laughinglouise

Alla inlägg under maj 2013

Av Luucy - 12 maj 2013 10:51


Denna helg har varit fin, jag har träffat mitt hjärta

mycket och det är alltid mysigt ♥ Mina föräldrar 

har varit iväg med husbilen så Elliot har varit här

och hållt mig sällskap, inte alls dumt! 

 

 

Vi har dock inte spenderat hela helgen tillsammans utan vi har gjort lite egna

projekt på dagarna också! I lördags åkte Elliot hem för att fixa i trädgården och

då var tanken att jag skulle träna men jag fick ett sms av min syster som var i 

akut jeans- och smyckesbehov så det var bara att hoppa i bilen och köra iväg

på spontanshopping.   Hon hittade ett par skitsnygga jeans och vi köpte

massor av smycken, love it! Här är ett av mina fynd:

 


Oj, bilden blev ju inte lite stor... men ja då ser ni halsbandet ordentligt   

20 kr kostade det, helt galet billigt! Då gäller det ju att passa på haha.

 

 

 

Sen på eftermiddagen åkte jag hem till Elle och sen åkte vi och hämtade

ut mina nya glasögon. Jag var inte nöjd med de jag fick först så jag bytte

till de som jag har nu och jag är mycket nöjd! Känns mycket mer som jag.

Efter det åkte vi hem hit och lagade mat och hade det mysigt. Sen slutade

det med att jag somnade i soffan och då gick vi och la oss haha.   

 

 

 

Nu har Elle precis cyklat (!?) hem haha, och jag ska göra träningen

som jag inte hann igår tänkte jag! Ben och lovehandles, here I come!

 

 

Puss

Av Luucy - 10 maj 2013 17:51




Puss   

Av Luucy - 9 maj 2013 16:12


Hej på er!   



Igår blev en supermysig kväll precis som jag trodde och imorse

tog jag och Elle en välförtjänt sovmorgon. Eller okej, sovmorgon är

inte riktigt samma tider för mig och Elle, så den busen sa att vi kunde

sova till 9 så ringde klockan halv! Men det visste inte jag så jag var

så nöjd över att vi låg kvar en halvtimme till... haha ♥



Dock är jag en smula trött idag, det är inte lätt att dela på 105cm när

man ska sova haha. Vi sover väldigt spretigt med våra armar och ben

så om man har turen att bli den som får sina kroppsdelar överst så

sover man hyffsat haha. Annars ligger man där klämd och kan inte

röra sig   Mysigt,  men inte så bekvämt i längden haha. Jag och

Elle funderade först på att skita i att köpa en dubbelsäng när vi

flyttar ihop och ta min 120, men nu är vi väldigt överrens om att

vi ska ha en stor säng så båda får plats med armar och ben åt

alla håll haha. 



När jag kom hem från Elle så tränade jag en timme som vanligt, och idag var

det mage och armar. Väldigt jobbigt med lite energi, så sen somnade jag 

i soffan i över en timme haha. Nu har jag precis ätit bananpannkakor så

energin har kommit tillbaka, skönt!



Hörs mer sen!

Puss




Av Luucy - 8 maj 2013 18:51


Detta har hittills varit en riktigt bra dag, och jag misstänker att

den kommer fortsätta lika bra! Jag började dagen med en

fika och lite shopping med min fina vän Nathalie ♥

Jag köpte två nya mascaror och mina ögonfransar

står som aldrig förr tänkte jag skriva haha, nej men

dom blev långa och fina   Riktigt nöjd!




Efter det körde jag hem och tränade pilates i en timme, pjuh vad jobbigt

det var! Efter det slängde jag mig i duschen och packade en liten

övernattningsväska och begav mig hem till min fina pojkvän!

Vi har redan hunnit med en cykelrunda i det fina vädret och

sen snodde jag en dator och bloggar lite haha  




Hörs mer sen!

Puss


Av Luucy - 7 maj 2013 17:48


Nu har jag precis kommit hem (eller okej, jag har hunnit ta en

liten fika haha) och det har varit en rolig dag! Först möte,

sen shopping. Men det är så typiskt, när jag väl känner

för att shoppa loss så hittar jag inget jag vill ha. Jag

provade plagg efter plagg men inget föll mig i smaken.

Så jag kom hem tomhänt men ska in och kika på

nelly.com och se om jag hittar något fint, har inte

så stora förhoppningar eftersom det verkar vara en

hopplös shoppingdag idag   




Tog en snabb bild i bilen så inlägget inte skulle bli bildlöst haha.




Vi hörs mer sen!

Puss

Av Luucy - 6 maj 2013 12:58


Pjuh!



Jag har precis gjort 1 timmes pilates och idag var det

armar och mage på schemat. Jag gjode även två

konditionspass  men jag tror jag hoppar promenad

idag för jag har fortfarande ont i knäna och fötterna sen 

promenaden i lördags haha. Jag har en felställning

i knäna så jag får ont om jag går långt, MEN det

kunde varit värre och med lite vila så går det

över   Jag ska faktiskt ordna ett par riktigt bra

promenadskor hade jag tänkt med en sula som 

är gjord efter min fot så knäna går rätt liksom,

låter väl bra? Jag får se när jag får tid över

till det, inte den roligaste utgiften heller men

klart värt det! 




Annars då? 

Jag har en riktigt rolig vecka framför mig, med en hel del

inplanerat. Idag är den enda lugna dagen och det är rätt

skönt haha. Ska läsa bloggar och läsa böcker och titta

lite på film och bara chilla liksom. Imorgon har jag hela

dagen fullspäckad men möten, shopping, och på kvällen

grillning med syster och hennes pojkvän   . Veckan

fortsätter i samma tempo och jag ska spendera mycket

tid med både vänner och Ellepelle, perfekt ♥




Åh, nu har jag ingen passande bild till inlägget... 

Får väl ta en bild till er sen haha, fast ni vet ju hur

jag ser ut liksom... MEN endast text är inte så

festligt så jag får se vad jag hittar på   




Puss!







Av Luucy - 5 maj 2013 16:23

  

Är det någon mer än jag som brukar slänga upp håret i en

bulle på huvudet när ni kommer hem? Hade ju hästsvans

på loppisen men jag hatar att få håret i ansiktet hela tiden

så när jag kommer hem så slänger jag alltid upp det haha.

Sen hoppade jag ur jeansen och hoppade i en klänning

istället, the mys-mode is on!   




 



Puss!

Av Luucy - 5 maj 2013 16:15


Dessvärre hittade vi inget, men det var lika roligt för det  

Efter en runda på loppisen satte vi oss på ett café och

Yoyo bjöd på smaskig fika. Så snällt! Slänger in lite bilder:



Där borta är loppisen   




Så gott!   




Alltså denna bild... hahaha. Ändå tog vi typ

20 bilder, men vi lyckades inte få med hela Yoyo

på någon bild och det är inte lätt att bli bra på bild

i blåst och med solen i ögonen haha.

Men den duger, eller vad säger ni?   




Hörs mer sen!

Puss

Ovido - Quiz & Flashcards