laughinglouise

Direktlänk till inlägg 17 augusti 2013

Lugna dagar

Av Luucy - 17 augusti 2013 16:09


Hej kära vänner.



Den senaste tiden har jag mest njutit av att göra ingenting. 

Jag har pysslat i lägenheten, städat lite, packat upp, läst

lite böcker och gjort lite blandat. På måndag börjar skolan

vilket ska bli sjukt kul, men vill samtidigt passa på att njuta

av ledigheten, för sen kommer det ju dröja ett tag tills

nästa haha. Fast jag har passat på att träffa min fina

syster, jag och Elle har varit på middag hos hans 

föräldrar och idag åkte vi till hans mormor och

morfar och fikade, mysigt. 




Tänkte slänga in en sån här blogglista också tänkte jag:


Hur gammal är du?

- Väldigt snart är jag 21!


Hur gammal känner du dig?

- Typ... 35? I alla fall nu när jag flyttat och har fått teckna elavtal, adressändrat,

tecknat hemförsäkring och en massa andra vuxna saker haha. 


Vad har du gjort i dag?

- Jag har fikat hemma hos Elliots mormor och morfar, sen hämtade vi upp

Elles kompis som följde med hit på kaffe! 


Vilken film såg du senast?

- Hmm, den var svår. Jag såg någon konstig film på tv:n för någon 

dag sen men vet inte vad den hette? 


Sommar, höst, vinter eller vår, vilken föredrar du? Varför?

Jag tycker faktiskt om alla, men jag skulle vilja att sommaren fick halva året

själv, och så skulle de andra tre årstiderna dela på den andra halvan haha.


Är du besatt av någonting?

- Desperate housewives... har typ sett en halv säsong på några dagar haha.


Beskriv platsen du befinner dig på just nu?

- Jag sitter hemma i soffan i vardgsrummet och har sällskap av 

en tekopp och en tidning. 


När vaknade du i dag?

- Klockan var nog 9 halv 10 någonting? 


Vilken är din favorithögtid?

- Helt klart julen!


Vad lyssnar du på just nu?

- Damens tv i lägenheten under oss... 


Har du någon gång brutit ett ben?

- Nej! Jag har klarat mig haha


Snarkar du?

- Nej, inte vad jag vet haha. Ingen har klagat på det i alla fall. 


Vilket stjärntecken är du född i?

- Lejon


Vad sa du senast?

- Hejdå! Ses sen! När Elliot och hans vän gick haha. 


Vad köpte du senast?

- Två lila krukor till sovrummet! Men dom var för små... haha


Hur många gånger har du flyttat?

- 4 gånger


Vad åt du till frukost?

- Rostat dinkelbröd med marmelad, mums!


Hur såg ditt liv ut för tio år sedan?

- Då skulle jag precis fylla 11 och gick i mellanstadiet. Jag hade en väldigt

problemfri vardag, ett lättsamt liv med mycket roligheter. Men sen växer

man ju upp dessvärre haha.


Vart lägger du din mobiltelefon när du sover?

- Jag lämnar den i vardagsrummet


Är du blyg?

- Jag kan vara det bland nya människor, men annars inte


Vad heter du i andranamn?

- Pappa bestämde när vi var små att vi skulle ha mammas namn

som andranamn, så ni som känner till min familj kan lista ut det haha.


Har du svenskt ursprung?

- Ja


Har du, eller har haft, något smeknamn?

- Ja. Lollo var nog det första, hatade det av någon konstig anledning haha.

Sen Lucy, Blucy, Lolo och lite blandat!




Puss på er!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Luucy - 1 november 2014 14:53

  Okej vänner, nu är det www.laughinglouise.blogg.se som gäller. Denna blogg kommer dock finnas kvar så jag själv kan titta tillbaka i framtiden. Men som sagt, nu slutar uppdateringen här.   Puss! ...

Av Luucy - 30 oktober 2014 16:15


  Hej vänner!     Håller på att göra en ny blogg, därför denna är lite inaktiv. Jag är fruktasnsvärt trött på all reklam till höger och den nya bloggen kommer vara lite annorlunda. Inte alls mycket personligt utan desto mer bilder och videos ...

Av Luucy - 27 oktober 2014 21:09


Vad ska ni klä ut er till på Halloween? Nellie funderar på att vara mumie     Puss! ...

Av Luucy - 8 oktober 2014 14:56

  Hej vänner! Igår var en väldigt stressig (men rolig) dag, så jag hann tyvärr inte blogga. Klockan 11 började jag och mamma vår shoppingrunda på Väla och efter några timmar där (och en välbehövlig gräddbulle på gräddbullerian) så gick vi över...

Av Luucy - 5 oktober 2014 21:01


  Hej vänner.   Även idag har vi haft sol och en riktigt härlig höstdag, det gillar vi! Så dagen har bjudit på promenader och lite blandat på förmiddagen och på kvällen packade vi in oss i bilen allihop och åkte till mina föräldrar på middag. M...

Ovido - Quiz & Flashcards