laughinglouise

Alla inlägg under augusti 2011

Av Luucy - 7 augusti 2011 16:37

Elliot: Åh, vad heter nu den personen i efternamn.. hmm...

Det var nog något på O! Kolla upp det, jag måste veta.


Jag letar upp efternamnet...

 

 

Elliot: Ja just det Jonsson!

Jag visste att det var något på O, JOnsson.

 



Nja...

Av Luucy - 7 augusti 2011 12:45


Hej på er!   



Här sitter jag och vägrar bli förkyld haha. Jag känner att

det är pågång i kroppen, men jag har fort som attan slängt

i mig två alvedon, så att det förhoppningsvis försvinner

och inte blir något. Nu i veckan ska jag nämligen träffa

fint folk som jag inte träffat på länge, och sen ska mamma

firas till helgen då hon fyller 50. Därför ska jag inte göra

något alls idag, bara äta alvedoner, ta det lugnt och

dricka vatten. Jag SKA inte bli sjuk.



Igår hade jag och älskling en riktigt mysig dag med

sushi och kräftskiva haha! Men seriöst kära ni, vad är

grejen med sushi?! Det var bland det äckligaste jag

någonsin ätit, och jag är absolut inte kräsen haha.

Som tur var hade vi många kräftor så jag blev mätt

ändå, och medan jag blev av med min sushi-oskuld

så blev Elle av med sin kräftor-oskuld. Som tur är så

var han mer förtjust i kräftor än vad jag är i sushi   


 

(Bilder lånade från Google)

 

 

Hörs mer sen!

Puss   

Av Luucy - 6 augusti 2011 16:18


 



 


Jeansjacka - Gina Tricot

Klänning - Cubus

Skor - Din sko



Puss   

Av Luucy - 6 augusti 2011 10:30

Hej fina ni  



Idag ska jag och älskling ha en egen liten kräftskiva och det

ska bli riktigt gott! Lite spännande med haha. Jag är egentligen

allergisk mot skaldjur men jag har inte ätit det på ett tag så det

är dags att prova igen. Just de allergierna jag har ändras hela tiden

på grund av nått jag inte förstod så jag får nya allergier medan

gamla försvinner. Ganska jobbigt när det gäller mat haha.

Annanas till exempel, det har jag kunnat äta i hela mitt liv,

men när jag åt det för någon månad sen så var jag 

plötsligt allergisk, skumt. 



Men men! Först ska vi träna, sen ska vi köpa sushi som vi

ska äta till kräftorna eftersom jag aldrig ätit det! Spännande.



Vi hörs mer sen!

Slänger in ett kollage på lite fina svarta och rosa

plagg så ni har något att kika på under tiden haha.






Puss      

Av Luucy - 5 augusti 2011 19:31

Hej på er!  



Idag har jag träffat min vän Hanna och vi har haft en mysig dag

i Lund minsann! Det blev en del shopping, glassätande

och skratt haha. Tack för en fin dag! ♥


Detta linnet var ett av de plaggen som jag köpte idag   


Dock är linnet mycket snyggare i verkligeheten än på

bild, men denna bild får duga haha.



Hörs mer sen!

Puss    


Av Luucy - 4 augusti 2011 16:04


 



             


Koftan kommer jag inte ihåg var jag köpt den

men kjolen är i alla fall från Vila. Strumpbyxor

från H&M och skor från Skopunkten.




Puss   

Av Luucy - 4 augusti 2011 10:39


Hejsan   



Idag blir precis som rubriken säger en dag med en

massa blandade aktiviteter haha. Först ska jag fixa

till mig och sen beger jag mig till gymmet och kör

ett pass med älskling och Morris!


Efter det skulle Elle egentligen följt med mig hem, men han kom

precis på att han har körektion senare idag så jag åker hem själv.

Dock ska jag passa på att läsa min bok då! Jag läste ytterliggare

200 sidor igår, så nu har jag bara 200 kvar haha! Men den är så

spännande och bra så det gör inget att det är en mycket tjock bok.



Sen på kvällen kommer Elle hit, runt kvart över 7 om jag

har räknat rätt haha. Då ska vi äta kvällsmat och sen ska

vi se Da vinci-koden! Jag bara måste se den igen för jag

tycker att den är grymt bra faktiskt.



Så ja, det är min dag i stora drag!

Ska försöka slänga in en outfit på eftermiddagen med, najs va?


    

Slänger in en bild jag tog för någon vecka sen under tiden   



Puss   



Av Luucy - 3 augusti 2011 18:46


Tjo!   


Igår gick jag in på en blogg som jag brukar följa

 (Nevnariens blogg för er som är intresserade) och

såg att hon hade gjort en videoblogg där hon visade

vad hon har i sin väska. Totalt meningslöst kanske

några tänker, men jag tycker att sånt är kul och

intressant haha! Därför tänkte jag nu visa er vad

jag har i min väska, dock genom bilder och inte

genom en videoblogg haha.



Min nuvarande väska ser ut såhär:

  Det är en gammal och sliten väska från H&M som jag

har tillfälligt medan jag letar efter en ny väska. Det

som dock är rikigt bra med den är att den rymmer

mycket mer än vad man tror.



   Först har jag sopor i väskan... Lurad, höhö.

Nej men det är faktiskt min träningsväska... som ni ser

är jag i desperat behov av en riktig träningsväska så jag

hoppas att jag får det i födelsedagspresent *pik till familj*   .



   Sen har jag lite blandat skraffs.

 

1. Mina hörlurar. Lyssnar alltid på Spotify i mobilen när

jag åker buss för då går tiden så mycket fortare   


2. Våtservetter. Detta är en vana från gymnasiet, jag hade

alltid sånna i väkan då haha! Eftersom vi fikade flera gånger

i veckan på stan så ville jag ha rena fingrar då, höhö.


3. Min viktigaste ägodel, nej men typ. Min astma-medicin!


4. Sen hade jag tydligen en läpp-penna i väskan?

Används kanske en gång varannan månad.



   Sen har vi lite andra viktiga saker.


1. Min plånbok. Den behöver ingen större förklaring antar jag haha.


2. Alla mina busskort.


3. Mina nycklar! Nu har jag inte ändrat något i min nyckelknippa

på 6 år, så för tillfället innehåller den t.ex min husnyckel,

men även sådant onödigt som en gammal cykelnyckel,

mina gamla skåpsnycklar, Sofies gamla skåpsnyckel (haha)

och en ful mobil och en träbit. Dock kanske Sofie kan se

vad träbiten en gång har varit?  

Imorgon ska jag rensa lite i nyckelknippan tror jag haha!


4. Min mobil, som tyvärr inte alltid ligger i väskan

utan glöms hemma haha.



Det var allt!


Hörs mer sen!

Puss   

Ovido - Quiz & Flashcards