laughinglouise

Alla inlägg under april 2013

Av Luucy - 15 april 2013 16:57


Idag provade jag en ny nyttig lunch och sammanfattningsvis var det

nyttigt och gott, men inte så mättande! Jag gjorde en omelett

med broccoli (men det blev äggröra för jag orkade inte

dela broccolin i små delar så möget gick inte att vända)

och receptet kommer här:



2 ägg

2 msk mjölk

Lite salt

Lite svartpeppar

Broccoli (typ en näve)



Jag använde fryst broccoli så först fick jag tina dom i micron

ca 3 minuter och efter det la jag i dom i min omelett-smet.

Detta avnjöt jag sedan med mjölk och en banan, Hur länge

var jag mätt efter detta? Typ 1½ timme... men jag ville

minsann inte gå hungrig så det fick bli två (nyttiga) mackor

så magen slutade kurra. Jag försöker som sagt bara äta

nyttigare, det är ingen diet alltså haha. Jag ser till att jag

äter nyttigt till frukost och lunch, sen får det bli vad det

vill till kvällsmat eftersom jag inte lagar den. När jag är

borta och äter så äter jag såklart det som serveras.

Är jag på kalas och det blir tårta, ja då äter jag tårta.

Jag vill helt enkelt att den mat jag själv lagar inte längre

består av typ glass, choklad, rostade mackor och nudlar  




Denna får        av fem möjliga.





Har ni förresten varit ute i solen idag? Så härligt väder!

Jag satte mig på baksidan i en timme i min onepiece och

lyssnade på musik. Riktigt avkopplande och skönt!




Puss


Av Luucy - 15 april 2013 13:51



Idag orkar jag inte fixa till mig sådär speciellt mycket så det

fick bli mascara och ögonbrynspenna och ofixat hår. Till detta

leggings, en lång topp och en gosig tjocktröja. Nu ska jag

laga lunch minsann, hörs mer latoooor   








HAHAHA vad gör jag med händerna på bilderna?! 

Aja dom här får duga, puss på er   

Av Luucy - 15 april 2013 12:54


Guuud vad jag är trött i kroppen nu haha.

Jag har börjat dagen med ett sjukt träningspass

så nu känns kroppen både öm och awesome,

en perfekt kombo  . Jag vet att om jag 

klarar detta så klarar ni det med, slänger in

vad jag gjorde så hoppas jag ni hänger på så

blir vi starka och snygga tillsammans haha   



Först lite kondition:

(Sjuuukt jobbigt men om man bara vill så går det!)




Sen 20 övningar som man antingen ska göra i 

20 sekunder eller upprepa 20 gånger. Cassey visar

vad du ska göra och sen gör du det helt enkelt   




Sen 10 min mag-attack, awesome!


Sen avslutade jag med 10 min på crosstrainern så 

snabbt och intensivt som jag bara orkade, pjuh!




Puss   

Av Luucy - 14 april 2013 16:30


Jag tänkte tipsa om lite bra frukost/lunch/mellis mat,

mättande och supernyttigt! Inte så dumt va?



Jag börjar alltid morgonen med en stor kopp grönt te. Just grönt

te är riktigt bra för kroppen och hjälper till med matsmältningen

och ger en massa bra till kroppen. Googla för mer info!   

Sen är jag en mjölkoman. Jag ÄLSKAR mjölk. Därför blir

det även ett litet glas mjölk till mitt te. Jag har inga 

vetenskapliga bevis för detta men jag är övertygad

om att allt vitamin B i mjölken har gjort så att mitt

hår växer i raketfart! Ett litet tips bland tipsen haha.



Sedan brukar jag äta A-fil med Kellgos special K. 

Jag vet att A-fil inte är så sött och gott men det 

innehåller massor med bra bakterier för magen

och tillsammans med kellogsflingorna så 

smakar det ändå rätt sött och mumsigt! 




Något som också är gott, nyttigt och mättande är havregrynsgröt!

Visst det låter inte så sexigt men det innehåller inte alls mycket

kalorier och är ett bra alternativ till lunch eller frukost. 

Receptet är busenkelt:


1 dl havregryn

2½ dl vatten

1 krm salt


Koka i 3 min



Mitt tredje tips är den senaste hypen i bloggvärlden, nämligen

bananpannkakor! lagade sådana till lunch igår och det var 

minsann mättande och gott. Även dessa är superenkla

att laga och det finns en del olika recept men detta 

använde jag: 


1 mosad banan

2 ägg

1 dl fullkornsvetemjöl


Jag åt mina med varma bär och kokos. Mums!

 

 

 

Sen är ju en smoothie ett perfekt mellanmål,

finns hur många olika recept som helst så det

är bara att googla runt lite efter något som

tilltalar dig   

 

 

 

Kom ihåg sen att blanda styrketräning med konditionsträning

så du förbränner fett så dina nya starka muskler syns ordentligt   

Lycka till!

 

 

 

 

Weheartit




Puss!




Av Luucy - 14 april 2013 16:15


Jag vet inte vad jag ska blogga om. Eller snarare hur jag ska blogga? 

Eller ja om vad? Är det intressant för er att veta att jag åkte iväg

några ärenden med min mamma? Vad jag åt till lunch? Att en 

kompis ville ta en promenad med jag var uppbokad hela

förmidddagen? Att jag tränade ett hårt pass imorse?

Är det kul med egopics eller bara jobbigt? Åhh. 

Bara för att jag har fått dille på träning så är det ju 

kanske inte så kul att läsa om. Eller? Fast det är ju

min blogg så jag skriver ju vad fan jag vill. Fuck you.

Nejdå haha. Jag får klura lite på detta känner jag...

 

 

 

Jag tänkte i alla fall ge er lite bra frukost/lunch/mellis tips

om en stund. Låter det nice? Får se om jag även ger lite

träningstips. Hum hummm huuummmm. Aja, puss på er,

och en extra puss till mina stammisar Alice och Yoyo haha!

 

 

  

 

Av Luucy - 13 april 2013 15:49


Igår var en väldigt mysig fredag som jag spenderade hemma hos

min pojkvän. Får så otroligt mycket glädje och kärlek när jag träffar

min Elle så jag går med ett konstant leende på läpparna, mys!

Idag har jag turen att få träffa honom igen för han kommer hit

om en timme ungefär, wiie   




Igår såg jag Star Wars för första gången. Ehh?! Det ordet

sammanfattar den filmupplevelsen haha. Jag kan förstå att

när filmen först kom ut så var den säkert häftig men jag 

förstår verkligen inte vad som är awesome med

filmerna... Aja man tycker ju olika   

 

 

I alla fall

Idag vaknade jag som sagt hemma hos Elle men han skulle iväg och

beskära några träd så jag satte mig i bilen och brummade hemmåt. 

Jag har seda hunnit med ett biblioteksbesök, sy lite på en klänning

(kan visa imorgon om ni vill se?) och gråtit till Let's dance. Vet inte

vad det är med mig idag men tårarna bara sprutade haha.

 

 

Ha en fin lördag kära vänner!

 

 

Puss på er!




Av Luucy - 12 april 2013 13:50


Igår mådde jag inte så bra så det blev inget blogginlägg

men idag kändes kroppen helt okej så jag körde två pass

med Cassie! Nu har jag ont överallt haha, men det känns

helt underbart! Pilates är verkligen min grej, faktiskt roligare

än att gymma! Älskar att man får en sjuk träningsvärk och

att man kan göra passen hemma precis när man känner

för det. Awesome.  Idag har jag tränat armarna, rumpan,

benen, magen och kondition. Helt slut nu haha. 






Jag såg precis att Cassey har en webshop med grymma träningskläder!

Det får bli en beställning tror jag allt   Dessa är mina favoriter:



 


http://www.shopblogilates.com

 

 

 

Puss!


Av Luucy - 10 april 2013 19:12


Igår var en riktigt fin dag men jag glömde ta några bilder!?

Inte riktigt okej... Nåväl. Det blev middag, spontan bil-utflykt

(hehe) och mumsig tårta (riktigt ful men god haha). Åh jag

älskar att ha hela familjen samlad (som pappa kallar det)

= mamma, pappa, syster, jag och våra pojkvänner. Mys!



Idag har jag knappt kunnat röra mig tack vare det jobbiga passet jag gjorde igår.

Min mage gör SÅ ont! Och tydligen använder man magen när man lyfter tunga

saker, dammsuger, reser sig från soffan, ja typ hela tiden? Har alltså gnällt

hela dagen haha. Ändå är jag sjukt taggad på ett pass imorgon som jag hittade

innan! Hoppas jag kan röra mig hyffsat då och att halsen känns så pass okej

som den gör idag. Vill ju inte sitta still och dega haha.   




Hörs mer en annan gång people.

Puss







Ovido - Quiz & Flashcards