laughinglouise

Alla inlägg under november 2011

Av Luucy - 30 november 2011 12:31


Hej på er!   



Usch idag låg jag och drog mig till klockan 12 innan jag gick upp,

så bra går det med att vända tillbaka dygnet haha. Nej ikväll ska jag

lägga mig senast 12 och gå upp senast 10 annars försvinner ju hela

dagen åt ingenting och det är ju lite synd!



Imorgon är det förresten december gott folk! Då är det inte många dagar kvar

till julafton minsann haha. Har ni funderat på vad ni ska ha på er än? Kanske lite

tidigt men här kommer lite fina klänningar som jag gillar, alla är från

Nelly.com och Topshop.


 



Idag ska jag åka iväg lite ärenden och eventuellt shoppa med

min syster i eftermiddag? Får kolla upp hur allt blir, men nu:

FRUKOST!



Puss   


  

Av Luucy - 29 november 2011 22:55


Sitter och myser med min fina kille,

så vi får höras mer imorgon!



Puss   

Av Luucy - 29 november 2011 13:07


Hej igen people!   



Jag såg precis denna musikvideon på en blogg och den var så fin.

Måste ses.











Puss   

Av Luucy - 29 november 2011 12:33


Hej på er   



Nu har jag inte träffat min älskling på en vecka så det är verkligen på

tiden att han kommer och hälsar på idag  . Han har tenta-pluggat

och varit i Stockholm så vi har inte kunnat ses, förrän nu ♥



Igår sjöng jag med kören som jag alltid är på måndagar och det var superkul!

Jag blir så glad när jag har varit där och det gör verkligen hela veckan.

Om man har en awesome måndag så kan man ju inte få en bättre start

right? Dock när jag skulle ta bussen dit och stod i hallen och precis skulle

gå (klockan 6 så det var kolsvart ute) så går strömmen igen! Allt blev

helt svart och jag såg inte ens pappa som stod 2 meter bort. Men

han fick snabbt tag i en ficklampa så jag kom iväg haha. Dock

kom strömmen tillbaka ganska snabbt igen och det tog inte 3

timmar som det gjorde sist. Visst ja! Jag har en bild från

den kvällen haha:


 

Mamma läser tidningar i skenet av ficklampan haha.

Det blev dessutom svinkallt i huset efter ett tag så vi fick

ha koftor och sådant på oss haha. Förutom ficklampan och

värmeljusen så var det totalt kolsvart i 3 timmar.




Vi hörs senare!

Puss   

Av Luucy - 28 november 2011 15:06


Igår var det ju 1 advent och då satte vi fram alla julsaker i huset,

det blir så mysigt verkligen! Jag tog lite bilder så att ni skulle få se,

och jag tog dom med mobilkameran för att prova den lite   



    



Helt okej ändå för att vara tagna i dåligt ljus   


 


Puss   

Av Luucy - 28 november 2011 11:19


Hej på er!   



Åh, idag när man vaknade var det ingen storm, strömmen var fortfarande

här och solen skiner, toppen! Det har varit grått och trist så länge nu så det

var verkligen på tiden haha. Det som hade gjort allt perfekt är om det

hade fallit en liten snöflinga, då hade jag blivit superglad, julkänslor

liksom! Men okej, bara det är snö på julafton så duger det haha.



Igår testade jag att logga in på bloggen med min mobil, vilket gick men det

gick inte att skriva några inlägg. Dock kunde jag ladda upp bilder vilket är

awesome för då har jag dom sen i arkivet när jag ska blogga! Hoppas

det kommer en app snart dock, för det hade varit det smidigaste.



I alla fall.

Detta är den första bilden jag tog med min nya mobil, dock med

den dåliga av de två kamerorna så kvalitén är ju inte toppen. Men

det var ju mycket enklare att ta en bild om man ser sig själv haha.


(Det blev en oseriös bild men det får ni stå ut med haha)


 

En annan störig sak är att alla mina bilder kommer in såhär, alltså snett.

Som tur är så går det att rotera dom, men jag ville demonstrera att de

läggs in snett... haha.   




Vi hörs mer sen!

Puss   

Av Luucy - 27 november 2011 22:35

Hej på er!   



Usch vad det blåser här, riktg storm! Hela huset knarrar och svajar

känns det som haha. Dock har strömmen kommit tillbaka vilket är tur,

vi var utan i över 3 timmar vilket var väldigt segt. Jag och mamma 

satt med värmeljus och en ficklampa och spelade wordfeud haha!

Finns ju inte så mycekt annat att göra insåg vi haha. 



För övrigt så gick det bra i kyrkan idag! Vi sjöng 4 låtar och gjorde en 

improvisation och det gick bra. Dock är min mamma helt tektiskt 

IQ-befiad så hon trodde att bara hon valde videoinspelningsläget så

spelade kameran in, och att hon inte behövde klicka igång den.

Dööööhhh liksom hahaha. Så jag har tyvärr inga klipp därifrån...


Däremot har jag bilder från igår då jag var hemma hos Johanna!


Paella! Så gott  




Fina Alice och jag! Oklart vad jag gör dock...  




Och slutligen en bild på fina Johanna     




Puss på er   

Av Luucy - 27 november 2011 12:02


Hej på er!



Igår hade jag en riktigt fin eftermiddag/kväll med Johanna och Alice

hemma hos Johanna. Vi bakade massor av lussebullar, lyssnade på

julmusik, lagade paella, skypade med Josse som är i England

 och tittade på så mycket bättre. Fin kväll med fina tjejer. Ska se

om jag kan få tag i lite bilder sen av Johanna så ni kan få se   




Idag ska jag uppträda med min kör minsann, i en kyrka och allt haha.

Det ska faktiskt bli kul och jag ska be mamma filma med min lilla

kamera! Om det blir något bra klipp så lägger jag upp det här   




Nej vet ni vad, nu blir det frukost!

Puss   

Skapa flashcards