har snygga träningskläder på sig haha.



Visst ja! Jag ska visa mitt smink från elf och skriva

en liten recension om de olika proukterna och så.

Dock gör jag det imorgon eftersom jag redan hade satt

på mig smink när paketet kom hit haha. Jag kom inte

till skott att beställa förrän förra måndagen eftersom

man var tvungen att ha en kortläsare om man

ville betala med mastercard och sånt mög. Dock

löste pappa det tillslut haha. Leveranstiden var

i alla fall 1 vecka och 1 dag för mig. Helt okej ändå!



Detta var det jag beställde:

  Elf mineral lip gloss - Au Naturale

Elf mineral lip gloss - pageant princess

Elf mineral foundation - Fair

 

 

Puss   


Av Luucy - 22 augusti 2011 10:39


Idag fyller min älskade pojkvän 19 år,

grattis grattis grattis!   



 





 



 



Älskar dig ♥

Av Luucy - 21 augusti 2011 14:02

Hej på er!



I fredags flyttade min syster hemifrån, igår fyldle jag 19,

idag är jag och firar min älskling som fyller 19 imorgon.

I övermorgon firar vi 2 år och 8 månader.


Fullt upp med andra ord.


   Bara för att jag älskar bilden.



Puss   

Av Luucy - 19 augusti 2011 12:28


Hej finisar.



Jahapp, då fyller jag 19 imorgon. Det känns som igår som jag

fyllde 18 och man blev "vuxen". Jag röstade, tog studenten

och gjorde andra viktiga saker, men jag känner mig långt

från vuxen. Att bli 19 känns läskigt, fast att jag vet att jag

inte kommer någon skillnad imorgon, jämfört med idag.

Dock skrämmer siffran 20 mig, jag kan inte bli 20?!

Det känns på någon skum vänster som att livet är

över då, som att allvaret börjar på riktigt. Då ska

ens framtid vara planerad och man rör sig mot 8-5

jobb och familj. Eller? Dock är det ett helt år dit, men

med tanke på hur fort detta året har gått så lär tiden

rusa dit. Obeskrivligt fort. Alldeles för fort.


   

Såhär såg jag ut när jag fyllde 17.

Tänk att de här bilderna bara är 2 år gamla haha,

blir dock otroligt sugen på lååångt hår igen.

 


Nåja, jag får ta en sak i taget och inte tänka

så mycket på framtiden. Lev idag.



Vad händer idag då?

Jag ska inte åka och träna eftersom min hals gör ont,

jag börjar få ont i andra örat också, jag mår illa, ja ni fattar.

Dock funderar jag på att köra styrka här hemma...

I eftermiddag kommer älskling hit, vilket är naajs.

Får se vad vi hittar på för mys   

Ovido - Quiz & Flashcards