laughinglouise

Direktlänk till inlägg 23 september 2013

Dagen som inte blev som jag hade tänkt mig

Av Luucy - 23 september 2013 19:07


Åh vad härligt med sovmorgon tänkte jag igårkväll när jag skulle

gå och lägga mig. Jag ska minsann sova till klockan 8, äta frukost

i lugn och ro, städa undan lite och vara färdig och redo tills klockan

10 då de påbörjar stambytet i lägenheten. Då blir det perfekt att

åka hem till mamma och pappa vid halv 11 och luncha och

umgås och ha det gött.


Klockan 7 ringer det på dörren. Jag blir klarvaken på en halv

sekund och börjar i panik leta efter något att klä på mig. Jag

hittar en långarmad klänning som jag slänger på mig. Hmm

den täcker ju precis rumpan vilket är lite väl kort så jag hittar

Elliots mjukisbyxor som jag slänger på mig under. Helt

yrvaken med håret åt alla håll öppnar jag dörren till 

snubbarna som ska fixa med rören och ser sen i 

hallspegeln hur jag ser ut. Hjälp haha. 


Dom dundrar in och börjar koppla in tjocka slangar till

alla olika avlopp. Dom tar på sig hörselskydd och en

kille ropar "JA", och en annan svarar likadant utanför

lägenheten och startar en maskin. Om jag inte var

vaken innan så kan jag garantera er att jag var 

klarvaken efter det. Det lät riktigt högt och jag satt

för mig själv och höll för öronen. Bara 30 min kvar

av det eländet...


När klockan var 10 ungefär gav jag upp och bad mamma komma och 

hämta mig. Då hade dom hällt ner något i rören som luktade lika skarpt

som nagellackborttagningsmedel gånger tusen och jag satt och kände

hur jag fick mer och mer ont i huvudet och att jag blev riktigt yr. 



Efter detta brutala uppvaknande så hade jag i alla fall en 

trevlig eftermiddag hemma hos mamma och pappa med

god lunch och annat trevligt. Sen kom Elle förbi och

hämtade upp mig och nu har vi precis ätit och tittat

på ett avsnitt Desperate Housewives. Snubbarna

blev tydligen helt klara med våra rör idag, då de

tydligen gör en ny typ av stambyte vilket är skönt.



Slutet gott, allting gott. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Luucy - 1 november 2014 14:53

  Okej vänner, nu är det www.laughinglouise.blogg.se som gäller. Denna blogg kommer dock finnas kvar så jag själv kan titta tillbaka i framtiden. Men som sagt, nu slutar uppdateringen här.   Puss! ...

Av Luucy - 30 oktober 2014 16:15


  Hej vänner!     Håller på att göra en ny blogg, därför denna är lite inaktiv. Jag är fruktasnsvärt trött på all reklam till höger och den nya bloggen kommer vara lite annorlunda. Inte alls mycket personligt utan desto mer bilder och videos ...

Av Luucy - 27 oktober 2014 21:09


Vad ska ni klä ut er till på Halloween? Nellie funderar på att vara mumie     Puss! ...

Av Luucy - 8 oktober 2014 14:56

  Hej vänner! Igår var en väldigt stressig (men rolig) dag, så jag hann tyvärr inte blogga. Klockan 11 började jag och mamma vår shoppingrunda på Väla och efter några timmar där (och en välbehövlig gräddbulle på gräddbullerian) så gick vi över...

Av Luucy - 5 oktober 2014 21:01


  Hej vänner.   Även idag har vi haft sol och en riktigt härlig höstdag, det gillar vi! Så dagen har bjudit på promenader och lite blandat på förmiddagen och på kvällen packade vi in oss i bilen allihop och åkte till mina föräldrar på middag. M...

Ovido - Quiz & Flashcards