laughinglouise

Alla inlägg under maj 2013

Av Luucy - 19 maj 2013 22:08


I förra veckan hade jag lite svårt att sova så jag tittade på tv. På mtv visades

Geordie Shore, kul och lättsam underhållning när man inte kan sova. Men jag

kan verkligen inte förstå det här med att falla för "bad boys", "players" och

killar som verkligen behandlar en som skit. Där man behöver oroa sig för

vad ens kille gör, var han är, vem är han med, har han varit otrogen, är

han ärlig mot mig, snackar han med andra tjejer i smyg, ja listan kan

bli lång. Jag förstår inte hur man kan gå med på att ha ett sånt

förhållande, hur man ens kan lockas av det och utsätta sig själv

för det. Om Elliot hade varit en sådan kille hade vi aldrig klarat av

när han flyttade till Öland i ett år, jag hade aldrig känt mig trygg

och jag hade hela tiden fått vara på min vakt. 





Jag förstår inte heller personer som inte kan ge sin mobil till sin

partner. Nu vet jag att mina sms inte är ett dugg intressanta för

Elliot men han hade gärna fått läsa igenom varenda ett, jag har ju

inget att dölja? Jag brukar liksom ge min mobil till Elliot

när jag t.ex vill blogga så att han ska ha underhållning

och inte störa haha .  Vad han tittar på eller gör,

kunde jag inte bry mig mindre om.






Jag vet inte, jag tycker att alla förtjänar ett förhållande med

kärlek, respekt, och där man kan lita på varandra. Att slippa

ha en klump av oro i magen, det tycker jag är självklart.

Visst, det tar tid att bygga upp tillit till en annan människa,

Elliot visste ju inte allt om mig efter en vecka, men nu

efter 4½ år så finns det inget som han inte vet om mig.

Jag skulle inte byta ut ett förhållande med en så

fantastisk kille för något i världen, och jag tycker

att alla förtjänar det. Nöj dig inte med mindre!



Puss

Av Luucy - 19 maj 2013 11:32


Igår var jag hembjuden på tjejkväll hemma hos Yoyo

men jag mådde inte bra så jag stannade hemma istället.

Fick jag ångest över detta beslut? Ja. Kändes allt bajs?

Ja. Men var det rätt att lyssna på min kropp? Ja.



Jag tittade på ESC med mamma istället, så behövde hon inte

titta själv i alla fall. Då kändes det liiiite bättre i magen. Min 

pappa är i Polen på en stor motorcykelträff och min lilla 

mamma lyckades omedvetet pigga upp mig haha. Hon

skulle skicka ett sms till pappa, så skrev hon "Louise 

mår inte bra så hon stannar hemma och tittar på ESC

med mig ikväll". Tror ni inte hennes mobil ändrar ESC

till SEX? Gud vad jag skrattade. Så sjukt det blev på

alla sätt. "Louise mår inte bra så hon stannar hemma

och tittar på SEX med mig ikväll". Åh det gjorde min

kväll haha ♥




Danmark vann ju, vilket jag tyckte var bra! Det är den enda låten som jag

kan nynna på idag, alla andra är som en stor dimma och jag kan varken

få fram melodi eller text på någon låt. Förutom Robins då haha. Nej

jag gillade den! Sen kommer ju finalen hållas i Köpenhamn nästa

år, är så sugen på att åka dit! Det är ju trots allt nära och bra   





Nu ska jag träna lite, sen ikväll åker jag hem till min pojkvän 

och äter pizza, det blir mysigt ♥ Puss på er!

Av Luucy - 17 maj 2013 21:58


Denna fredag spenderas tillsammans med min

fina pojkvän, inte alls dumt   



Dagens (första) look:

Sen blev det träningskläder och nu har jag avslutat

med mjukis, perfekt tycker jag   




Puss

Av Luucy - 16 maj 2013 18:22


Jag är en person som typ alltid är glad och mår bra. Och även om

jag inte gör det så ger jag ändå ett sken om att jag är glad och mår

bra. Både privat och i bloggen. Jag beundrar människor som inte

automatiskt svarar "bra" när någon frågar hur läget är. Jag beundrar

bloggare som öppnar upp sig när de mår dåligt istället för att ge ett

sken av att allt är perfekt alltid. Jag avundas dom som är starka

nog att säga nej till saker utan att sedan gå under av dåligt

samvete när de mår dåligt. Jag ser upp till människor som vågar

prata om olika problem istället för att låtsas om som att de

inte finns. Jag beundrar de som struntar i vad andra tycker

och som inser att alla inte mår bra alltid och vågar visa det.




Men fram tills jag är en av dem så lägger jag in lite smileys

och avslutar glatt som vanligt, det blir enklast så...  


Puss

Av Luucy - 15 maj 2013 20:15


Hej fina vänner!



Den senaste tiden har jag shoppat lite mycket, så från och med nu

så ska jag inte shoppa mer denna månaden. Jag har en beställning

från H&M som kommer nästa vecka, jag har klickat hem lite skor

och innan idag klickade jag hem dessa snygga jeans för endast

60 kr styck! Det var ju så billigt så jag var tvungen haha.


 

Från Lager 157



Men som sagt, ingen mer shopping denna månaden!

I juni ska jag börja köpa lite till lägenheten tänkte jag,

typ en osthyvel (jag köpte tydligen inte det när jag skulle

flytta till Båstad, what!?) och lite annat smått och gott

till köket och så. Ska bli så kul   



Puss på er!


Av Luucy - 14 maj 2013 18:26





    


Puss   

Av Luucy - 13 maj 2013 21:24


Idag åkte jag och hämtade upp min syster och så begav vi oss ut

på en liten roadtrip. Först var tanken att vi skulle göra något utomhus,

men då kom molnen och regnet, yey liksom. Så planerna ändrades

ganska snabbt om man säger så och vi begav oss på lite shopping

istället.   Det blev en snabb men effektiv runda där vi båda hittade

en del fint. Detta blev dagens fynd:


Toppen uppe till vänster kommer från H&M och den ska jag

matcha med ett par ljusa jeansshorts i sommar. Toppen till

höger kommer från Gina Tricot och är så snygg i ryggen!

Det är nästan så jag vill springa och skaffa en tatuering

i nacken och sen ha på mig den toppen alltid haha.

Sen köpte jag faktiskt en ny mascara, för den andra

som jag köpte nyligen svider i ögonen och gör så de

rinner och har sig. Jag är väldigt känslig när det

kommer till smink så jag tänkte ge Max Factor

ett försök istället   



Sen åkte vi hem och så kom Amelies pojkvän Pontus hit och

Elle körde inom efter jobbet, mys! Vi spelade spel och åt grillat,

riktigt somrigt och härligt. Visst, jag fick ha på mig två tjocktröjor

och en fleese för att inte frysa men ljudet av smattrande regn och

doften av grillat gjorde det värt det  .



Hörs mer imorgon!

Puss

Av Luucy - 12 maj 2013 21:11


Idag har jag hunnit med en hel del, bland annat träningen

som jag skrev om innan. Efter den jobbiga timmen så

hittade jag på ett eget recept som faktiskt blev gott!

Hör och häpna haha. Jag har ätit så mycket

bananpannkakor så jag nästan börjar tröttna och

då kom jag på det, äpplepannkakor! Vill ni ha

receptet? Here it is:


En stor klick äpplemos

(samma mängd som en mosad banan)

1 ägg

0,7 dl fullkornsvetemjöl

Ös på med kanel



MUMS!




Sen blev jag sjukt sugen på att köpa ett litet Caféset till

min och Elles balkong, så jag och Sofie åkte iväg och

köpte ett! Jag fick både smakråd, en till som kunde

provsitta och bärhjälp, awesome!

    


 

Köpte detta hos Jysk

379:- på rea, sjukt bra pris   




Hörs mer imorgon!

Puss

Ovido - Quiz & Flashcards