laughinglouise

Alla inlägg under augusti 2011

Av Luucy - 11 augusti 2011 13:34


Hej på er!



Det blev tyvärr ingen utflykt idag, men det är sådant

som händer. Förhoppningsvis så ses vi nästa vecka i

alla fall  . När jag plötsligt fick en massa tid över

så åkte jag med pappa och fixade mammas 50 års

present, hon fyller ju år imorgon så det var verkligen

i sista minuten haha. Jag kan dock inte skriva vad

presenten är för det vore lite typiskt om mamma

bestämmer sig för att börja läsa min blogg just idag

och så avslöjas hennes present. Så därför får ni

gå ovetandes ett tag till, höhö.



Jag sitter just nu och lyssnar på grymma covers av

Alex Goot på youtube och han har sån talang! Helt galet.

Detta är mitt absoluta favoritklipp:




Åh jag längtar tills musikrummet är färdigt så jag och

pappa (och syster och mamma och Elliot? haha) kan

spela in covers. Musikaliska familjen här ja haha.



Puss   

Av Luucy - 11 augusti 2011 09:34


Hej på er   



Idag blir det en kul utflykt med samma personer

som jag träffade i tisdags (förutom Max som jobbar).

Vi ska åka på en liten tåg-utflykt och sedan hoppa

av i en mysig stad och äta på ett spermysigt café.

Helt perfekt när det är trist väder ute, hoppas bara

det inte är för långt mellan tågstationen och cafét,

eftersom det regnar. Kommer inte ihåg var

det ligger för tillfället   



Jag ska snart iväg dock så vi hörs mer ikväll I think.

Puss   

Av Luucy - 10 augusti 2011 19:51

Hej på er!   



Idag köpte jag en epilator, eller den borde heta en liten

djävulsmaskin, och det var en obehaglig liten apparat haha.

Jag har jättesvårt för saker som gör ont, och jag kan inte 

ens ta i saker som är lite för varma, så kan ni föreställa er

chocken jag fick när jag testade epilatorn?! Visst hade

jag förberett mig på att det skulle göra ont, men jäklar.

Det ska tydligen vara en vanesak, så jag ska testa igen,

dock inte på minst en vecka eftersom mina ben just nu

är röda, prickiga och svider. 


(Bild lånad från google)


Nej, egentligen inget för mig haha. 



Puss    

Av Luucy - 10 augusti 2011 17:57


Hej   



Jag tänkte slänga in bilder från igår då jag var hemma hos Elle

och träffade fint folk! Det var trevligt som alltid, och redan

imorgon är det dags att ses igen, riktigt nice   



 


 


 



 


Hörs mer om en stund!

Puss   

Av Luucy - 9 augusti 2011 11:21


Hej på er   



Idag ska jag först till min optiker och prata om nya

linser och sådant, sen åker jag direkt därifrån hem

till Ellepelle. Dit kommer nämligen trevligt folk och

vi ska ha en taco-kväll är tanken haha! Det är

rätt så fullt upp idag, så jag vet inte om jag hinner

slänga in en outfit. Dock kommer det ju in

bilder från kvällen imorgon  .



Innan jag går slänger jag in en snart 3 år gammal bild

på de tjejer jag ska träffa idag + mig själv då haha.

   Alice, Josse, Jag, Yoyo!

 

 

 

Hörs mer imorgon!

Puss   

Av Luucy - 8 augusti 2011 20:16

Hej på er!


Idag fixade sig allt med glasögon, skönt. Det blev de 

som jag hade sett ut för ett tag sedan, allt kludd med

dom löste sig med andra ord haha. Det skulle ta max

10 dagar och sen är dom mina Det gillas.



Sen åkte jag vidare med mamma och pappa och tittade på utemöbler

eftersom min syster har blivit lovad det ena setet med utemöbler

som vi har (det som är på bild längre ner i bloggen där jag brukar

sitta och läsa). Vi hittade först ingenting men efter lite letande så

hittade vi minsann några som föll mamma och pappa i smaken.



Denna dag har även spenderats åt att försöka få ut glasfibret jag 

fått i fingret. Ni som fått det vet att det är omöjligt att få bort

och sticks jättemycket när man nuddar det, inte mysigt. 

Dock kan jag meddela att det inte fungerar att raka bort det

med en rakhyvel (slutade med att jag skar ett snitt i tummen)

och det går inte heller att fila bort det med en nagelfil

(jag filade så mycket så att det gick hål och började blöda

ännu mer, misslyckat). Så det har jag gett upp för idag så får

jag försöka med en nål imorgon, hoppas på bättre tur då .



Eftersom jag inte har någon kul bild på mig

att lägga upp så slänger jag istället in en supersöt

bild på mitt hjärta




Puss           

Av Luucy - 8 augusti 2011 17:40


Idag blev det tyvärr inga jättebra bilder, för precis när jag

gick ut för att ta bilderna så började det blåsa jättemycket och

man såg att regnet inte var långt borta. Därför tog jag bilderna

jättefort, och tyvärr gjorde jag fula miner på i princip alla

bilder haha. Men men, ni ser ju outfiten i alla fall   

Jag hann förresten precis innanför dörren innan det

började ösregna, tror det kommer bli åska sen...



    


    


Jeansjacka - Gina Tricot

Linne - Cubus

Kjol - Indiska

Strumpbyxor - H&M

Skor - Skopunkten 



Puss   

Av Luucy - 8 augusti 2011 10:54


Godmorgon!   



Idag ska jag åka med mami och fixa nya glasögon eftersom

det gick åt skogen sist. Jag brukar som sagt ha linser, men

om man är sjuk eller bara ska slappa hemma så är det skönt

att slippa linserna. Hoppas på bättre tur idag!



Annars då?

Ja, idag äter jag min sista B-vitamin tablett som jag

började äta för 100 dagar sedan. På olika forum tipsar

folk om att man ska äta just B vitaminer för att få håret

att växa snabbare. Jag äter inte B vitaminer på grund av

detta, men det kan ju vara intressant för er att veta

om det fungerar.


Mitt hår har växt en del sen jag började äta b-vitamin

(såklart) men inte mer än vanligt. Jag har inte märkt

någon stor skillnad på längden, men däremot på kvalitén

på håret! Förr fick jag så mycket trassel i nacken så att

det såg ut som att jag hade dreads, och mina hårtoppar

klyvde sig bara någon månad efter klippning. Sen jag

började äta b-vitaminer så har jag inte haft problem

med trassligt hår och det är riktigt mjukt och lent.


Alltså, får det håret att växa snabbare? Inte märkbart.

Får håret en glansigare och finare kvalitét? Ja.

 

 

 

 

Måste gå nu, hörs mer sen!

 

Puss   



Skapa flashcards