laughinglouise

Alla inlägg under september 2013

Av Luucy - 18 september 2013 15:15


Hej på er!



Då är första tentan på utbildningen avklarad och det gick väl helt okej

tror jag haha. Svårt att säga men jag skrev något på allt i alla fall så 

jag är nöjd. Det är lite jobbigt för jag sätter alltid så höga krav på mig

själv, men jag ska försöka sluta med det. Mitt bästa är ju faktiskt

bra nog, hur det än blir betygsmässigt. 



Åh vet ni förresten vad jag HATAR? När man skriver fel och vänder pennan för

att sudda så blir det en enorm grå smutskladd istället? Jag hade världens problem

med det idag haha. Påminnelse till mig själv: köp ett suddgummi till nästa tenta

  



Nu: Te och slappa. Första eftermiddagen på länge som jag

kan göra ingenting, och det är förbaskat härligt.

Puss

Av Luucy - 16 september 2013 10:23


Hej kära vänner!



Idag har jag självstudier vilket betyder att jag är ledig, gött! Jag hade tänkt

ta sovmorgon men jag vet inte vad som händer i grannens badrum för det 

låter som att det ösregnar i våra sovrumsväggar haha. Stod och tittade på

väggarna ett tag för att se om det skulle börja spruta in vatten i sovrummet

men sen kom jag fram till att dom gör något med rören. Svårt att tänka

klart när klockan är halv 7 haha. 



Sen hade vi ju tvättid idag klockan 8 eftersom någon snodde

vår tvättid igår... var fortfarande putt över det haha. Men nu 

har jag tvättat 4 maskiner tvätt och är nöjd och glad. 

  



Idag ska jag hem till mamma och pappa och umgås, mysigt!

Sen ska jag plugga inför tentan på onsdag och laga lite mat

och vara allmänt huslig haha. På tal om hus så har jag suttit

en stund nu på morgonen och tittat på gårdar på Hemnet, 

åh vad det finns många fina! Jag och Elliot planerar att flytta

till en gård inom några år och det är superkul att sitta och 

få lite inspiration redan nu. Jag älskar när man blandar 

naturmaterial som trä och sten med stora fönster och

öppna spisar. Mysigt!




Vi hörs mer sen!

Puss

Av Luucy - 15 september 2013 16:51


I fredags när jag och Elliot var på middag hos hans familj så

bjöd dom på en otroligt god citronkladdkaka. Idag fick jag ett

extremt sug efter den kakan så det var bara att baka ihop en.

Vill ni ha receptet? (Utan mjölk, vete och vanligt socker som

jag inte tål) och ja, den blir riktigt god ändå 

  



Recept citronkladdkaka:


1 st citron

150g mjölkfritt margarin

2 st ägg

2 dl rörsocker

1 tsk vaniljsocker

1,5 dl dinkelmjöl



Sätt ugnen på 150 grader. Smöra och mjöla en form.

Smält margarinet och låt det svalna.


Tvätta citronen, riv skalet och pressa ur saften. Vispa ägg

och socker vitt och fluffigt. Tillsätt vaniljsocker, citronsaft + skal.

Rör sedan ner margarinet och mjölet och grädda mitt i ugnen

i 30 - 40 minuter. 



MUMS!


Av Luucy - 15 september 2013 11:12


Godmorgon!



Fast för oss var det ingen speciellt god morgon idag. Klockan 08.00 börjar

grannens väckarklocka pipa för fjärde helgen i rad och det gör den konstant

fram till 10.00 Vi försöker ignorera eländet men det går inte så vi bestämmer

oss för att gå upp. Något sura och irriterade går vi ner för att starta en maskin

tvätt och inser att någon har tagit vår tvättid.... ARRGGGGAAAH!! Så i äkta

lägenhetskomplex-anda har vi nu officiellt satt upp vår första arga lapp. Jag

tyckte att vi skulle sätta upp en i stil med denna: 


... men vår blev lite snällare i tonen haha. 



Vi hörs lite senare kära vänner.

Puss



Av Luucy - 14 september 2013 14:00

 



Nu känns det verkligen som att hösten är här, och jag välkomnar

den med öppna armar. Mysiga tröjor, filtar, te, böcker, tv-mys,

löven faller... jag är redo!



Puss

Av Luucy - 14 september 2013 12:21


Detta är den senaste snackisen på youtube. På 11 dagar har klippet

fått över 25 miljoner views och det är en låt som verkligen sätter sig

på hjärnan! Det är en kille i vårt kära grannland Norge som har

gjort denna låt, enjoy!





Puss

Av Luucy - 14 september 2013 10:50


God förmiddag kära vänner!



Det har varit en väldigt intensiv vecka i skolan med långa heldagar och

mycket som ska nötas in i huvudet så det är tur att det jag läser

är riktigt intressant i alla fall. Fast sen har vi ju lite random roligheter

också såklart, som champange på skoltid haha. Fint ska det va!




Annars då?

Igår var jag och Elliot hemma hos hans familj på middag,

mums och mys sammanfattar jag det med haha. Vi åt 

hemmagjorda pizzor och sen hade jag en liten 

photoshoot med Elliots mamma som är fotograf!

Får se om jag slänger in någon bild här sen haha

  



Vi hörs mer sen!

Puss

Av Luucy - 9 september 2013 19:50


Hej på er!



De senaste dagarna har vi haft en riktig sjukstuga här hemma med

feber, en rinnande näsa och hosta. Den rinnande näsan tillhör inte

mig denna gång, skönt! Dock inte lika kul för Elliot som snart har

snytit upp hela vårt förråd av papper. Nu börjar jag dock må helt

okej igen vilket är skönt, vill ju börja träna och träffa alla vänner

som jag inte har kunnat träffa nu i helgen! 



Annars då?

Vi har gjort lite mindre utflykter i helgen, för även om man är sjuk så

blir man så otroligt uttråkad av att sitta och dega. Så vi åkte hem till

Elliots familj med tårta och vaniljbullar igår och hade en spontan

fika, mys! Annars har vi mest tittat på tv och bakat faktiskt. Jag har

hunnit med lite plugg också, vet dock inte hur mycket jag faktiskt

har lärt mig då det är lite svårt att fokusera när man är lite hängig 

  



Nytt ur vårt samboliv haha: Nej men han är söt min prins, som 

när jag kom hem från skolan en dag och Elliot sa stolt som en tupp

att han hade minsann städat i hallen! Oh, fantasktiskt bra tänkte jag

och mycket riktigt, där var undanplockat och fint. När jag sedan

tittar in i vardagsrummet så har han ställt in alla stökiga prylar

där istället... haha suck ♥ Jag kommer dela med mig av lite

smått till er tänkte jag, vi har väldigt kul tillsammans och 

varje dag händer det något nytt knas haha. 




På tal om något helt annat så behöver jag köpa en ny kavaj,

någon av dessa är jag sugen på! Vilken tycker ni är finast?

 



Vi hörs mer en annan gång!

Puss

Ovido - Quiz & Flashcards