laughinglouise

Alla inlägg under april 2013

Av Luucy - 30 april 2013 11:34


Hejsan på er!



Idag är det tydligen valborg? Jag trodde det var imorgon eftersom

det står valborg där i almanackan. Men det var tydligen Valborg

som har namnsdag... AJA det är inte alltid så lätt haha   

 

 

Idag ska jag först åka några ärenden och sen ikväll kommer

Elliot hit ♥ Han ska vara på Öland hela helgen så vi passar

på att ses nu innan när det är röd dag imorgon och allt,

mysigt! Jag tror inte vi går och tittar på något bål, vädret

är inte så festligt och vi båda är förkylda/pollendrabbade.

Dock är jag SUPERSUGEN på att träna, men jag 

borde vänta med det sålänge jag har ont i halsen, trist.

Men visst, det är ju för mitt eget bästa... hoppas det

är borta imorgon! Då ska jag kötta min pilates haha.

 

 

Idag har vi även bott exakt 12 år i vårt hus, det ni.

Tänk att det var 12 år sedan vi flyttade hit, som tiden går!

Från stadstjej till lantis haha, men jag gillar det. Mitt liv

hade sett helt annorlunda ut om vi inte hade flyttat, jag

hade t.ex aldrig träffat Elliot?! Nej jag är mycket nöjd

med att vi flyttade hit, trots dåliga kommuntikationer

och inte ett enda café så långt ögat kan nå haha. 

 

 

Hörs mer sen!

Puss

 

Av Luucy - 29 april 2013 15:26



 


Kände för förändring vilket drabbade min lugg som klipptes kort.

Men jag gillar det




Puss


Av Luucy - 28 april 2013 18:31


Det är nog inte någon som har missat vilken hysteri det blev

när Justin Bieber kom till Sverige. Jag själv är inget jättestort

fan men tycker att han har gjort en del bra låtar. Jag gick in

på en blogg där en tjej hade blivit utvand som "OLLG"

(vilket jag inte alls förstod vad det betydde förrän jag

gogglat runt lite haha) och fick komma upp på scen.

Under låten "one less lonely girl" så får en tjej

ur publiken komma upp på scen och så får hon

en blomsterkrans till håret av Justin och får en

kram och får en del av låten sjungen till sig.

Trots att jag inte är Justin Biebers största fan

så blev jag otroligt rörd av det klippet. Glädjen

hos den här tjejen var verkligen obeskrivlig och

jag slår vad om att hon kommer gå med ett

leende på läpparna i många dagar framöver.




Jag är en person som älskar att göra mina nära och kära glada, och om jag

hade blivit känd så hade nog det mest givande varit att få skänka all glädje

till ens fans. Se glädjen i deras ögon, göra någon riktigt glad, underbart!

Jag har faktiskt varit med om en sådan situation en gång i mitt liv och då

var det inte ens jag som var kändisen haha.



Min kusin är trummis i bandet Joddla med Siv. Om du inte är från

skåne så vet du kanske inte vilka de är (haha) men de är ändå rätt

stora här nere och brukar spela på en del stadsfestivaler.


(min kusin i kobrallor haha)



I alla fall. En gång var min kusin, jag, min syster och hans mamma ute

i en stad och strosade. Då kommer det fram 4-5 tjejer och skriker

"det är Uffe! Från Joddla med Siv!" och blev helt hysteriska. Dom

fick vars en kram och autografer och dom var helt överlyckliga.

Sen vänder sig Uffe mot oss andra och säger: "detta är mina

kusiner och min mamma" och då blev dom helt starstrucked

av oss! Haha. Så då ville dom ta i hand och kamas och bara

"gud vad häftigt, ni är uffes kusiner" och deras glädje smittade

av sig och jag gick med ett leende på läpparna resten av dagen.




Sen är det ju en del nackdelar med att vara känd, ens privatliv blir

inte lika privat längre, skvaller, haters, kan inte göra vad man vill

osv. Men att kunna ge den glädjen, blir helt avundsjuk av tanken haha.

Dock kommer jag aldrig bli en kändis och det känns helt okej, jag får

fortsätta så gott det går att sprida glädje och kärlek till de fina 

personerna i mitt liv, och det är ju inte så illa det heller    




Av Luucy - 28 april 2013 12:25


Igår googlade jag och youtubade efter bra info om

Garniers bb cream. Det finns ju orginalet, sensitive

och oily skin, vad ska man välja? Jag var ju inne på

oily skin eftersom min hud inte klarar av feta krämer

och foundation för då får jag finnar direkt så en

kräm utan olja borde ju bli bra. Fast sen läste jag

runt lite mer och det visar sig att om man har torr

hud (vilket jag har) så innehöll den massor med

uttorkande alkohol och att man kunde bli riktigt

torr av den, inget jag behöver direkt. Så jag

riktade in mig på sensitive istället, parfymfri

och hypoallergenisk, precis vad jag vill ha.



Jag har bara provat den en dag så jag kan egentligen inte uttala mig

riktigt om den än, men jag tänkte dela med mig av mina första tankar. 



Jag är inte van vid att ha mycket smink i ansiktet, jag använder

i princip bara puder i vanliga fall. Därför kände jag mig lite väl

sminkad i krämen. Men den kändes inte på huden vilket var

skönt och den luktade verkligen ingenting! Ett stort plus.

Annars är det vanligt att de tillsätter "naturliga dofter"

med hjälp av bär och frukter och så, men jag vill inte

lukta som en citron i ansiktet så detta passar mig

utmärkt. Den var inte så täckande som jag hade trott

men eftersom min hud är relativt fri från finnar så 

gjorde det inte så mycket. Däremot är jag röd

om kinderna och detta täckte över hälften kanske

men med lite puder ovanpå så blev det bra!



Dagen efter att jag har använt krämer i ansiktet brukar jag

vakna upp med en massa nya finnar och torr hud. Jag fick

därför en halv chock imorse. Inte en enda ny finne och 

min hud var mindre röd på kinderna! Dessutom är jag

härligt len och mjuk i ansiktet, vilket jag absolut inte 

brukar vara annars. Min torrhet har den minsann 

bekämpat riktigt bra!




Jag ska ut och sola en stund och sen ska jag ta på krämen igen,

så får vi se efter någon vecka hur huden mår och om den fortsätter

överraska! Såhär ser förpackningen ut: 



 




Annars då?

Igår var Elliot här och vi hade en mysig lördag ♥

Dock måste vi skaffa en större säng till vår

lägenhet, han är en riktig klängapa i sömnen 

haha. Jag vaknar oftast med både en 

arm och ett ben över mig och kan oftast

inte röra mig en endaste millimeter.

Mysigt men en smula klaustrofobiskt haha!




Idag ska jag som sagt ut i solen men innan dess blir det träning,

puss

Av Luucy - 27 april 2013 13:26


Har ni tränat idag? I hope so! Det har minsann jag haha  

Idag blev det 30 min pilates och 20 min crosstrainer, ett helt

okej litet pass! Är fortfarande lite öm efter passet igår så 

fokuserade på andra muskelgrupper idag, men magen

fick sig en omgång som vanligt hehe.




Bland annat denna låten crosstrainade jag till,

älskar den! Jag kallar den för "lägenhetslåten"

för det var den låten som spelades när jag

skulle in och skriva på lägenhetskontraktet 

haha   




Idag ska jag träffa min fina pojkvän ♥

Jag ska även åka och köpa lite smink

hade jag tänkt. Funderar på denna:


Det är så förvirrande med smink?! Det finns så mycket

och man vet ju knappt vad som är nödvändigt eller bra haha.

Aja, får prova mig fram   




Puss!

Av Luucy - 26 april 2013 13:23


Så, nu mår jag lite bättre, skönt!

Därför blev det såklart lite pilates idag, 45 min blev det

med bland annat rygg, ben, rumpa och mage. Nu är jag 

så härligt öm och svettig igen haha. Jag hatar att må 

krassligt, jag vet inte vart jag ska göra av med min energi

då så nu äntligen fick det bli ett litet träningspass  






Annars då? 

Jag har blivit sugen på att köpa en primer, det verkar ju

himla bra! Nu för tiden använder jag bara puder i ansiktet

(eller ja, mineralfoundation) men det ramlar av och ser inte

sådär wow ut liksom haha. Denna blev jag sugen på att prova:


Från Bare Minerals. Den är fri från bland annat parfym,

är inte testad på djur och ska ha massor med bra egenskaper.

Priset på 460 är rätt saftigt men om den gör vad den lovar

så är det värt det. Ska be mamma gå inom Kicks när hon

ska handla i eftermiddag och ta hem prover till mig.

Spännande!   




Hörs mer sen!

Puss

Av Luucy - 23 april 2013 12:22


Idag är ingen bra dag. Har ställt in dagens planer och

jag ska istället ta det lugnt och inte göra så mycket.

Kanske läsa en bok, spela lite tv-spel, läsa bloggar och

bara andas typ. Men som jag har skrivit i min presentation

här till höger på bloggen så vill jag inte lägga en massa

energi på vardagliga bekymmer så nu fokuserar vi på

annat och så är det antagligen mycket bättre imorgon!






Idag är det den 23:e vilket alltid får mig att tänka på Elliot   

Idag är det 4 år och 4 månader sen vi blev tillsammans,

tänk att man kan träffa någon som bara är så rätt?

Att denna mystiska kille med kängor, spretigt hår,

palestinasjal som lyssnade på punkmusik skulle

falla för mig, en liten blond tjej som dansade och

gillade alldeles för rosa läppstigt är så häftigt!

Att vi som till utseendet var så olika visade sig

trivas otroligt bra tillsammans och ha så roligt

och mysigt tillsammans är riktigt häftigt. 



Oj nu blev det visst en liten nostalgitripp :´) 

  



Ska träna lite nu tänkte jag, puss på er!



Av Luucy - 22 april 2013 12:23


Idag började jag dagen med 1 timme pilates, känns riktigt bra!

Dock hoppade jag konditionsträningen eftersom halsen bråkar, 

men förhoppningsvis kan jag träna ordentligt imorgon   



Idag är jag fruktansvärt sugen på att titta på heminredning, älskar inspiration!

Jag ska därför snart åka iväg och titta på bland annat soffor och lite sånt

och så ska jag göra lite inspirationskollage sen när jag kommer hem.   

Att gå i heminredningsbutiker är inte Elliots största hobby så tar med

mamma istället som tycker det är lika kul som jag så kan jag visa

massa bilder sen för Elliot sen istället, perfekt! 

 

 

 

Tänkte slänga in två av mina inspirationskollage:

 

 

.

 

 

 

 

 

 

 

Hörs mer sen!

 

Puss

Ovido - Quiz & Flashcards