laughinglouise

Alla inlägg under december 2012

Av Luucy - 12 december 2012 13:00


Hej på er!   



Idag är det ingen vanlig dag (eller jo den är rätt vanlig faktiskt haha)

men datumet är inte vanligt! Det känns som att man borde göra något

spektakulärt idag, typ gifta sig men min kille har ju inte ens friat så det

blir lite tight med tid att slänga ihop ett bröllop idag hehe. 



När jag blir stor så vill jag faktiskt gifta mig, dock inte i kyrkan. Den enda

anledningen är typ att jag får ha på mig en fin vit klänning och ha en stor

"kärleksfest" eller vad man ska kalla det med släkt och vänner. Dock

måste jag gifta mig när jag är max 27 år, för man vill ju se awesome ut

i klänningen, haha! Vi får se hur det blir med allt   




I alla fall.

Igår hann jag inte blogga som ni kanske såg. Först var jag på vårdcentralen

för min mage så nu har den fått medicin, kalas! Sen hade jag och mamma 

julbak (vi gjorde massor av lussebullar) och sen avslutade vi med att

montera granen och klä den. Japp vi har en plastgran, det har vi haft sen

vi hade hund för 7 år sedan då han hade en liten ovana att ruska om

julgranen så att den barrade ner hela huset. 




Hmm nu har jag inga bilder till detta inlägg, trist ju!

Aja, ni får stå ut   



Puss!

Av Luucy - 10 december 2012 20:13


Hejsan!



Idag har jag haft en lugn dag och det har varit riktigt skönt.

Jag har städat (jag är mästare på att stöka till det haha),

tvättat och nu på kvällen har jag även julpyntat!



Vi har en ny växt i vardagsrummet och givetvis skulle även den

pyntas  . Imorgon ska julgranen pyntas så det blir två

julträd i år, men det är ju bara nice haha.



Men ÅHH vad har hänt med min mobilkamera?!

Ja ni ser ju lite i alla fall haha.





Nu ska jag slänga mig i soffan och slappa lite,

på tiden nu tycker jag haha. Puss på er!

Av Luucy - 9 december 2012 20:16


God kväll på er!



Idag kom min syster och hennes pojkvän hit på julbak

och vi gjorde massor av lussebullar och knäck   






 










Nu: solsidan och gottis i soffan.




Puss!

Av Luucy - 8 december 2012 22:22


Hej på er   



Jag har inte bloggat på ett tag som ni säkert har sett,

men nu slänger jag in ett litet inlägg till er!



Först blev jag sjuk och spenderade flera dagar åt att bli av med

förkyldningsskiten och det har gått rätt bra faktiskt. Igår när 

 jag vaknade mådde jag hyffsat men det blev mycket bättre

efter att jag hade haft min första körlektion på körskola!

Åh vilket lyckorus jag hade resten av dagen haha. Hoppas

det går lika bra i fortsättningen med haha.




Idag vaknade jag 08.00 av mitt alarm, hatar att väckas

av det. Klockan 8 är också en riktigt hemsk tid, framförallt om

man är van vid att vakna av sig själv efter lite sovmorgon.

Dessutom är det lördag... MEN jag krälade mig upp och

klockan 9 begav vi oss (jag, mamma och pappa) till

julmarknader! Så mysigt. Jag verkligen älskar

julmarknader.



Den första julmarknaden.



Det var verkligen en fantastiskt vacker dag!

Tyvärr så var det ju över 10 minusgrader vilket min kropp

inte gillade alls så på julmarknad nummer två blev jag helt

blå om hakan. Mamma beslutade då att det var dags att

åka vidare så jag inte skulle förfrysa ansiktet haha.



 


Vi åkte hem till farmor där vi fikade och hade det mysigt.

Sen efter många timmar begav vi oss hem, trötta men

väldigt nöjda med dagen. När vi kom hem så startade

jag den sista Harry Potter filmen för den har mina

föräldrar inte sett! Nu har den precis slutat

och jag börjar bli riktigt trött haha.



Visst ja, JULEN ÄR RÄDDAD!   

 



Vi hörs mer imorgon!

Puss



Av Luucy - 5 december 2012 19:24


Jag kämpar på mot min förkyldning och jag känner mig

faktiskt mycket piggare! Jag har tittat på film och druckit

varm choklad med grädde och chokladbitar, det ni!


Så gott! Dock vet jag inte vad min mobilkamera

håller på med, varför blir bilderna så suddiga?!




Innan jag slänger mig i soffan så tänkte jag lägga in en till bild från

fotograferingen med Sofie. Bilderna blev så bra!! Jag funderar på att

göra om min blogg helt och ha en flik med portfolio med alla

bilder? Får fundera på detta...


Denna bilden är ju galet snygg, eller vad säger ni?




Om du känner mig och vill bli fotograferad så är det bara

att skriva en kommentar, skicka till mig på facebook

eller slänga iväg ett sms.    Bara kul!





Hörs mer sen

Puss

Av Luucy - 5 december 2012 12:48


Ja då har turen kommit till mig. Nu har någon bacill anfallit

och gett mig halsont, lätt feber och huvudvärk, mys...

Jag hoppas verkligen att det stannar här och inte

blir något tvåveckors skit som aldrig vill gå över,

så jag ska göra allt för att bli av med detta.

Varma drycker, klä mig varmt och alvedon. 


.


Idag skulle jag ha träffat min syster men hon vill inte bli sjuk

så vi avvaktar lite! Hon och hennes pojkvän kommer ju ändå

hit på söndag för julbak så det går ju bra det med   




Nej nu ska jag bädda ner mig och titta på julfilmer, det får

bli Home alone och Love actually! Jag hatade den filmen

nått så fruktansvärt första gången jag såg den, men nu

tycker jag att den är mysig. Som man kan ändras haha!



Hörs mer sen, 

puss!


Av Luucy - 4 december 2012 22:17


Här kommer en till bild på Sofie som vi tog i måndags:


  

 




Jag har så mycket fina bilder så jag inte riktigt vet hur

jag ska kunna visa er allt? Jag har över 90 skitbra

bilder men det blir ju världens längsta inlägg om jag

ska ladda upp alla haha. Får fundera ut något!


.






För övrigt så håller jag nog på att bli sjuk. Jag hoppas 

att detta bara är något tillfälligt för jag har jättemycket kul

planerat denna veckan. Jag ska träffa min syster, Isa, Nathalie,

köra min första körlektion, åka på julmarknader, hälsa på farmor

och ha julbak med familjen. Jag kan absolut inte bli sjuk nu!




Vi får helt enkelt se vad en natts sömn gör åt det hela,

förhoppningsvis så mår jag kalas imorgon.



Hörs då!

Puss


Av Luucy - 4 december 2012 12:32


God eftermiddag på er!



Är det någon mer än jag som följer julkalendern i år? 

När jag var liten va mysteriet på greveholm den bästa

julkalendern jag någonsin sett, och snacka om nostalgi

nu när dom tar med en massa gamla detaljer i årets

julkalender! Helt klart en bra start på dagen   





Hörs mer sen!



Puss

Ovido - Quiz & Flashcards