laughinglouise

Alla inlägg under maj 2013

Av Luucy - 27 maj 2013 11:20


Tjo på er!



Denna veckan har jag en del inplanerat

vilket är roligt! Jag ska dels träffa fina

vänner, gå på student och sen träffa

Elle till helgen, mys. Vi ska bland

annat köpa soffa denna veckan,

så taggad! Jag kikade på bilder

på lägenheten igår och blev helt

varm i hjärtat, snart är det dags ♥




Annars då?

Igår gick jag igenom min garderob och jag har en rejäl

brist på somriga klänningar. I princip alla är svarta av

någon skum anledning och det är ju inte så fint till

studentfirande, eller vad säger ni? Dock har jag en

långklänning som är i ljusblå och beige som jag

kanske kan ha på mig...  jo den får det nog bli!

Jag har blivit helt besatt av långklänningar den

senaste tiden, det är ju så fint!   



Nej, nu har jag slut på ordbajs haha,

hörs mer sen! Puss

Av Luucy - 26 maj 2013 15:08


Jag fick en förfrågan om jag skulle kunna göra en videoblogg,

och visst det skulle jag kunna göra men vad ska jag prata om?!

Det känns så onaturligt att bara sitta och prata framför en 

kamera (eller ja, sjukt ovant) så i så fall får jag göra något

bestämt haha. Vad skulle ni vilja se? Det klassiska är ju

typ: hur jag sminkar mig, hur jag stylar håret och sånt.

Men det är ju inte suuuperkul kanske. Vad skulle ni 

i så fall vilja se? När jag sjunger? Tränar? Dansar?

Pratar med en daggmask? Haha nej men, kom

med förslag! Puss på er   


Tog en snabb bild till er innan jag hoppade i mitt

underställ, det ultimata hemma-mys plagget!   




Av Luucy - 26 maj 2013 14:08


Igårkväll vid halv 8 åkte jag hem till Ellepelle 

och hade en myskväll. Vi var båda väldigt trötta

så det blev mest att äta jordgubbar med glass

och chokladsås, titta på lite roliga klipp

och gosas haha.   



Idag vaknade vi vid 9 och sen gjorde vi vid oss och

sen begav vi oss på frukostbuffé inne i stan, mums!

Där fanns allt från det vanliga (bullar, bröd, pålägg,

melon, fil och flingor) men även chokladfyllda 

croissants och man kunde göra sina egna våfflor.

Snacka om matkoma efter det haha! Sen

körde jag hemåt så smått och snart kommer

mina föräldrar hem så då kan jag önska

mamma en glad Mors dag med!   



Varför kommer man alltid på att man ska ta bilder

när typ alla redan har ätit upp? Då missar man ju 

att få med allt det smaskiga från buffén haha.



Vi gjorde våfflor, mums säger jag bara!



Puss på er

Av Luucy - 25 maj 2013 18:12


Mina lungor har inte återhämtat sig än från mördarspringturen

i pollendimman haha, så jag har inte kunnat träna idag heller,  .

eller så blev jag sjuk? Jag har sen dess hostat och hostat

och det känns som att jag ska hosta upp mina lungor haha,

fast det är mest när jag skrattar, då triggas det igång.

Men men, förhoppningsvis så kan jag träna imorgon

som vanligt, det viktigaste är ju att kroppen mår bra!



Tog en "dagens look" eller vad jag ska kalla det haha,

men jag kunde inte titta in i kameran för mina ögon

ser så trötta och trista ut idag, så det fick bli en

kik mot himlen istället haha.   



    


Puss

Av Luucy - 25 maj 2013 12:41


Gårdagen spenderades med min pojkvän vilket var 

väldigt mysigt! Vi gjorde lite utflykter och jag kapade

nästan av Elliots fingrar, ups haha.



Vi sitter i bilen påväg till min syster, jag kör. Elliot envisas med

att rutan ska vara nere medan jag tycker att den ska vara stängd. 

Efter lite gnabbande så får jag en snilleblixt, jag har ju en knapp

på min sida som styr Elliots ruta! Så jag kör full fräs uppåt och

då börjar Elliot vrålskrika i panik. Gud vad han överdriver

tänker jag och tittar dit. Då sitter han med fingrarna fastklämda

i rutan och jag gör det enda rätta, börjar asgarva och kör 

nästan av vägen haha. Alltså ni skulle sett hans min!! 

Han såg ut ungefär såhär:




Hahaha börjar skratta bara jag tänker på det,

men när jag hade slutat skratta som en 

galning (för tillfället) så fick jag ner rutan

och fingrarna klarade sig   




Efter detta lilla missöde så åkte vi och tittade på en soffa

som vi tror kan bli bra i lägenheten. Den har en jättefin

matchande fåtölj som vi också funderar på, jag ska 

hem till Elle ikväll så då ska vi diskutera lite och

ta ett beslut. Ska spana runt lite nu under dagen

och se om det finns någon liknande soffa som

är bättre, så vi får bästa möjliga haha. 



Puss på er sålänge!

Av Luucy - 23 maj 2013 17:47


God kväll på er kära vänner   



Idag fick jag mitt efterlängtade paket från Nelly.com

med mina nya skor. I'm in lööööv. Vill ni se? Klart ni får se:


Okej världens sämsta bild, men ni ser i alla fall en skymt

av mina nya bebisar (okej jag ska ge mig nu haha)...




När jag hade hämtat mitt paket så fick jag världens sämsta

idé. Och då menar jag verkligen en fruktansvärt dålig idé.

Jag fick för mig att jag skulle ut och springa. Låter kanske

inte så farligt men nu ska vi lägga till ansträngningsastma

och massor av pollen. Jag trodde seriöst mina lungor

skulle sluta fungera haha, men jag tog mig runt hela

rundan utan att stanna så är nöjd ändå. Även om jag

fortfarande typ inte kan andas haha... Så det gör

jag i alla fall ALDRIG om! Mina lungor hälsar

och tackar.




Nu ska jag inte röra mig mer än nödvändigt resten av kvällen,

puss på er !

Av Luucy - 20 maj 2013 18:57


Idag har varit en väldigt effektiv dag!

Först köpte jag den nya stylingborsten från Björn Axén

(jag kunde inte stå emot...) så den grejade jag med

imorse. Dock fick jag inte till det helt så ska göra det

imorgon till en video på youtube där jag får se exakt

hur det ska gå till, ska bli naaajs.


 

Det är alltså som en rund locktång och borste i ett   




Sen har jag varit flitig och tränat! Det blev både pilates

(armar och mage) och sedan en lång och härlig

promenad med Alexandra, nice! Det var längesen

vi sågs så vi hade en massa att ta igen   




Efter det åkte jag och hämtade ut två paket som jag beställde förra veckan,

ett från H&M och ett från Lager 157. Jag har än så länge bara provat två

toppar från H&M och dom var superfina! Ska prova resten om en stund

tänkte jag. Det blev 9 nya plagg totalt, me like!



Sen har jag lovat Ellepelle att jag ska laga mat sen

när vi flyttar ihop (hjälp!) så det var bara att ta

på förklädet och leta fram ett recept. Jag hittade

ett vegetariskt med spenat, bönor, tomat och

fetaost, riktigt gott!


Bara för det så syns det inte en enda böna på bilden...

men dom är där under I promise   



Nu ska jag bara ta det lugnt och läsa lite bloggar,

ska bli riktigt skönt faktiskt haha.


Puss

Ovido - Quiz & Flashcards