laughinglouise

Direktlänk till inlägg 15 april 2013

Äggröra med broccoli

Av Luucy - 15 april 2013 16:57


Idag provade jag en ny nyttig lunch och sammanfattningsvis var det

nyttigt och gott, men inte så mättande! Jag gjorde en omelett

med broccoli (men det blev äggröra för jag orkade inte

dela broccolin i små delar så möget gick inte att vända)

och receptet kommer här:



2 ägg

2 msk mjölk

Lite salt

Lite svartpeppar

Broccoli (typ en näve)



Jag använde fryst broccoli så först fick jag tina dom i micron

ca 3 minuter och efter det la jag i dom i min omelett-smet.

Detta avnjöt jag sedan med mjölk och en banan, Hur länge

var jag mätt efter detta? Typ 1½ timme... men jag ville

minsann inte gå hungrig så det fick bli två (nyttiga) mackor

så magen slutade kurra. Jag försöker som sagt bara äta

nyttigare, det är ingen diet alltså haha. Jag ser till att jag

äter nyttigt till frukost och lunch, sen får det bli vad det

vill till kvällsmat eftersom jag inte lagar den. När jag är

borta och äter så äter jag såklart det som serveras.

Är jag på kalas och det blir tårta, ja då äter jag tårta.

Jag vill helt enkelt att den mat jag själv lagar inte längre

består av typ glass, choklad, rostade mackor och nudlar  




Denna får        av fem möjliga.





Har ni förresten varit ute i solen idag? Så härligt väder!

Jag satte mig på baksidan i en timme i min onepiece och

lyssnade på musik. Riktigt avkopplande och skönt!




Puss


 
 
Hanna

Hanna

15 april 2013 22:54

allt bra idag? :)

http://hannaisberg.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Luucy - 1 november 2014 14:53

  Okej vänner, nu är det www.laughinglouise.blogg.se som gäller. Denna blogg kommer dock finnas kvar så jag själv kan titta tillbaka i framtiden. Men som sagt, nu slutar uppdateringen här.   Puss! ...

Av Luucy - 30 oktober 2014 16:15


  Hej vänner!     Håller på att göra en ny blogg, därför denna är lite inaktiv. Jag är fruktasnsvärt trött på all reklam till höger och den nya bloggen kommer vara lite annorlunda. Inte alls mycket personligt utan desto mer bilder och videos ...

Av Luucy - 27 oktober 2014 21:09


Vad ska ni klä ut er till på Halloween? Nellie funderar på att vara mumie     Puss! ...

Av Luucy - 8 oktober 2014 14:56

  Hej vänner! Igår var en väldigt stressig (men rolig) dag, så jag hann tyvärr inte blogga. Klockan 11 började jag och mamma vår shoppingrunda på Väla och efter några timmar där (och en välbehövlig gräddbulle på gräddbullerian) så gick vi över...

Av Luucy - 5 oktober 2014 21:01


  Hej vänner.   Även idag har vi haft sol och en riktigt härlig höstdag, det gillar vi! Så dagen har bjudit på promenader och lite blandat på förmiddagen och på kvällen packade vi in oss i bilen allihop och åkte till mina föräldrar på middag. M...

Ovido - Quiz & Flashcards