laughinglouise

Alla inlägg under oktober 2011

Av Luucy - 4 oktober 2011 14:36

Jag blir galen!!



Idag fick jag äntligen hem mitt nya efterlängtade bankkort

som gör att jag nu enkelt kan handla massor på internet (hehe).

TROR NI INTE DÅ ATT SKORNA JAG HAR VELAT BESTÄLLA I

ALL EVIGHET ÄR SLUT I MIN STORLEK?!


Jag blir så trött på mig själv, jag väntar alltid för länge

med att köpa saker och så tar dom slut...

Dock ska jag få ett mail om de kommer in igen, hoppas!



 

  



Av Luucy - 4 oktober 2011 12:30


Hej på er!



Jag ska inte tjata så mycket om öroninflammationer och sådant

idag, utan jag ska bara säga att nu har jag jävligt ont i andra

örat, jag har knappt kunnat sova inatt för att det gjort så

ont, och ikväll ska jag antagligen till någon läkare för att

få en ny penicillinkur. Oh.. happy.. day. Not.


Fast vet ni vad det värsta är? Eftersom öroninflamation inte

smittar så kan jag liksom lämna huset och träffa folk, så

det är inte så farligt. Smärtan är rätt illa, men om jag äter

2 panodil var 4:e timme så är det inte fruktansvärt. Det

värsta är absolut, utan tvekan att jag inte kunnat träna på

ca 1½ månad!!! Jag skulle göra vad som helst för att få

köra ett pass på gymmet, jag verkligen längtar dit. När

jag har blivit av med den andra öroninflammationen så ska

jag bosätta mig på gymmet och aldrig åka därifrån.

Okej, kanske inte riktigt, men nästan.



I alla fall.

Idag har jag pluggat, intressant intressant. Jag har även

tittat på film, och jag ska snart starta film nummer 2 för

idag hade jag tänkt. Sen ikväll kommer Ellepelle hit,

vilket alltid är mysigt ♥.




Slänger in en bild från i somras för att inlägget inte

ska bli helt värdelöst. Måste verkligen ta nya bilder

snart... kanske idag? Får se vad jag orkar.

   Det jag tycker om med denna bilden är faktiskt

födelsemärkena på armen haha! Ser ni att de

sitter i ett mönster? Som ett kors typ?

Tyckte det va lite fräsigt haha.



  

Av Luucy - 3 oktober 2011 12:31


Hej finisar.    



Idag klockan 3 äter jag mina sista penicillintabletter,

vilket betyder att sen ska jag vara helt frisk. Mitt

högra öra mår mycket bättre nu, MEN tror ni inte

vänster börjar göra ont då?! Ringde vårdcentralen

och frågade om jag skulle avvakta eller komma

in och visa det andra örat, och hon sa att om det

inte har gått över tills på torsdag så måste jag in

igen och börja på en ny penicillinkur. Ni anar

inte hur jäkla arg jag kommer bli om jag får börja

om samma skit med vänster öra, åh det skulle bara våga!!



Pjuuh, kände att jag var tvungen att få ut min

frustration haha. Nu räcker det med otur tycker jag.



Vad händer idag då?

Jag borde egentligen plugga, men det gjorde jag igår

och då kände jag att jag hade koll på läget så jag kan

göra det imorgon istället. Imorgon eftermiddag kommer

förresten Elle hit ♥ så jag har hela förmiddagen på mig

till plugg, så det blir perfekt.



Annars händer det inte så mycket förrän ikväll då jag

ska sjunga i kören som jag gör varje måndag, kul!



   

Och för att inte inlägget ska bli helt tomt på bilder

så slänger jag in en gammal bild på persilja...   höhö.




   


Av Luucy - 2 oktober 2011 14:52


    


  

Av Luucy - 2 oktober 2011 13:42


De senaste dagarna har jag levt på tomatsoppa och glass,

men idag när jag mår lite bättre så tänkte jag att jag skulle

lyxa till det med en skaldjurssallad till lunch.  



  

Sallad, minitomater, avocado, ägg, dressing, räkor + kräftor



Men vet ni?

Även om detta var jättegott, så äter jag faktiskt

hellre en tråkig tomatsoppa när jag är sjuk.

Så till mellanmål om några timmar ska jag slurpa i

mig en skål med inte så lyxig men ack så god tomatsoppa ♥



Puss   

Av Luucy - 2 oktober 2011 09:05


Hej kära ni!



Klockan är lite över 9 och jag är uppe och hoppar,

dock inte för att jag vill utan för att jag ska äta sån

penicillin klockan 9, 3 och 9. Så när klockan ringde

vid kvart i 9 och jag första gången på länge inte

vaknat av att jag har ont så kändes det rätt ruttet

om man säger så. Jag ska försöka få igång en

film snart dock så jag kan fortsätta vila, om

bara fjärrkontrollen vill börja fungera.



Idag ser det inte ut att bli strålande sol och sommar ute, skönt!

Nu kanske ni tycker att jag är dum i huvudet som inte vill ha

fint väder, men då blir det ca 30 grader här inne, och att ha

feber och sånt i den värmen är inte så mysigt. Solen är

välkommen tillbaka på måndag.



Idag ska jag försöka plugga lite, gjorde det en stund igår

men kom inte så långt på det. Dock har jag en vecka på

mig med det ena arbetet (som i princip är klart) och

två veckor kvar på det andra där jag har gjort halva.

Så det ska väl hinna bli färdigt tror jag.



 

Slänger in en bild från i somras :)




Puss   

Av Luucy - 1 oktober 2011 12:11


Hejsan!   

 

Jag fick titta en extra gång i almanackan när jag skulle skriva

dagens datum. Oktober redan? Vart tog september vägen?

Det är ju sommar ute? Så många frågor utan svar haha.



I alla fall...

Igår kom älskling hit på kvällen vilket var mycket mysigt.

Vi åt paj och åkte sedan till Maxi för att köpa godis till

Elle och vindruvor till mig. Klockan 19.57 kom vi hem

igen så vi fick kasta oss i soffan för att inte missa början

på idol haha.


Efter idol tittade vi på någon vampyrfilm igen på tv

(det börjar bli en tradition nu på senaste tiden haha)

och när mina sista panodil för dagen gjorde så att

smärtan i örat avtog så gick vi och la oss ♥.



Idag mår jag bättre, men inte så bra som jag trodde

att jag skulle må. På måndag klockan 3 (exakt haha)

tar jag mina sista penicillin och då ska jag ju vara frisk?

Jag kanske får se om det händer nått mirakel med örat

imorgon haha.



Än så länge så spenderar jag för övrigt dagen med att gå omring

i min onepiece, så mysig! Jag vet inte än om jag ska träffa

fina vänner ikväll, så det återstår att se.


  Perfekt när man är sjuk ♥



Som ni ser så är designen annorlunda, igen.

Jag blev så trött på allt rosa så jag gjorde om

färgerna lite snabbt. En helt ny design kommer

när jag är frisk igen är tanken.




Puss!

Ovido - Quiz & Flashcards