laughinglouise

Alla inlägg under oktober 2013

Av Luucy - 29 oktober 2013 19:34


Hej vänner.



Igår var det ju storm här nere i Skåne, och oj vad det blåste!

Förutom att jag fick en stor flygande gren på benet så klarade

jag mig fint (haha) men det var riktigt obehagligt att köra i blåsten.

Alla tåg ställdes in så fick åka och hämta Elle hos hans familj

där vi åt god mat och dekorerade pumpor, mys! Strömmen gick

innan jag hann komma dit, men det var inget som lite värmeljus

inte kunde fixa   





Vi hörs mer en annan gång, ta hand om er!

Puss


Av Luucy - 26 oktober 2013 20:44


För en vecka sedan gick en person bort som stod mig och

min familj väldigt nära och därför har bloggen hamnat lite i

bakgrunden. Men det är ju så att livet inte bryr sig om sorg

och hemskheter utan fortsätter hänsynslöst i rask takt och

man får gå tillbaka till vardagen. Det som var väldigt skönt

är att i måndags så åkte jag till Stockholm med klassen

och jag har haft fullt upp med annat och har inte haft tid

till att tänka så mycket. Jag tänkte lägga in lite bilder

från Stockholm, som för övrigt var riktigt givande och kul

med spännande studiebesök. kändisar, shopping, mingel,

krogar, sportbarer, bussresor, knepigt hotell och mycket mer.



En av dagarna fick vi lite tid till shopping, alldeles för lite om ni frågar mig haha.

Måste verkligen tillbaka till Stockholm och shoppa! Så många kul butiker.




En suddig bild från vårt mingel med massor av champange haha.




Vi såg som sagt lite kändisar, känner ni igen radiopratarna på bilden?

(Ja sämst bild jag vet, men jag ville inte trycka upp telefonen mot rutan haha)




Och slutligen en bild på fina Susan och jag!





Puss

Av Luucy - 16 oktober 2013 20:35


Hej vänner. 



Just nu har vi sjukstuga här hemma och jag fick stanna hemma från

skolan idag. Har släpat mig dit de senaste dagarna men idag lät jag

febern vinna och jag sov 14 timmar innan jag gick upp. Tror min kropp

behövde det, eller vad säger ni? Nu mår jag i alla fall bättre vilket är

skönt då jag har en tenta imorgon, fast det känns helt okej och tenta

betyder kort dag vilket också är väldigt okej. Nästa vecka åker ju

klassen till Stockholm och då kan jag ju inte ha feber och mög!



Åh förresten så älskar jag böcker. Hur dom kan ta med en till en helt annan värld

och timmarna bara flyger förbi utan att man märker det. När man slutar läsa ett 

kapitel så bara måste man läsa nästa för boken är så fängslande. Jag läser en

sån bok just nu och har lite ångest över att den snart är slut haha. Men den har

varit härligt sällskap när jag har legat och snörvlat mig och jag ska lova mig själv

att ge mig själv tid till att läsa böcker eftersom det är bland det mest rogivande

jag vet. Har ni tips på någon bok som man bara måste läsa? Tell me!



Innan jag går så slänger jag in en bild som jag tog lite snabbt innan jag

körde till skolan, så blir inlägget inte helt tomt. Så håll till godo:

Och ja, jag ser fruktansvärt sur ut haha, men här hade jag

faktiskt feber utan att veta om det och fick åka hem några

timmar senare, men den får duga. 

  




Puss!

Av Luucy - 12 oktober 2013 13:21


Hej vänner!


Nu för tiden har jag väldigt mycket att göra så bloggen hamnar lite vid

sidan om, men när jag får tid över så slänger jag in ett inlägg till er. 

Det är ju trots allt kul att ni besöker min blogg varje dag!

  


Annars då?

Det är mycket att göra i skolan. Det är säljcase, tentor och en massa

andra uppgifter vid sidan om. Fast det är roligt så det går, fast en liten

del av mig har börjat längta lite efter jullov faktiskt haha. Åh jag ska

försöka hinna med att åka skidor i år, så himla roligt! Om jag inte

hinner åka en hel vecka så ska jag se om jag kan åka hem till Susan

och provar deras backar (backe?) haha. Det blir awesome det med ♥



Jag har även fått en ny liten vän (smått aggressiv men söt haha) i form

av en grå katt. Jag provar djur för fullt nu i min allergibehandling och än

så länge går det över förväntan! Riktigt spännande det här faktiskt. När

jag är helt klar tänker jag skriva ett inlägg om metoden, hur mycket

det kostade och mina resultat. Låter det intressant?



Jag har även hunnit med en middag hos Elles familj och idag ska

det veckohandlas och tränas, wie! Så sugen på att träna och jag

känner att halsen är tillräckligt bra så jag provar lite försiktigt.

Det blir nog bra! Sen får vi se vad som händer, misstänker att

det blir lördagsmys med Desperate Housewives ♥




Vi hörs mer sen!

Puss 

Av Luucy - 10 oktober 2013 19:27

Hej vänner,

Tänkte att det är dags för en liten lista igen och denna

fina lista hittade jag på Egoinas blogg. Enjoy!





Hej hej. Hur mår du?

- Jotack! Trött och lite småkrasslig i halsen men annars fabulöst bra.


Vem är i rummet med dig?

- Elliot sitter och tittar på tv här hos mig. Trodde först han sa TB istället för tv

och fattade ingenting. Bara ahaaaa... det är nog någon ny serie eller nått...


Vem fick du ditt senaste sms av?

- Fick ett från Halens för en stund sedan, dom ville att jag skulle in och shoppa haha. 


Vem tänker du på nu?

- Har suttit och tänkt lite på syrran och allt som händer där


Vem pratade du senast i telefon med?

- Det var med Elle, vi diskuterade hemlisar. 


Vem önskar du var med dig nu?

- Åh ett litet gulligt djur hade ju inte suttit fel!


Vem är din favoritsläkting?

- Min farmor har alltid funnits här för mig och min syster under

hela vår uppväxt så hon betyder mycket ♥


Vad åt du senast?

- Jag tinade upp lite smaskig paj vilket sen visade sig vara den riktigt räliga

pajen som vi sparat av någon konstig anledning?! Sjuk besvikelse haha.


Vad drack du senast?

- Det blev tyvärr vatten, hade inget smaksatt hemma som jag kan dricka


Vad är den närmaste saken som är blå?

- Den var riktigt svår, här är inget blått i närheten! Men ser en bok längre bort

i bokhyllan som är blå, så den får duga haha. 


Vad är det för färg på dina byxor?

- Svarta, mjukis for the win!


Vilken film såg du senast?

- Just go with it. Helt okej romantisk komedi


Har du någonsin hånglat i skogen?

- I skogen... nej det har jag nog inte! Får släpa med mig Elliot till en skog, snarast! Höhö..


Har du någonsin sovit naken?

- Det har hänt ja, fast det är så kallt och... naket? Nej pyjamas är att föredra haha


Har du någonsin hoppat i en bil med folk du just har träffat?

- Nej det har jag faktiskt inte


Hur ser du ut just nu?

- Jag har på mig en orange långarmad pösig tröja och ett par svarta mjukisbyxor till det

(sexigt, jag vet) och dagens smink sitter kvar i ansiktet och en lite halvsliten frisyr. 


Har du någonsin smugit ur ditt hus?

- Både ja och nej. Bor ju i lägenhet så när jag tar de fetaste klackarna på morgonen

så går jag tyst i trappan haha. Samma när vi kommer hem sent och så


Var är din mobiltelefon?

- Det var en väldigt bra fråga! Jag trodde den var i hallen på en korg men

ser nu att den inte ligger där... då är den antagligen i köket skulle jag tro!


Var fick du tag på tröjan du har på dig?

- Köpte den på Gina Tricot för flera år sedan. Tyckte den var cool med 

fake-skinn-patchar på armbågarna. Nu har den förflyttats från kategorin

"vardag" i garderoben till "hemmamys". 


Var åkte du senast bil?

- Hem från skolan, varjeee daaag i öveeer en tiiimmeee... så segt. 


Vad är det bästa med våren?

- Det börjar bli ljust ute igen, blommor, värme, mys!




  


Av Luucy - 8 oktober 2013 09:41


Godmorgon fina ni!



Inatt har jag sovit sådär så jag är väldigt trött idag. Anledningen till att jag

inte har kunnat sova är att det är extremt tjockt och rivigt i halsen. Jag låter

som en liten kille i målbrottet för min röst spricker hela tiden haha. Därför

är det perfekt att vi är lediga idag så jag ska lägga mig och vila i soffan

med en kopp te och verkligen krya på mig inför imorgon. 



Igår åkte jag hem till mamma och pappa där min syster och hennes Pontus

var på besök, mysigt! Vi fick ett litet ryck så min syster klippte mig haha,

tror typ 10 cm åkte av men bra blev det! Det växer som ogräs så snart

är det långt igen, men skönt att det inte är så risigt längre. 

  


Efter det åkte jag med Elliot hem till hans familj på spontan middag, väldigt mysigt!

Blev bjuden på äpplekaka på båda ställena så det var ju helt lovely haha. 



Nu: koka te och titta på film.


Puss!

Av Luucy - 6 oktober 2013 17:15


 

Av Luucy - 6 oktober 2013 11:52



Igår kom dessa filurerna hem till mig och Elle på middag,

riktigt mysigt. Tänk vad livet förändras, för några år sedan

träffades vi varenda dag i tre år och nu ses vi så ofta

vår vardag tillåter det. På måndag sticker Yoyo till 

Spanien och om en månad åker Max på äventyr

till Australien. Nu kommer vi inte ses på ett tag,

men jag längtar redan efter att höra alla härliga

historier från era äventyr ♥




Puss

Skapa flashcards