laughinglouise

Alla inlägg under augusti 2012

Av Luucy - 28 augusti 2012 20:19


Hej på er!




Nu har alltså utbildningen börjat och jag har flyttat,

fullt upp med andra ord haha. Än så länge känns det mesta

helt okej och utbildningen känns skitbra! Dock kommer jag

kanske flytta snart igen, men mer om det senare   





Mitt schema nästa vecka, helt okej!

 

Översättning (haha)


Måndag: 9.00 - 12.00

Tisdag: Ledig (självstudier)

Onsdag Ledig (självstudier

Torsdag - 13.00 - 16.00 

Fredag 09.00 - 16.00 



Jag funderar starkt på att åka hem på måndag vid 12

och sen åka tillbaka hit torsdag morgon! Så får jag

träffa familj och fint folk! Dom jag saknar mest... <3




Innan jag går slänger jag in en bild på mig som jag tog

igår då det var första skoldagen. Lilla nervösa jag haha.

 

Puss   

Av Luucy - 23 augusti 2012 15:17


Hej på er!



Jag vill börja med att gratulera min fina pojkvän som fyllde 20 år igår

(lillplutten höhö) GRATTIS ÄLSKLING     




... och idag har vi minsann månadsdag! 3 år och 8 månader har

vi varit tillsammans nu, underbart! Puss på oss   



.





Vad hittar jag på nu för tiden?

Shoppar och inreder lägenhet haha. Det var längesedan jag

shoppade såhär mycket och att handla inredning är inte riktigt

min grej. Det känns inte lika kul att ha köpt en snygg hylla som

när man har köpt ett par nya snygga skor liksom haha.

Imorgon ska jag ut på den sista shoppingen till lägenheten

och köpa diskborstar och sådant trist men jag ska även

ut på rolig shopping! Då står det kläder och skor på schemat,

inte helt fel om ni frågar mig   .







Puss   

Av Luucy - 19 augusti 2012 13:15


Hej på er alla fina!



Igår hade jag en fantastisk dag med min familj,

vi firade min födelsedag som är imorgon.   

Jag fick bestämma vad vi skulle göra och jag ville ha

ett äventyr så jag bestämde att vi skulle paddla

kanot i en stor å med forsar i och det blev verkligen

ett äventyr haha. Först var alla lite skeptiska (haha) men

det blev en riktigt rolig dag! Jag och pappa som satt

i samma kanot fastnade tre gånger i olika forsar och

var riktigt nära på att ramla i men klarade oss

precis. När vi kom hem efter flera timmars paddling

blev det presentöppning, god mat, tårta, spel och

annat roligt. En riktigt fin dag <3



Jag slänger in lite bilder från utflykten:


Min fina pojkvän och min fina syster delade kanot   




  I den andra kanoten satt Amelies pojkvän Marcus och mamma   




och i den tredje kanoten åkte jag och pappa   




<3




Publik haha!




Tack för idag   


Av Luucy - 17 augusti 2012 10:47


Hej på er solstrålar!



I onsdags åkte jag, mina föräldrar, Amelie och Elliot till

min lägenhet och fixade och trixade. Så fin den blir!

Den är inte helt färdig än, men när den är det så visar

jag före och efter bilder, nice va? Det som fattas är

lite förvaring och det ska hängas upp diverse

dekoration på väggarna, sen är den klar ♥


Det bästa med lägenheten är absolut utsikten,

jag har en fantastisk havsutsikt som jag verkligen

kommer njuta av det kommande året!



Igår var jag hemma hos min fina pojkvän och firade

honom ♥. Han fyller ju 20 år två dagar efter mig

så lillskrutten (haha) hade släktkalas igår.

Det bjöds på trevligt sällskap och god mat,

inte alls dumt om ni frågar mig.   



Idag är det fredag och jag ska handla det sista till Elliots

present och sen ikväll kommer han hit och myser med mig.

Låter helt okej eller vad säger ni?




Nej nu ska jag packa lite, det är fortfarande en hel del prylar som jag

ska ha med mig som inte är nedpackade. Hörs mer sen!

Puss   


Av Luucy - 14 augusti 2012 22:13


Hej på er  



Idag har jag haft fullt upp hela dagen vilket är nice!

Det började med att jag och mamma åkte till Väla och kikade

runt efter lite mer piff till lägenheten. Vi hittade bland annat denna:


Hahahahaha!

Nej denna köpte jag absolut inte hahaha,

men vi fick oss ett gott skratt i alla fall   




Sen gick vi en sväng på Ikea och där hittade jag en hel del

som vi såg att jag saknar när vi var i lägenheten igår. Dock fattas

jag fortfarande en massa grejer men jag ska inte flytta än så

jag har ju tid på mig.


 




Sen när vi kom hem så åt vi lite kvällsmat och åkte

sedan iväg igen för jag skulle nämligen träna poledance

med Miro! Idag var det 3:e gången jag provar det och jag

gjorde minsann lite framsteg haha. Hängde upp och ner

och allt, riktigt roligt!



Nu är jag supertrött och ska sova tänkte jag.

Hörs imorgon!


Puss   

Av Luucy - 14 augusti 2012 10:17


Godmorgon på er!



Oj vad knas det känns att vara ledig idag, är nästan lite

rastlös haha. Att kunna sova till halv 10 känns också lite

ovant men jag klagar inte, riktigt skönt med sovmorgon   



Som rubriken säger så har planera i mitt schema ändrats för igår fick jag ett

mail från hyresvärden att jag kunde komma och hämta nyckeln till lägenheten

så jag, mamma och pappa slängde oss i bilen så fort dom kom hem från

jobb och åkte upp dit. Vi mätte och planderade och grejade och sen åkte

vi hem igen. Idag skulle jag ju egentligen inte göra någonting förrän ikväll

då det blir poledance för hela slanten (yey!) men nu ska jag och mamma

till Ikea och handla lite som fattades. Sen på onsdag blir det "den stora

monteringsdagen" (haha) för då ska allt på plats och fixas och trixas.



Jag kommer ta lite bilder under dagen till er, bra va?

Hörs sen!



Puss   

Av Luucy - 13 augusti 2012 11:08


Hej på er gott folk!



Igår hade jag min sista dag på mitt sommarjobb och just

nu har jag väldigt blandade känslor. Det är ju så fruktansvärt

skönt med lite semester då jag har jobbat hela sommaren,

men å andra sidan så var det så otroligt härliga människor

på jobb så det känns konstigt att jag inte ska träffa dom

varje dag, lite sorgligt faktiskt! Som vi har skrattat, stöttat,

pushat och haft kul i allt kaos med bittra kunder och

svåra fall att lösa. Nej, jag kommer faktiskt sakna det

väldigt mycket.




Dock har jag planerat in en massa kul denna veckan så

det blir inte så mycket vila för min del men det gör inget!

Älskar när det är mycket att göra, håller ni med mig? 



 

Nu vet ni vad jag ska hitta på i veckan så ni

har lite koll på mig, haha  




Nu kör vi igång med lite bloggande igen, är ni redo?

Jag vet knappt om jag är det haha, men nu kööör vi!




Puss   

Ovido - Quiz & Flashcards