laughinglouise

Alla inlägg under oktober 2012

Av Luucy - 18 oktober 2012 14:11


Hejsan på er!



Idag skulle jag ha fotograferat min syster men hon är tyvärr

sjuk idag så det blev inte av. Dock är vädret inte det bästa

idag och jag vill gärna fotografera i sol eller i alla fall ljust

väder för att få fram bäst bilder, så det gör inte så mycket.

Det finns ju fler dagar!  



Istället åkte jag med mami som är ledig idag till Nova för

lite shopping. Hittade ingenting idag så jag får hoppas på

bättre lycka nästa gång! Dock var jag inte så sugen på att

köpa något så det kan ju vara därför jag inte hittade något.



I alla fall.

Jag har inte så mycket att säga idag, fastnar inte på bild heller

så det får bli lite trist här idag. Återkommer imorgon!



Puss   



Av Luucy - 17 oktober 2012 13:52


Hej på er!


Åh solen skiner, blir alltid så glad av det. Tror jag ska baka något?

Eller ta en promenad kanske? Eller både och? Tror det får bli så haha.




Idag har jag en knas-frisyr som jag slängde ihop på huvudet

lite snabbt, blev rätt kul ändå eller vad säger ni?   




Imorgon ska jag fotografera min syster i den vackra höst-naturen +

shoppa med mami som är ledig. Det blir en riktigt mysig dag <3



Hörs mer sen!

Puss

Av Luucy - 16 oktober 2012 20:25


Godkväll!



Tisdag idag, har ni haft en fin dag?

Min har varit helt okej, dock har jag haft jätteont i

huvudet. Har det hela tiden nu för tiden? Varför ska jag

bita ihop så aggressivt på nätterna? Eller det kanske är

något annat? Vem vet vem vet...



I alla fall, jag ska inte låta ett helt inlägg handla om

huvudvärk så nu äver till något annat höhö.



Jag kollade igenom min gamla blogg och hittade lite

gamla bilder... ojoj säger jag bara haha. Dock hade jag

önskat att denna bilden var typ 5 år gammal (då hade jag

i alla fall varit 15) men den är bara 2½ år gammal...

Detta var tiden då jag tyckte att detta var en helt okej

pose och att ögonbrynen gärna fick leva sitt eget liv.


HAHAHAH....ojojoj



Nja gillar min nuvarande stil mer eller vad säger ni? Haha

Puss!

Av Luucy - 15 oktober 2012 12:31


Hejsan på er!


Idag gjorde jag något som jag inte har gjort på väldigt länge.

Jag tog en cambild. Sist jag gjorde det slutade håret vid axeln

och jag tyckte att cambilder är väl helt okej ändå och nej det är

dom inte haha. Det är skillnad om man har en bra cam som 

kan återge färger och som inte är helt pixlig men det är

dessvärre min. Såhär blev dagens bild haha:


Nej detta blurret blir man ju knäpp på haha, får ta fram

systemkameran igen och ta lite bilder till bloggen...



För övrigt så har jag blivit besatt av en gammal låt

som spelas om och om igen här hemma, nämligen denna:



Hörs sen!

Puss

Av Luucy - 14 oktober 2012 19:13


Hej kära läsare!



I natt drömde jag en hel del, och ibland hade det varit roligt att ha en

bok som hjälper en att tolka drömmar eller något liknande för vissa

saker är riktigt knäppa och andra lite finurliga haha.


Drömmen började med att jag var hemma hos en gammal vän och

vi umgicks och hade det trevligt. Sen fick jag höra att det skulle vara

ett lopp där man skulle springa ett antal mil och jag tyckte det lät

riktigt roligt och ställde upp. (Redan här flippade drömmen ur,

jag menar JAG springa flera mil? Dagens skämt... haha).


I alla fall. Loppet började och en annan gammal vän visade vägen

och visade fel väg så jag sprang till Malmö istället för till Ängelholm

(riktigt frustrerande när jag upptäckte detta haha). Som tur var så

kom det förbi några från min gamla gymnasieskola och jag fick

åka  med i deras bil till det riktiga loppet. Väl framme så hade

jag gjort en mirakulös återhämtning och började springa mot

Ängelholm istället. Jag trodde att jag låg sist eftersom jag inte

såg någon annan, men så fick jag reda på att jag låg först och

blev riktigt glad, jag var ju riktigt bra på att springa! (haha). Då sa

en kille som jag mötte vid vägen att "man ska aldrig sluta springa,

bara fortsätt och stanna inte" och jag tyckte att det var så bra sagt

så jag upprepade det för mig själv i drömmen om och om igen

haha!   


Det blev tillslut så att jag vann loppet och personerna som hade

kört dit mig blev riktigt sura för dom trodde inte att jag skulle vinna

och att det var därför de hade kört dit mig (taskisar haha).

Jag vann en pumpa, och innanför skalet var det en pumpa i

massivt guld med ett vittgulds-överdrag. Ögon och mun var

gjort av diamanter och den var faktiskt riktigt fin. Dock var

jag lite smått pinsam och skrek: "NOW I'M A RICH BITCH!"

.... bra där Louise haha.



 




Ni ser, riktigt förvirrande haha!

Brukar ni drömma?


Puss!

Av Luucy - 13 oktober 2012 12:37


Hej på er!



Nu mår jag bättre, det blev ingen monsterförkyldning av min rinnande

näsa och halsont så det är skönt. Nu för tiden när jag känner mig dålig

så vilar jag direkt istället för att leva loppan och se om det blir värre. 

För då blir det alltid värre, och så är man dunderförkyld i 2 veckor,

nej tack! Eller vad säger ni?



Igår var min mamma ledig så då fick jag hoppa ur min pyjamas och så

körde vi hem till min syster och fikade. Det var riktigt mysigt och precis

den typ av aktivitet som jag orkade med haha. Efter någon timme åkte

vi hem igen och åt världens godaste middag, LAX! Detta är andra gången

på mina 20 år som vi äter det här hemma så det gäller att passa på 

när vi väl har det, haha. Sen blev det självklart X-factor på kvällen.

Min fina syster! ♥ Vill fotografera någon snart igen!! Saknar det...



Idag händer det inget speciellt, har riktigt ont i huvudet men det har

inte med förkyldningen att göra. Jag biter ihop mina käkar riktigt

hårt på natten så när jag vaknar så har jag ont i käkarna och i

huvudet, irriterande. Tror det beror på stress, har aldrig hållit på 

så förr så det skulle inte förvåna mig. Men men, det brukar gå

över på någon timme så får ta det lite lugnt!



Vi hörs mer sen, puss på er!

Av Luucy - 10 oktober 2012 11:56


Hej på er.



Idag är ingen toppendag direkt men det går ändå. 

Det störigaste är att jag har ont i fötterna och benen

efter igår då jag gick i över 1½ timme i storm och

ösregn. Inte alls mysigt. Det var längesedan jag

frös så mycket som jag gjorde då och inte ens

en varm dusch hjälpte. Nu har jag i alla fall tinat

upp lite och kan röra på tårna igen haha.



Nej denna dagen är som sagt inget att hänga i julgranen men jag

känner för att skriva några rader ändå, livet är ju trots allt inte bara

gädje och roligheter, ibland känns det jobbigt också. Fast jag brukar

oftast dölja det med en glad smiley  . Så ser det genast gladare ut. 



Nåväl. Jag ska snart ta på mig mjukiskläder och lägga mig i soffan och

läsa en bok och slötitta på tv, precis vad jag orkar med idag. 

Ni får ha en underbar dag kära ni, så hörs vi när jag känner

mig pigg och glad igen. Låter det bra?

Puss på er!




Av Luucy - 8 oktober 2012 19:08


Denna helg har jag spenderat på Öland och det

har varit lika fint och mysigt som alltid  

Jag och mitt hjärta har lagat god mat, gått mysiga

promenader, tittat på solsidan och bara spenderat

tid tillsammans, bättre kan det inte bli!



Jag slänger in tre bilder från denna riktigt fina helg:

Elliot <3




Lite frön som Elliot hittade   




Haha Elliot satte mig i arbete, fast om jag ska vara

helt ärlig så satt jag mest bredvid och solade   





Älskar dig Elliot

Puss!




Ovido - Quiz & Flashcards