laughinglouise

Alla inlägg under september 2011

Av Luucy - 12 september 2011 13:39


Hej på er!   

 

Jag har inte alls känt för att blogga nu i helgen, så det

har varit lite klent på den fronten. Dock har det varit

en hyffsat bra helg skulle jag väll kunna påstå.


I lördags åkte jag ju och shoppade med mami, och jag

hittade både en ny väska och ett fruktansvärt fint skärp.

Vill typ ha på mig det hela tiden. Jag köpte även tråkiga

men nödvändiga saker som totteband (hårsnoddar för

er som inte förstår skånska, höhö) och annat smått.

På kvällen kom min pojkvän hit, vilket alltid gillas ♥



Igår var det en riktig slapp-dag för mig. Ritkigt skönt. Jag

ritade på min ritplatta (funderar på att visa er en bild jag ritat,

men jag vet inte om jag vågar haha! Jag kan liksom inte

rita egentligen) och jag kikade på idol och sådant mys. Jag

hann även med att äta äpplekaka och jag tog det mest lugnt.



Idag har jag börjat dagen med plugg, inte så kul men

nödvändigt. Just nu har jag en paus dock, skönt.

Annars händer det inte så mycket förrän ikväll då jag

ska sjunga i kör, skoj faktiskt!

 

Slänger in en random bild från i somras innan jag går.



Puss   

Av Luucy - 10 september 2011 12:31


Hej på er!   



Igår kom Elliot och hämtade mig vid halv 9 och då åkte

vi till en pub där ett bra band spelade och mötte upp lite folk!

Mycket trevligt! Precis vad jag behövde eftersom jag hade

en rätt kass dag igår.


Idag då?

Idag blir det först shopping med mami, sen ikväll

kommer Ellepelle hit, mys! Jag borde egentligen plugga

lite idag med, men nä det skiter jag i. Tar det imorgon

istället, för idag ska bli en awesome dag.


Idag ska jag ha på mig en liknande outfit,

fast höstig! Visar sen.



Puss   

Av Luucy - 9 september 2011 10:54


Hejsan.


Jag vet egentligen inte vad jag ska skriva. Jag känner egentligen

inte för att skriva något alls men det var ju ett tag sen sist så.


Igår hade jag dock en fin dag hemma hos min syster ♥.

Vi handlade mat, gjorde våfflor, pratade, kikade på

tv och bara degade. Precis vad jag behövde.

...


Idag har jag ätit min sista antibiotika-grej, mår sådär. Febrig.

Vet dock inte om det beror på infektionen eller om jag är

förkyld eller så.


Idag ska jag beställa böcker och plugga är tanken. Kan dock inte

plugga så mycket utan böckerna så det får bli lite plugg idag, känns

helt okej om man säger så.


Jag kanske ska åka och shoppa sen, hittade världens finaste

kofta igår, och en fin väska. Får se vad jag orkar och hinner med.



  

"ett leende betyder inte alltid att man är glad,

utan att man är stark nog att le även om det gör ont"

 

 

Puss   

Av Luucy - 7 september 2011 14:09


Tja!



Nu har jag pluggat i 3 timmar och det känns som att jag

inte har kommit någonstans. Det var absolut svårare än

vad jag hade tänkt mig! Men jag har en månad på mig

att bli klar så det ska jag väll lyckas med, haha.



För övrigt så saknar jag träningen  , jag får ju inte gymma

nu när jag har en njur-bäcken-inflammation. Jag blir så rastlös

när jag inte tränar och jag längtar tills jag kan köra igång igen!

Förhoppningsvis nästa vecka, om jag har tur och allt har gått bra.



Visst ja! Igår fick jag hem mitt smink från elf, grymt nöjd!

Ska testa allt lite närmare imorgon, och om ni vill så kan

jag även göra en recension. Jag beställde ju två läppstift,

en eyeliner, en concealer, en foundation, ett rouge och

två borstar! Lägger in bilden på allt igen haha  :


 



Nej nu ska jag läsa lite bloggar innan jag

fortsätter plugga, för det är jag värd.

 

 

Puss   

Av Luucy - 7 september 2011 10:41


Hej på er  



Idag ska jag göra något som jag inte har gjort på länge,

nämligen plugga! Dock kände jag att jag ville blogga först

(allt för att slippa sätta igång haha) och så fick det bli.



Igår eftermiddag kom min älskling hit och han pluggade

medan jag lagade mat och löste korsord och sådant haha.

Det fick bli snabbnudlar, det jag är bäst på haha!

Efter det kikade vi på Idol och hade det mysigt, inte

dumt alls. Elliot har redan åkt härifrån eftersom han

pluggar, men när klockan ringde 8 slapp jag gå upp

och blev istället nerbäddad och fick en puss, inte

en helt fel start på dagen eller vad säger ni?



Idag ska jag som sagt plugga, och sen kanske jag ska

åka och köpa en ritplatta. Ni vet en sån digital som man

kopplar in i datorn? Jag suger på att rita, men jag har

bestämt mig för att lära mig det. Alltid kul med

en utmaning, right?


Innan jag går så slänger jag in lite bilder som

jag tog igår ute i det blåsiga vädret:

 


 


 



Puss     

Av Luucy - 5 september 2011 10:34


Hej på er!   



Igår kom min älskling hit på kvällen och tittade på Idol med

mig, riktigt mysigt. Dock hatar jag den nya delen av juryn,

vad är deras problem? Det gick typ vidare 4 personer

under en hel timmes program, det säger en del.


 

(Bilden är lånad från Google)



Sen fick jag en sjuk huvudvärk, jag trodde att huvudet skulle

explodera. Så resten av kvällen låg jag mest stilla och hade

ont, inte världens roligaste kanske. Det var dock riktigt

mysigt att Elliot var här och höll mig sällskap ♥.


Ikväll ska jag iväg och provsjunga i en kör är tanken,

hoppas jag mår bättre tills dess. Jag har dock ätit

alvedon nu så jag hoppas att den tar min huvudvärk.



Vi hörs mer sen!

Puss   

Av Luucy - 4 september 2011 15:12



Jag har kommit in i en period då jag i princip bara lyssnar

på spansk musik, och framförallt på dessa två låtar som

går på repeat här hemma, om och om igen:



Manu Chao - Me gustas tu


Juanes - La camisa negra



 


Puss   


Av Luucy - 4 september 2011 13:18


 

Ska se om jag kan bege mig ut och shoppa

loss på tisdag, det hade inte suttit fel.


Ovido - Quiz & Flashcards