laughinglouise

Alla inlägg under april 2013

Av Luucy - 4 april 2013 12:13


Aj aj aj aj aj!



Shit vad passet igår tog på mina stackars muskler, 

kan knappt röra benen eller magen utan att kroppen

skriker, fast på ett ganska bra sätt ändå haha. 

Därför tänker jag fokusera på konditionsträning, 

rygg och armar idag! Har så mycket energi över

så kan inte sitta still, något pass måste jag köra

haha. Nu var det inte meningen att detta skulle

bli en träningsblogg, men hoppas det inte är

allt för trist läsning. Ska se om jag kan blanda

upp det lite med annat skojigt, eller ni kanske

vill ta del av de passen jag tänker köra idag?

Vi får se hur jag gör haha   



Jag funderar på att ta en bild på mig i mitt träningsset och

så kan vi se hur min hemmaträning ändrar min kropp på

4 veckor, hade det varit kul? Någon liten muskel borde ju

bli större tycker man haha. Jag vet nämligen många som

säger att de inte har råd eller tid att skaffa gymkort, och

enligt mig kan man träna precis lika bra hemma med

lite vilja och motivation. Får klura på detta! I så fall 

kanske Elliot kan ta en bild på mig imorgon när

vi ses. Får se får se får se   




Puss


Av Luucy - 3 april 2013 13:30


Nu på senare tid har träning blivit viktigare och viktigare i mitt liv. 

Det är inte viktminskning som är mitt mål, utan att få en stark

kropp. Förr har jag tänkt att "äh, jag är ju naturligt smal så palla

träna" men jag tänker mer långsiktigt. Min farmor och min 

morfars fru är båda över 85 år gamla. Dock är det en stor

skillnad på dem. Min farmor har inte tränat en dag i sitt

liv och är idag riktigt ostabil och skör. Morfars fru däremot

är en gammal idrottslärarinna som har tränat största delen

av sitt liv och det är en så stor skillnad! Hon är stark,

har bra hållning och helt annan fysik. Hon orkar mycket

mer. Då känner jag att jag vill göra min kropp den 

tjänsten att träna och hålla igång så jag orkar mer

när jag blir äldre. Sen minskar ju risken för diabetes 2,

hjärt och kärl-sjukdomar och annat otrevligt som är

onödigt att drabbas av för att man inte har rört på sig.




Vad säger ni? Är ni med mig? 



Nu pratar vi inte om att träna flera timmar varje dag för det är slitsamt

på ett annat sätt. Vi ska helt enkelt hålla igång oss lite lagom, låter

inte så jobbigt va? Jag kan ta de senaste dagarna som exempel:



Fredag - gym (hela kroppen)

Lördag - crosstrainer 30 min

Söndag - crosstrainer 30 min

Måndag - pilatesboll (hela kroppen)

Tisdag - pilatesboll (hela kroppen)

Onsdag - pilatespass 30 min youtube


Har man inte tillgång till en crosstrainer - promenera utomhus.

Har man ingen pilatesboll - gör pilates utan boll. Idag t.ex gjorde

jag ett riktigt jobbigt pass som jag tänkte att ni mina läsare 

också skulle prova på. Det fokuserar på ben, mage och armar,

nice va? Nu ska vi minsann bli starka! Klarar jag detta

så klarar ni det också. Heja heja!




Puss!

Av Luucy - 2 april 2013 20:12


tålamod, tålamod, tålamod



Återkommer imorgon.

Puss

Av Luucy - 1 april 2013 14:39


Nu börjar det minsann bli vår på riktigt. Hoppas det soliga och

fina vädret håller i sig, är så sugen på sommaren! Glass,

sena sommarkvällar, shorts, stranden, sol, slappa med en

bra bok, sommarhäng, ja ni vet hur det är. MYS!

Dock finns det ju andra saker som jag inte ser fram

emot lika mycket, som pollen, myggor (och andra

otrevliga insekter), 30 grader i mitt rum, soleksem...

MEN MEN MEN. Nu bryr vi oss inte om det, för

sommaren kommer bli awesome, det känner

jag på mig. ♥




Weheartit

 

 

 

Puss!

Ovido - Quiz & Flashcards