laughinglouise

Alla inlägg under december 2012

Av Luucy - 29 december 2012 14:43


Åh jag blir så frustrerad.

Här hade jag en massa roligt inplanerat för idag men tror

ni inte att jag får typ alla bieffekter av penicillinet? Jag mår

grymt illa, fryser och svettas samtidigt, har ont i magen,

det sticker i fingrarna och jag har noll ork i kroppen.

Jippie... Så idag har jag mest sovit i omgångar och

vilat, det är allt jag orkar med känner jag.  Ryggen 

känns lite rörligare idag så det är skönt, gött

med något positivt haha.



Idag skulle jag ha träffat Elle, bowlat med vänner och gått

en promenad med en kompis. Känner mig därför smått

deppig, hatar att missa en massa kul. Sen känns det 

lite ruttet med nyår också, men det finns inget jag kan

göra åt saken. Jag och Elle har ställt in våra planer

så vi två ska vara i hans hus på nyår och mest ta det

lugnt. Jag ska tusan ta mig ha på mig mjukiskläder

hela dagen, jag tänker inte ha på mig en tight

liten obekväm klänning minsann. Någon

måtta får det vara haha!




Nu är det snart dags för dagens andra penicillin-tablett och den

ska tas med måltid, så måste börja förbereda mig på det. När

man mår superilla så känns det inte så frestande att äta, men

jag har inget val. Det får bli lite yoghurt tror jag!



Hörs sen,  puss

Av Luucy - 28 december 2012 13:14


Hej på er!




Dagen fick börja på vårdcentralen så nu har jag fått antibiotika för

min jobbiga urinvägsinfektion. Dessutom har jag fått en spontan

muskelinflammation i ryggen så jag känner mig just nu som

en pigg 80 åring haha. Lite skit att detta kom nu till helgen

och nyår men inget att göra åt det. Det kunde ju varit värre.



Fick en femdagars kur så på tisdag är jag frisk igen, skönt!

Mot inflammationen i ryggen skulle jag äta ipren så det går

förhoppningsvis över snart det med.




Som ni kanske förstår så blir det en lugn fredag idag haha,

men imorgon ska jag iväg och träffa Elliot och vänner

vilket är nice. Hoppas bara att jag är lite mer rörlig och

inte har så ont. Men det löser sig  .




Puss!

Av Luucy - 27 december 2012 15:46


Hej på er!



Det är lite svårt att hinna med bloggen men jag klagar inte

för det betyder att jag har en massa annat roligt att göra istället  .

Jag ska göra en liten sammanfattning av den senaste tiden för er.



Juldagen = släktdag = mysigt

Det kom hit släkt från både mammas och pappas sida och det var riktigt

mysigt. Jag träffar inte min släkt så ofta så jag värdesätter verkligen när

vi väl ses så jag kunde inte vara mer nöjd med dagen!



Bild från juldagen:

 





Igår var det onsdag och mellandagsrean satte igång

men tro det eller ej så var jag inte ute och shoppade!

OMG! haha. Nej men typ faktiskt, för jag brukar alltid

go crazy och shoppa som en galning men inte i år

inte. Dock beställde jag hem lite smaskigt på

internet   så lite shopping blev det allt hihi.




På eftermiddagen kom Ellepelle hit och vi hade en mysig kväll.

Tyvärr så är Elliot inställd på pensionärstider sedan Öland (haha)

så han gick och la sig 11 och jag halv 1. Vi tittade på Pirates

of the caribbean 2 (vad den nu heter) och den var så bra

så jag kunde minsann inte lägga mig klockan 11 haha. Nu

känner jag att jag bara måste se 3:an med, helt besatt haha.



Idag är en lugn dag men tyvärr så har jag fått urinvägsinfektion.

Fick det förra vintern med så det var ingen direkt chock när

symptomen kom. Jag försöker bli av med det på egen hand

(man ska äta ipren och dricka massor) men det går sådär.

Om det inte försvinner inatt får det bli vårdcentralen imorgon

så jag får en penicillinkur. Inte kul att vara sjuk nu ju!




Hörs mer sen!

Puss


Av Luucy - 24 december 2012 21:59


Hej på er!   



Jag tänkte sammanfatta de senaste dagarna innan

jag skriver några rader om denna julafton!




I fredags vaknade jag och Elliot hemma hos mig och han hoppade på en

buss hem på morgnen för jag skulle ha en körlekton. Det gick faktiskt

riktigt bra och nästa gång ska vi köra "inledande tätort", låter kanske

inte så upphetsande men det blir nog kul ändå haha  .




I lördags åkte jag och Elliot hem till Yoyo där vi träffade Alice och

Josse, mysigt! Vi hade en trevlig kväll med mat, vin (haha), spel

och annat trevligt! Så längesen vi alla sågs (nästan alla i alla fall,

Max var tyvärr utomlands) så det var verkligen på tiden!




Igår var det söndag men inte vilken söndag som helst utan det var

min och Elles 4års dag!   Shit vad tiden går, men det gör den

ju när man har roligt  . Älskar min pookie!


 



Elle sov över här till idag och vi vaknade av att en mus sprang i väggen!

USCH! Nackdelen med att bo på landet haha. Pappa har satt ut en

massa fällor så förhoppningsvis slipper jag vakna så i morgon ...




Och slutligen idag. Denna julen blev det endast "the original four" som jag

brukar kalla oss haha, alltså mamma, pappa, syster och jag. Elle skulle

ju fira med sin familj så han var tyvärr inte med. Fast i år gjorde det inte så mycket

att det bara var familjen här, det var mysit det med. Sen kommer det hit släktingar

både från mammas och pappas sida imorgon så får träffa dom då istället  .




Slänger in lite blandade bilder från idag:







I årets paketlek blev det ett speltema då majoriteten av

paketen innehöll olika spel i miniatyrformat   







Hänga gubbe haha   




Nu står det tv-mys på schemat vilket låter awesome om ni frågar mig.



Puss på er och

GOD JUL!

Av Luucy - 21 december 2012 14:34


Som ni ser så har jag slängt ihop en ny design,

väldigt enkel men den duger!   




En till bild som Elliot tog på mig igår <3




Puss!

Av Luucy - 21 december 2012 12:39


God eftermiddag på er!   




Idag är jag väldigt glad, och det var jag minsann igår med! Varför då kanske

ni undrar? Jo för min fina pojkvän har äntligen kommit hem efter 10 månader

på Öland!! Wihu! Jag åkte hem till Ellepelle igår och han visade en massa

bilder från Öland och sen tog han lite bilder på mig i sin mammas

fotostudio. Lyx med pojkvän som vet hur man tar bra bilder haha.



 






Sen åkte vi hem till mig och Elliot lagade världens godaste risotto, mums!

Sen blev det lite allmänt tv-mys och så innan vi gick och la oss. Det enda

"dumma" med att Elliot är tillbaka (hehe) det är att han vill gå och lägga

sig typ klockan 10 för han går upp riktigt tidigt. Jag däremot brukar

sitta uppe till 12-1 och sedan ta en härlig sovmorgon. Aja vi får

helt enkelt kompromissa på något sätt haha!




Idag är det fredag och om ni frågar mig så kommer inte jorden att gå

under. Haha bara för det så gör den kanske det. Aja, finns ju i så fall

ingenting att göra så varför fundera på det? Om den skulle gå under

så får vi hoppas att den gör det fort och smärtfritt  .

Dock har jag en massa planer nu så det bästa är ju om den fortsätter

precis som vanligt för imorgon ska jag till Yoyo och träffa fina

vänner, sen på söndag har jag och Elle 4 år tillsammans!

Sen på måndag vet ju alla vad som händer, jul och allt

mys som hör julen till.




Hörs mer sen!

Puss

Av Luucy - 16 december 2012 19:10


Hejsan på er!



Som ni säkert har märkt så har det varit lite tomt på bloggen nu de senaste

dagarna. Dels har jag haft mycket att göra och dels så har det hänt lite blandat

som har gjort att jag inte har haft tid eller känt för att skriva här. Men nu är jag

igång igen och tänkte skriva några rader minsann!



Idag har jag mest tagit det lugnt vilket har varit riktigt skönt.

Mamma ville julbaka så vi gjorde två omgångar knäck och

två omgångar "polkagrischokladbollar" eller något haha.

Gott blev det i alla fall!



   Mums!




Chokladbollar med polkagris, supergoda!





Sen var det dags för kvällsmat och sen orkade vi inte baka mer haha.

Nu ska jag läsa lite bloggar och titta på lite tv, precis lagom efter en

stressig helg. Puss på er!


Av Luucy - 13 december 2012 21:00


God kväll på er allihopa!



Idag är det lucia och den enda dagen på året då jag önskar att jag

gick i högstadiet igen. Ni kanske undrar varför? Jo för jag älskar att sjunga

och tänk er att i flera veckor få hoppa över matte, kemi och annat trist

och sjunga istället?! Awesome. Dessutom var det ett stort och seriöst

luciatåg och jag trivdes som fisken i vattnet. Jag sjöng även en låt solo

med två andra tjejer och det var riktigt roligt. Minnen minnen...   




I år fick jag nöja mig med att sjunga med till Carolas luciasånger

och titta på luciatåget på tv. Måste säga att jag blev riktigt besviken

på årets tåg. De sjöng om Staffan stalledräng i säkert en halvtimme

och de hade inte med de bästa låtarna tycker jag. Men med glögg,

lussebullar och pepparkakor så var det väldigt mysigt ändå.




Nåväl. Imorgon har jag fullt upp så räkna inte med att få höra så mycket

här förrän på kvällskvisten. Först ska jag upp tidigt då min körlektion

börjar klockan 9 och efter det ska jag åka och handla julklappar,

nice! Jag har inte köpt något än så det är ju på tiden heheh...




Hörs mer imorgon!

Puss




Skapa flashcards