laughinglouise

Alla inlägg under juli 2014

Av Luucy - 24 juli 2014 10:47


God förmiddag!



Idag är det ju en alldeles underbar torsdag eller vad säger ni? Fast om jag ska vara

helt ärlig så är jag lite trött på värmen nu, ja ni läste rätt! Varken jag eller Nellie

pallar att vara ute en längre stund i solen och efter en 15 min promenad är vi

helt slut. Så igår satt vi i 1,5 timme och tittade på tv istället när solen sken

som mest. Och vet ni? Det kändes hur gött som helst.



Men sen på kvällen åkte jag och min kille på date! Verkligen supermysigt.

Vi åkte till en hamnkrog som ligger i närheten som vi aldrig ätit på tidigare

och upplevelsen får ett betyg på 5/10. Det var otoligt vackert där, trevlig

personal och man blev mätt på maten. Dock var förrätten sjukt dyr i 

förhållande till vad vi fick och huvudrätten smakade ingenting. Sen

hade dom fått en invasion av skalbaggar vilket var lite störigt när

man skulle äta, men inget de kunde hjälpa. Kommer vi åka dit

igen? Nej, det kommer vi inte. Bättre lycka nästa gång!













Puss!

Av Luucy - 22 juli 2014 13:45


Kära vänner!



Denna veckan händer det något väldigt roligt, min syster Amelie (med medföljande familj)

ska flytta till min lilla by! Inte nog med att vi kommer bo i samma by, vi är i princip

grannar. Nåväl. Vi kan i alla fall se varandras hus från våra balkonger. Vi funderar

på att sätta upp en lina mellan husen med en korg a la Barnen i Bullerbyn, praktiskt!


De får nära till barnvakt och vi får nära till hundvakt, win-win! 

  



Puss!


Av Luucy - 22 juli 2014 11:29



Låt mig dela med mig av ännu en fantanstisk *host* matlagningsupplevelse...



* Jag och Elliot blir sugna på pizza, ja det skulle vara riktigt gott!


* Fast vanlig pizza är ju uuuurtrist, vi gör pizzabullar istället!

(Redan här borde jag anat att skulle gå ut skogen)

 

* Jaha, jästen är slut. Då får det bli äcklig pulverdeg istället. Nåväl.


* Och matoljan är också slut... då får vi ta lite olja från burken

med soltorkade tomater! Inget kan stoppa oss!


* Knåda knåda knåda... hmm blev den inte lite lös? I med mer mjöl!


*2 dl mer mjöl senare* ...


* Så ja! Nu ska det göras pizzabullar!


* På med en massa god fyllning, oh ja detta ska bli gott!


* Och nu ska vi rulla ihop... va? Vad är detta för mög? Det går inte att rulla?


* Häller febrilt på mer mjöl över hela pizzan inklusive fyllning (inte helt planerat)


* Degen spricker och "rullen" är numera en avlång klump med deg och fyllning

som ligger i en kladdig hög. Helvete.


* Elliot blir sur och börjar skrika diverse svordomar och förbannelser över

de misslyckade pizzabullarna.


* Jag gör det enda rätta, börjar skratta åt eländet och får då sura blickar

från Elliot som inte alls kan se det roliga i kladdklumparna på bordet


* Elliot vill slänga möget och äta knäckebröd till tvällsmat. Knäckebröd?

Nej, nu ska vi äta pizzabullar om det så är det sista vi gör!


* Vi klickar ut kletet i formar och in i ugnen. Och vet ni? Det blev faktiskt riktigt gott.

Pjuh!

Av Luucy - 20 juli 2014 12:10


Hej vänner!



Detta är en helg som går att sammanfatta med sol sol sol!

Så otroligt härligt. Shorts, klänningar, tygskor - me like.



I fredags träffade jag min fina vän Nathalie ♥. Vi gick först en liten shoppingrunda

men jag hittade tyvärr ingenting. Trots att jag älskar sommaren så tycker jag att

höstkläderna är de absolut bästa! Sen åkte vi i alla fall en sväng till Malmö, mys!



Igår spenderade jag dagen med Ellepelle och Nellie. Vi åkte hem till mina föräldrar

som varit iväg nu över helgen och satt ute och gottade oss. Vi hängde i solen, 

läste lite tidningar och sen hade vi vattenlek med Nellie. Jag och Elle tyckte att

det var betydligt roligare med vattenspridaren än vad Nellie tyckte haha. Hon blev

otroligt fundersam över "regnet" som kom och försvann hela tiden och sen var

där ju en massa strålar som såg livsfarliga ut haha. Så dom försökte hon nosa

och bita på medan hon blev blöt = inte alls skojigt. Men en vattenlek som hon

älskar är när man lägger isbitar i hennes vattenskål! Då tar hon ner näsan och

blåser bubblor och försöker fånga dom, sen kastar hon ut dom på marken

och leker med dom tills dom försvinner och då tar hon en ny. Lillfisen ♥



Elle passade på att skatea också då det ligger ett litet skate-område där

mina föräldrar bor. Så jag och Nellie tittade på (Nellie var lite skeptisk till

skateboarden till en början men sen var den ju riktigt spännande!) och vi

avslutade dagen med pizzabullar och vattenmelon. Puss!


 

Av Luucy - 16 juli 2014 12:01


Åh vad det är roligt att baka. ROLIGT. Och det blir ju alltid

BRA. Oh, mysig aktivitet verkligen, superkul!

Känner ni ironin?

 

 


Igår blev jag väldigt sugen på att baka en blåbärspaj och så fick det bli.

Jag följde receptet till punkt och pricka. Blanda här, röra där, sockra här

fördela pajdeg där och så vidare. So far so good. Sen sätter jag in 

pajskrället i ugnen och startar klockan (ska ju inte göra samma

misstag som sist, ha!). Sätter mig tillrätta och börjar kolla Instagram.

Hmm, luktar det inte lite bränt? Jo, väldigt bränt. Går till ugnen och

ser att pajformen inte håller tätt så det forsar ner blåbärssaft i

ugnen som genast bränner fast och börjar ryka. Helvete! Tittar

på klockan, 10 minuter kvar. Ska jag ta ut pajen nu, rengöra

ugnen och göra en ny, eller ska jag chansa att det inte börjar

brinna på 10 minuter? Det faktum att jag inte hade ingredienser

till en paj till gjorde att det senare alternativet vann.



Jag öppnade alla fönster och skickade ut Elle och Nellie på balkongen

och stängde dörren, så om brandlarmet går så skrämmer vi i alla

fall inte Nellie. Stod sedan jag gjorde någon slags "vifta-bort-röken" - dans

med en handduk och sen ringde klockan äntligen! Jag provade då att glänta

lite på ugnsluckan och svart rök flyger ut ur ugnen. Helvete igen. Stänger

av ugnen och väntar i fem minuter till. Gör sedan ett ninja-move och

lyckas få ut pajen utan att starta någon brandvarnare. Jippie!



Slutet gott allting gott. Och på tal om gott så blev pajen riktigt smarrig.




Puss!

 


Av Luucy - 13 juli 2014 15:30


Hej vänner.



Oftast tycker jag inte om att vara själv, men idag kände jag att jag ville det.

Det regnar ute, jag har på mig mina favorit- långkalsonger (gudomligt sköna)

och en mysig tjocktröja. Jag har druckit en stor kopp te och läst ut en helt

fantastisk bok. Elliot är iväg med Nellie och hittar på bus.



Jag har suttit i över 3 timmar (upptäckte jag när jag tittade på klockan)

och läst. Jag ser lite suddigt för tillfället men det känns helt underbart.

Jag verkligen älskar att läsa bra böcker. Jag måste göra det oftare. 







Ja ni fattar ♥

Bilder lånade från Weheartit

 

 


Snart kommer i alla fall mina favoriter hem, mysigt.

Puss!

Av Luucy - 12 juli 2014 10:36


Hej vänner!



Igår var jag och Elle hembjudna på middag hos hans

familj, mysigt. Tog lite bilder som jag tänkte bjuda er på:












Puss!

Av Luucy - 10 juli 2014 17:31


Hej på er!



Även idag är det strålande soligt väder, härligt på ett sätt men även lite jobbigt

med tanke på att jag fortfarande är småyr och väldigt varm sen igår. Tänkte att ni

kunde få ta del av min anti-värmeslag-outfit som jag burit idag, väldigt fashion:

För att härma denna vackra look behöver du två stycken kökshandukar som du 

blöter i kallt vatten. En knyter du på ett stiligt sätt runt pannan och den andra lägger

du lite casual över axlarna. Matcha detta med ett par solglasögon för en fulländad look.

  



Åkte hem till mamma på lunch idag, mysigt! Nellie busade i trädgården medan

vi satt i skuggan och fikade och pratade och umgicks. Mamma har alltid bästa fikan:

Smarrigt!



Nu ska vi laga mat här hemma, sen ska vi åka några snabba ärenden och

till sist blir det bad av Nellie (hann inte igår) och sen lite tv-mys ikväll.




Puss!

Ovido - Quiz & Flashcards