laughinglouise

Direktlänk till inlägg 3 april 2013

Yeah that feels great, you can do it!

Av Luucy - 3 april 2013 13:30


Nu på senare tid har träning blivit viktigare och viktigare i mitt liv. 

Det är inte viktminskning som är mitt mål, utan att få en stark

kropp. Förr har jag tänkt att "äh, jag är ju naturligt smal så palla

träna" men jag tänker mer långsiktigt. Min farmor och min 

morfars fru är båda över 85 år gamla. Dock är det en stor

skillnad på dem. Min farmor har inte tränat en dag i sitt

liv och är idag riktigt ostabil och skör. Morfars fru däremot

är en gammal idrottslärarinna som har tränat största delen

av sitt liv och det är en så stor skillnad! Hon är stark,

har bra hållning och helt annan fysik. Hon orkar mycket

mer. Då känner jag att jag vill göra min kropp den 

tjänsten att träna och hålla igång så jag orkar mer

när jag blir äldre. Sen minskar ju risken för diabetes 2,

hjärt och kärl-sjukdomar och annat otrevligt som är

onödigt att drabbas av för att man inte har rört på sig.




Vad säger ni? Är ni med mig? 



Nu pratar vi inte om att träna flera timmar varje dag för det är slitsamt

på ett annat sätt. Vi ska helt enkelt hålla igång oss lite lagom, låter

inte så jobbigt va? Jag kan ta de senaste dagarna som exempel:



Fredag - gym (hela kroppen)

Lördag - crosstrainer 30 min

Söndag - crosstrainer 30 min

Måndag - pilatesboll (hela kroppen)

Tisdag - pilatesboll (hela kroppen)

Onsdag - pilatespass 30 min youtube


Har man inte tillgång till en crosstrainer - promenera utomhus.

Har man ingen pilatesboll - gör pilates utan boll. Idag t.ex gjorde

jag ett riktigt jobbigt pass som jag tänkte att ni mina läsare 

också skulle prova på. Det fokuserar på ben, mage och armar,

nice va? Nu ska vi minsann bli starka! Klarar jag detta

så klarar ni det också. Heja heja!




Puss!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Luucy - 1 november 2014 14:53

  Okej vänner, nu är det www.laughinglouise.blogg.se som gäller. Denna blogg kommer dock finnas kvar så jag själv kan titta tillbaka i framtiden. Men som sagt, nu slutar uppdateringen här.   Puss! ...

Av Luucy - 30 oktober 2014 16:15


  Hej vänner!     Håller på att göra en ny blogg, därför denna är lite inaktiv. Jag är fruktasnsvärt trött på all reklam till höger och den nya bloggen kommer vara lite annorlunda. Inte alls mycket personligt utan desto mer bilder och videos ...

Av Luucy - 27 oktober 2014 21:09


Vad ska ni klä ut er till på Halloween? Nellie funderar på att vara mumie     Puss! ...

Av Luucy - 8 oktober 2014 14:56

  Hej vänner! Igår var en väldigt stressig (men rolig) dag, så jag hann tyvärr inte blogga. Klockan 11 började jag och mamma vår shoppingrunda på Väla och efter några timmar där (och en välbehövlig gräddbulle på gräddbullerian) så gick vi över...

Av Luucy - 5 oktober 2014 21:01


  Hej vänner.   Även idag har vi haft sol och en riktigt härlig höstdag, det gillar vi! Så dagen har bjudit på promenader och lite blandat på förmiddagen och på kvällen packade vi in oss i bilen allihop och åkte till mina föräldrar på middag. M...

Ovido - Quiz & Flashcards