laughinglouise

Direktlänk till inlägg 28 april 2013

Sunny sunday

Av Luucy - 28 april 2013 12:25


Igår googlade jag och youtubade efter bra info om

Garniers bb cream. Det finns ju orginalet, sensitive

och oily skin, vad ska man välja? Jag var ju inne på

oily skin eftersom min hud inte klarar av feta krämer

och foundation för då får jag finnar direkt så en

kräm utan olja borde ju bli bra. Fast sen läste jag

runt lite mer och det visar sig att om man har torr

hud (vilket jag har) så innehöll den massor med

uttorkande alkohol och att man kunde bli riktigt

torr av den, inget jag behöver direkt. Så jag

riktade in mig på sensitive istället, parfymfri

och hypoallergenisk, precis vad jag vill ha.



Jag har bara provat den en dag så jag kan egentligen inte uttala mig

riktigt om den än, men jag tänkte dela med mig av mina första tankar. 



Jag är inte van vid att ha mycket smink i ansiktet, jag använder

i princip bara puder i vanliga fall. Därför kände jag mig lite väl

sminkad i krämen. Men den kändes inte på huden vilket var

skönt och den luktade verkligen ingenting! Ett stort plus.

Annars är det vanligt att de tillsätter "naturliga dofter"

med hjälp av bär och frukter och så, men jag vill inte

lukta som en citron i ansiktet så detta passar mig

utmärkt. Den var inte så täckande som jag hade trott

men eftersom min hud är relativt fri från finnar så 

gjorde det inte så mycket. Däremot är jag röd

om kinderna och detta täckte över hälften kanske

men med lite puder ovanpå så blev det bra!



Dagen efter att jag har använt krämer i ansiktet brukar jag

vakna upp med en massa nya finnar och torr hud. Jag fick

därför en halv chock imorse. Inte en enda ny finne och 

min hud var mindre röd på kinderna! Dessutom är jag

härligt len och mjuk i ansiktet, vilket jag absolut inte 

brukar vara annars. Min torrhet har den minsann 

bekämpat riktigt bra!




Jag ska ut och sola en stund och sen ska jag ta på krämen igen,

så får vi se efter någon vecka hur huden mår och om den fortsätter

överraska! Såhär ser förpackningen ut: 



 




Annars då?

Igår var Elliot här och vi hade en mysig lördag ♥

Dock måste vi skaffa en större säng till vår

lägenhet, han är en riktig klängapa i sömnen 

haha. Jag vaknar oftast med både en 

arm och ett ben över mig och kan oftast

inte röra mig en endaste millimeter.

Mysigt men en smula klaustrofobiskt haha!




Idag ska jag som sagt ut i solen men innan dess blir det träning,

puss

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Luucy - 1 november 2014 14:53

  Okej vänner, nu är det www.laughinglouise.blogg.se som gäller. Denna blogg kommer dock finnas kvar så jag själv kan titta tillbaka i framtiden. Men som sagt, nu slutar uppdateringen här.   Puss! ...

Av Luucy - 30 oktober 2014 16:15


  Hej vänner!     Håller på att göra en ny blogg, därför denna är lite inaktiv. Jag är fruktasnsvärt trött på all reklam till höger och den nya bloggen kommer vara lite annorlunda. Inte alls mycket personligt utan desto mer bilder och videos ...

Av Luucy - 27 oktober 2014 21:09


Vad ska ni klä ut er till på Halloween? Nellie funderar på att vara mumie     Puss! ...

Av Luucy - 8 oktober 2014 14:56

  Hej vänner! Igår var en väldigt stressig (men rolig) dag, så jag hann tyvärr inte blogga. Klockan 11 började jag och mamma vår shoppingrunda på Väla och efter några timmar där (och en välbehövlig gräddbulle på gräddbullerian) så gick vi över...

Av Luucy - 5 oktober 2014 21:01


  Hej vänner.   Även idag har vi haft sol och en riktigt härlig höstdag, det gillar vi! Så dagen har bjudit på promenader och lite blandat på förmiddagen och på kvällen packade vi in oss i bilen allihop och åkte till mina föräldrar på middag. M...

Skapa flashcards