laughinglouise

Direktlänk till inlägg 10 juli 2014

I'm too hot

Av Luucy - 10 juli 2014 10:01


Hej vänner!



Igår var en jobbig dag men den var samtidigt rolig, en lite udda kombo. Men dagen

började i alla fall inte så bra för jag fick värmeslag. Så sjukt obehagligt! 

Symtom på värmeslag tagna från 1177:


huvudvärk

illamående och kräkningar

synstörningar

yrsel, irritation och förvirring

snabb puls

rödflammig, torr hud

 


Så ni kan ju tänka er hur jag mådde. Mamma kom till min räddning och

jag fick gå med kalla blöta handdukar runt huvud och nacke resten av

dagen och ha fötterna i kallt fotbad. Efter en timme eller så hade vi fått

ner min temp till 38 vilket var skönt, då kändes det mycket bättre. 

Men är fortfarande lite varm och snurrig idag med huvudvärk så det

blir en väldigt lugn dag för min del!




När jag mådde bättre framåt eftermiddagen igår så tog jag bilder

på lilla Kendra ♥ Åh dom blev så fina! Ska se om jag får klartecken

av syrran till att lägga upp en bild här så ni får se. Sötaste tjejen!




På kvällen blev det sedan ett misslyckat muffinsbak och ett lyckat.

Haha alltså ÅH jag och matlagning. Orkade egentligen inte baka mer

när jag tog ut de brända kol-klumparna ur ugnen men med lite

pepptalk från Elle så gjorde jag en omgång till. Som tur är så blev

dom riktigt goda.


Det är alltså inte chokladmuffins längst fram utan väldigt övergräddade kokosmuffins

  



Recept:

1 ägg

½ dl rörsocker

- Vispa detta fluffigt

 

Rör ner:

1 msk smält smör

1 dl kokos

1 dl dinkelmjöl

½ dl yoghurt

½ tsk bakpulver


Fördela i 6 muffinsformar och grädda i 12 min i 225 grader!



Puss!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Luucy - 1 november 2014 14:53

  Okej vänner, nu är det www.laughinglouise.blogg.se som gäller. Denna blogg kommer dock finnas kvar så jag själv kan titta tillbaka i framtiden. Men som sagt, nu slutar uppdateringen här.   Puss! ...

Av Luucy - 30 oktober 2014 16:15


  Hej vänner!     Håller på att göra en ny blogg, därför denna är lite inaktiv. Jag är fruktasnsvärt trött på all reklam till höger och den nya bloggen kommer vara lite annorlunda. Inte alls mycket personligt utan desto mer bilder och videos ...

Av Luucy - 27 oktober 2014 21:09


Vad ska ni klä ut er till på Halloween? Nellie funderar på att vara mumie     Puss! ...

Av Luucy - 8 oktober 2014 14:56

  Hej vänner! Igår var en väldigt stressig (men rolig) dag, så jag hann tyvärr inte blogga. Klockan 11 började jag och mamma vår shoppingrunda på Väla och efter några timmar där (och en välbehövlig gräddbulle på gräddbullerian) så gick vi över...

Av Luucy - 5 oktober 2014 21:01


  Hej vänner.   Även idag har vi haft sol och en riktigt härlig höstdag, det gillar vi! Så dagen har bjudit på promenader och lite blandat på förmiddagen och på kvällen packade vi in oss i bilen allihop och åkte till mina föräldrar på middag. M...

Ovido - Quiz & Flashcards