laughinglouise

Alla inlägg under oktober 2011

Av Luucy - 19 oktober 2011 21:00

 






Puss     

...

Av Luucy - 18 oktober 2011 22:22

Hej.



Jag tänkte bara säga att ni inte bör förvänta er någon

uppdatering här på några dagar. 



Puss

Av Luucy - 18 oktober 2011 11:00


Hej på er!   



Idag hade jag tänkt åka och träna, men eftersom det

ösregnar ute så blir det film och varm choklad istället.

Både imorgon och på torsdag ska jag ändå till stan så

jag kan träna då istället, för just nu lockar en bra

film mycket mer än att bli genomblöt och kall.



För övrigt så har jag kommit in i någon låttext period,

det bara sprutar texter ur mig. Det blir så ibland och

då får man passa på att skriva ner allt, vem vet?

Jag kanske spelar in det någon gång i framtiden.





Idag lyssnar jag för övrigt på denna låten:



Puss   

Av Luucy - 17 oktober 2011 10:54


Hejsan på er!    



Idag har jag som sagt deadline på min hemtenta så jag

ska finslipa lite på den och sedan skicka in den är tanken.

För övrigt så ska jag inte göra så mycket idag förutom

ikväll då jag har kören som vanligt, kul!



Jag har förresten sökt kurser till våren, inte det lättaste haha.

Efter någon timmes letande och bläddrande bland alla tusentals

kurser så hittade jag en som var perfekt. När min syster flyttade

så blev hennes rum ett musikrum med massor av instrument,

och det sista steget är att ta ner själva inspelnings-grejerna så

att vi kan börja spela in musik igen. Riktigt kul! Varför berättar

jag då detta? Jo, för kursen jag ska gå är en kurs i just

heminspelning med det programmet vi använder, perfekt!

Det finns alltid någon finess som man säkert inte kan

så det blir kalas. Jag får sedan lära mig allmänt om vilken

mikrofon man ska använda till vad och olika effekter och

så, ser faktiskt fram emot den kursen! Sen jäklar ska

det spelas in musik haha.


   Detta är då min fina syster vars rum blivit ett musikrum haha!

Dock är hon brunett nu (det är snyggast på henne faktiskt).









 


Nej kära ni, nu har jag inte så mycket mer att säga

för tillfället, så vi hörs mer sen! Puss   

Av Luucy - 16 oktober 2011 15:21


Hej på er!



Åh vad jag egentligen hade velat skriva riktigt personliga saker

i detta inlägg, men det går inte eftersom det är saker som jag

inte vill att vissa som läser min blogg ska veta. Ni kanske

känner igen er, ni som har blogg. Ibland vill man bara skriva

av sig helt, bara öppna sig totalt och låta fingrarna smattra

på tangenterna tills man känner sig lättare inombords.

Men nej, det går tyvärr inte.



Jag funderar på att skriva ett inlägg och sedan

lösenordsskydda det, men det känns också löjligt

på något sätt. Nej, jag får hålla det för mig själv

så förblir det privat i alla fall.



Men nog med deppet, jag får helt enkelt köra en "feelings-off"

nu och blogga om lite annat blandat skraffs.




America


 



Sött från Topshop



  


Puss   

Av Luucy - 15 oktober 2011 18:27


Åh vad jag mår bra just nu.

Jag sitter i köket med "mysbelysning" som min mamma

alltid säger och tittar på den lätt rosafärgade himlen som solen

lämnar efter sig när den tackar för sig för dagen och försvinner ner

bakom träden. Jag lyssnar även på mysig musik och bara

njuter på något sätt. I vanliga fall är det kanske inte hysteriskt

mysigt att sitta i ett kök och klicka runt på lite olika bloggar,

men just idag vill jag inte vara någon annan stans.


  

Om en stund ringer nog min fina pojkvän för han kanske ska

komma och hämta mig sen nämligen för jag kanske ska hem

till honom, men det har vi inte bestämt än. Ville i alla fall bara

 visa ett litet livstecken här på bloggen innan jag kanske åker.



Haha skrattar varje gång jag ser denna bilden

"Är du helt 100 på det här?!"

 

Hoppas jag hinner åka och träna imorgon! Jag har ju deadline

på en hemtenta på måndag, får se hur mycket jag får gjort

imorgon helt enkelt. Är så sjukt taggad!!



Puss   

Av Luucy - 15 oktober 2011 13:46


Hej kära ni!    



Innan jag förklarar min rubrik så tänkte jag berätta lite

om gårdagen. Igår kom Elliot hit och vi gjorde lite minishopping

innan vi åkte hem och åt tacos, mums! Efter det spelade

vi scrabble med mamma, eftersom dom båda älskar det

spelet, men jag var ganska off så det gick inte så bra

för mig haha. När klockan blev 8 så satte vi oss och

kikade på Idol som var under all kritik igår. 4 stycken

tappade texten?!  Nej, inte okej faktiskt.



Till Idol hade vi i alla fall världens godaste snacks om ni frågar mig,

nämligen cider, vindruvor och kex! Jag blev sugen på "vin ost och kex"

men eftersom jag inte tycker att det är gott så gjorde jag en egen

variant haha. Aja det funkade ju det med!

 


Nu ska jag däremot förklara rubriken.

Idag är sista dagen tydligen att söka kurser till

våren och jag har ingen aning om vad jag vill göra.

Jag har tittat på över 3000 kurser men ingen

tilltalar mig. Fan.



Men men, vi får höras mer sen. för nu ska jag äta äpplekaka!

Puss   

Av Luucy - 14 oktober 2011 11:42


Godmorgon på er!



Jag sitter här och vill slita håret av mig, håller på att bli galen på

min hemtenta. Mamma som är ledig på fredagar skulle åka och

shoppa, men nej jag kunde inte följa med för jag måste skriva

på mitt arbete... en fredag. Inte alls okej!



Enda anledningen till att jag bloggar nu är för att jag inbillar

mig att detta minsann är viktigt och går före hemtentan,

men nja det är nog mer ett desperat försök att slippa den

i några minuter. Egentligen är det jag ska skriva inte så

jobbigt eller svårt, men ibland orkar man inte och bara

vill läga möget åt sidan och inte tänka mer på det. Tyvärr

är det ju inte så det fungerar så jag får allt bita ihop

och göra möget. Så ni slipper läsa en till rad om det haha!



Nej, vi hörs mer sen när jag har något intressant att säga

haha, just nu är jag bara frustrerad och irriterad = dåliga inlägg.



Puss   


Ovido - Quiz & Flashcards