laughinglouise

Alla inlägg under december 2011

Av Luucy - 9 december 2011 13:30



Idag tipsar jag om fina muggar från Indiska som passar till både

te- och kaffeälskaren!   







Puss   

Av Luucy - 9 december 2011 12:17


Hej på er!



Jag har inte riktigt tid att blogga nu, men jag slänger in en av de

bästa jullåtarna, enligt mig, så även ni får lite julstämning haha   






Puss   

Av Luucy - 8 december 2011 20:30


Nej vet ni vad. Jag ska inte blogga ett enda bild-löst inlägg till

denna månaden, för det är ju så trist!? Ska göra mitt bästa  



Vad har jag haft för mig idag då?

Jag har skickat in mitt arbete, läst en tidning, gått en PW på löpbandet

och tittat på tv. Blandat nytta med nöje helt enkelt höhö.




Vi hörs mer imorgon, och då ska jag julbaka hela dagen och klä julgranen

med Ellepelle! Han ska även hjälpa mig med den ena dubbelsatsen lussebullar.




Puss   

Av Luucy - 8 december 2011 13:00




Idag är det ett tips på en present som man kan ge till vem som helst:




Vem tycker inte om att få en bra film?

Välj en film efter personen i frågas tycke och smak,

kanske någon av dessa från Cdon.com passar?




Puss   

Av Luucy - 8 december 2011 11:12


Godmorgon på er!



Idag skulle jag egentligen ha fixat ett nytt pass och så, men det får bli

en annan dag. Istället så ska jag göra färdigt mitt arbete som ska

in imorgon, och om det flyter på bra så lämnar jag in det ikväll.

Skönt att ha det gjort eller vad säger ni? Dock har jag bara två

små saker som ska göras så jag beräknar att det tar max

en timme att bli klar, och det är ju skönt!



Annars då?

Idag efter klockan 1 så kan man se sina antagningsbesked inför våren.

Jag är väl lagom pepp på det eftersom jag inte vill plugga nu alls egentligen.

Men jag måste ju ha något att göra fram till hösten då jag ska börja

på ett program är tanken. Haha, känn min glädje... nat.



I alla fall...

Om ni undrar varför det är så lite bilder på mig nu den senaste

tiden så är det för att jag inte ser riktigt klok ut. Även idag var mitt

ögonlock så svullet så jag bara kunde öppna ögat typ 3mm. Men

jag använder mina nya krämer flitigt så förhoppningsvis så ser jag

ut som vanligt snart igen!




Puss sålänge   

Av Luucy - 7 december 2011 14:00


Idag är det ett tips på vad man kan köpa till någon som gillar inredning!


Då kan man helt enkelt gå ett varv på Ikea och samla på sig lite fina

prylar, som till exempel dessa i kollaget nedan:



(Glöm inte att du kan hitta alla tips till höger i kategorin "dagens julklappstips 2011" )



 


Puss   

Av Luucy - 7 december 2011 13:23


Innan jag sätter mig och pluggar och sådant tråkigt så tänkte jag

att jag skulle se vad det är för julkalender i år på svtplay haha  .

Därför har jag gjort varm choklad, öppnat min lucka i

haribo-godis-kalendern och tagit fram lite pepparkakor.


Julstämning or what?

 



Puss    

Av Luucy - 7 december 2011 12:22


Hej på er!   



Igår var jag som sagt på vårdcentralen och visade upp mina röda ögonlock

och det visade sig att det inte var som jag var torr utan det var ett eksem.

Jag hade liknande på mina handleder med så jag fick 3 olika salvor och

förhoppningsvis så kan salvorna ta bort dom, eller i alla fall dämpa dom.

Dom på handlederna stör mig inte så mycket, men att ha det runt

ögonen är ju inte så snyggt precis haha. 



När jag var färdig på vårdcentralen så kom älskling och hämtade upp mig

och vi åkte hem till mig. Väl hemma så lagade vi spagetti med köttfärssås

(typ den enda rätten som vi faktiskt kan haha) och sen slängde vi oss i

soffan och kikade på Top Model. Elliot satt dock mest med min mobil och

spelade wordfeud som är hans nya favoritspel haha, men då fick jag i

alla fall titta på Top Model utan att bli störd hehe   



Ellepelle åkte hem redan halv 8 idag, men jag fortsatte att sova till klockan

11. Det var inte alls meningen från början att jag skulle sova så länge men

eftersom det inte var någon klocka som ringde på mig så vaknade jag helt

enkelt inte förrän då. Får försöka vända på dygnet imorgon istället haha.



Idag då?

Idag är en spännande dag, men jag vill inte skriva för mycket. Jag och familjen

ska åka och titta på något i alla fall, och det ska bli spännande! Utöver det så

ska jag plugga är tanken men nu först så ska jag läsa bloggar haha.



Puss   

Ovido - Quiz & Flashcards