laughinglouise

Alla inlägg under november 2011

Av Luucy - 26 november 2011 11:17


Hej på er!   



Igår läste jag igenom min gamla blogg, och jag märkte att jag var riktigt bra

på att lova att visa saker i mina inlägg (typ nya kläder jag köpt eller så)

men sen gjorde jag det inte haha! Så därför ska jag visa min nya mobil nu

direkt så jag inte låter det rinna ut i sanden   



 

Såhär ser den ut! Än så länge så är jag grymt nöjd




Idag ska jag hem till Johanna och julbaka med henne och Alice! Åh älskar julen,

bring it now! Egentligen skulle både Elliot och Max också komma dit, men Elliot är

påväg till Stockholm och Max kunde inte med plugg och så. Det får helt enkelt

bli en ladiesnight istället höhö   



För att fånga julkänslan i inlägget så lägger jag upp en gammal bild på mig

och Josse i studion från när vi gick i gymnasiet! Josse är i England och

kan inte heller vara med på julbak, men hon kommer i alla fall hem

snart vilket är kul   

Haha kolla min utväxt, som tur är så är allt det gula bortklippt nu   




Puss   

Av Luucy - 25 november 2011 10:37


Hej på er!   



Åh jag är så lättad idag, hela min helg räddades precis. På lördag skulle jag ha

gått på ett seminarium där vi skulle gå igenom allt till arbetet och så, men det

blev ju tyvärr inställt. Sen jag fick reda på det har jag suttit i halv panik och

försökt få ihop ett bra arbete tills på lördag men utan att lyckas. Men, i morse

när jag kollade min mail så hade vi fått ett helt underbart mail som sa att

deadlinen blir framflyttad så vi ska få mer tid, yes! Annars hade jag kanske

fått ställa in mina planer på lördag och det hade varit så jäkla trist, MEN nu

 löste sig allt och jag kan nu se fram emot morgondagen utan stress haha.




Annars då?

Idag skulle jag egentligen ha åkt till vellingeblomman med mamma och syster

men jag bestämde mig för att åka med pappa och köpa ny mobil istället hehe.

Eftersom jag bor hemma så har jag inget behov av att köpa tomtar även om

det är väldigt mysigt där, så dom klarar det fin fint själva haha. Jag ska ta

bussen om några timmar för att köpa mobilen och innan dess tänkte jag

promenera på löpbandet, titta på tv och framförallt, GÖRA INGENTING.

Så skönt om man jämför med igår då jag satt till halv 12 och skrev på

mitt arbete. Nej detta blir awesome.



Nu kanske ni undrar vad jag ska köpa för mobil?

Eller så bryr ni er inte haha, men det visar jag sen   

Det som är säkert är i alla fall att det inte är en likadan

som min gamla bajs-mobil haha.


 

(Bild lånad från Google)

 

 

 

Puss   

Av Luucy - 24 november 2011 11:00


Godmorgon på er!



Igår hade jag en fin kväll med min älskling och han åkte hem redan halv 9 idag

för han har tenta på fredag och behövde plugga. Det kändes lite jobbigt för sen

ses vi inte på drygt en vecka vilket är riktigt segt. Men men, den som väntar på

något gott...   



Idag står det plugg på mitt schema, fy fan. Igår fick jag reda på att seminariet

som jag skulle gå på är inställt vilket betyder att nu får jag ingenting förklarat

för mig utan nu ska jag lyckas slänga ihop en fet rapport om något som jag inte

fattar, helt själv. Jippie... men jag har i alla fall gjort upp ett litet schema

som jag ska följa så att det inte blir som det blev igår haha:



* 11.00 - 12.00 - Vad jag vill + fixa mig


* 12.00 - 12.30 - Städa ovanvåningen


* 12.30 - 14.00 - Plugga...


* 14.00 - 14.30 - Löpbandet


* 14.30 - 15.00 - Lunch


* 15.00 - 16.00 - Plugga...


* 16.00 - 17.00 - Vad jag vill


* 17.00 - 18.00 - plugga...


18.00 - 19.00 - Laga och äta kvällsmat


* 19.00 - 20.00 Plugg om det behövs annars valfritt


* 20.00 Shopping med syster 




Nu ska vi bara se om jag kan följa det med... haha.



Förresten! Ni som känner mig: Jag har sålt min mobil och jag

köper ingen ny förrän till helgen så man kan bara få tag på mig

på facebook de närmaste dagarna.



Puss   

Av Luucy - 23 november 2011 17:44


Hej kära ni!   



Idag stod det ju plugg på schemat, men jag har lyckats göra allt annat än att plugga.

Dock är jag inte totalt värdelös för jag har minsann fått lite gjort innan jag satte mig

för att blogga, men det tog längre tid än väntat att komma igång.


I förra inlägget skrev jag att jag bara skulle läsa lite bloggar innan jag satte igång?

Detta är vad "läsa lite bloggar" utökades till ...


* Kolla upp 3 olika mobiltelefoner för att se vilken jag ska köpa

- Givetvis läste jag recensioner om alla och kikade på diverse

youtubeklipp med mobilerna och så vidare vilket tog över en timme haha

 

* Gå en 40 min powerwalk på löpbandet

- Ett måste innan man pluggar ju? Nah, mer en dålig undanflykt haha.


* Titta på ett Top Model avsnitt från säsong 2

- Jag hade redan sett det... men var tvungen att se det igen

 

* Titta på en gammal final av Project Runway

- Inte lika spännande när jag viste vem som skulle vinna, men bättre än att plugga höhö


* Kolla facebook och en massa annat onödigt

- Det sämsta med att plugga med hjälp av datorn, så mycket som lockar mer



Vadå ångest haha. Men ja, jag får skylla mig själv för nu får jag istället

sitta typ hela dagen imorgon. Men jag har ändå inget bättre för mig på

dagen så det är lugnt. På kvällen ska jag shoppa med syster, ska bli kul!



Nej, nu ska jag försöka plugga lite innan Ellepelle kommer,

men jag har inte så stora förhoppningar på att jag faktiskt

kommer att göra det haha. Puss   

Av Luucy - 23 november 2011 11:57


Hej på er!   



Idag har minsann jag och min älskling varit tillsammans i 2 år och 11 månader,

grattis till oss haha! Som ni alla nog förstår så älskar jag ju min Elliot sjukt

mycket och han gör mig verkligen lycklig ♥.  min fina Elliot



Nu de närmaste dagarna så har jag fullt upp,

och jag har minsann  gjort ett litet schema som jag slänger in här:

 


Nu ska jag som sagt plugga som det står på schemat, inte alls kul men

jag har ju faktiskt inget val. Jag kanske drar ut på det någon minut till

om jag känner mig själv rätt och läser lite bloggar istället haha   




Puss   


Av Luucy - 22 november 2011 08:43


Godmorgon!   



Igår gick jag och la mig halv 12, vilket är tidigt för min del. I vanliga fall brukar

jag lägga mig vid 1 - halv 2 något men igår blev jag trött så jag la mig tidigt. Det

gjorde så att jag gick upp redan 7.30 idag?! Sjukt tidigt om man jämför med

att jag inte brukar röra mig en millimeter från sängen innan klockan 10.

Men jag är faktiskt pigg och det ska bli skönt att vända tillbaka dygnet,

jag vill inte sova bort hela dagrna och vara uppe hela nätterna...



Vad händer idag då?

Jo nu ska jag äta frukost och sen ska jag träna är tanken!

Eftersom jag inte har kommit iväg till ett gym än, och vi

köpte ett löpband i förrigår så är det ju perfekt att börja

med det! Om jag känner mig krasslig så blir det en timmes

promenad, annars 30 min jogging. Så smidigt att kunna

träna hemifrån, men jag vill ändå börja på ett gym snart!



Träning framför tv:n är ju inte helt fel dock!


Sen ska jag åka iväg till stan några ärenden och när jag kommer hem så ska jag

plugga religion. Jag är egentligen inte alls sugen på att åka buss och plugga men

man har ju tyvärr inget val haha. Det är ju i alla fall Top Model ikväll på tv och

det är ju alltid något, eller vad säger ni?



Nej, nu blir det frukost!

Puss   

Av Luucy - 20 november 2011 22:59


Jag har inte känt för att blogga och därför har det varit lite klent med

uppdateringen. Jag känner egentligen inte för att blogga nu heller, men

jag ville bara kika in och säga att Elliot är den finaste killen i världen.

Älskar dig



Puss

Av Luucy - 19 november 2011 22:57


Hej på er!   



Idag har varit en fin dag minsann, jag är faktiskt riktigt glad för att jag

stannade hemma och fick ladda mina batterier. Det behövs ju ibland.




Jag har funderat...

Jag är en sådan person som gillar nya grejer (framförallt på internet) och jag är

inte sen på att haka på någon ny sida eller så. Först var det ju för min del Kamrat,

sen Msn, Lunarstorm, Snuttis, Bilddagboken, Facebook, Blogg, ja you name it. 

Dock hakade jag inte på twitter-trenden när den kom, och nu undrar jag, 

missar jag något? Eller är det inget att ha? Vad säger ni som har twitter?

Det verkar ju smidigt att kunna göra små "uppdateringar" liksom och inte

behöva skriva en hel uppsats som man gör här. Visst det kan man göra på 

facebook med men det är ju ändå inte samma sak, eller vad säger ni? 



(Bild lånad från google)  




Nej nu tackar jag för mig här på bloggen för idag,

så hörs vi mer imorgon  




Ovido - Quiz & Flashcards