laughinglouise

Alla inlägg under juli 2013

Av Luucy - 29 juli 2013 12:34


Hej!



Ja kära vänner, snart händer det. På lördag för att vara exakt.

Jag är sjukt pirrig och taggad haha! Denna veckan kommer

därför bestå utav en hel del lägenhetsfix men även "göra saker

i huset som jag kommer att sakna sen". Ett exempel är att

starta musik på högsta volym och sjunga med som en galning

haha. Inget som uppskattas i lägenhet direkt. Sen ska jag 

Sitta inomhus, gå ut på altanen och sola, gå in, gå ut på 

altanen och sola haha. Sen kommer vi ha balkong men

det är inte samma sak som att komma ut i en stor

trädgård där man skulle kunna gå näck om man vill

för vi har noll insyn. Sen ska jag bråka med mamma

och pappa om vilket program vi ska se på tv (haha)

och njuta av god grillad mat. Jag har planerat in lite

andra aktiviteter i veckan med några vänner men

annars ska jag faktiskt bara vara hemma och mysa

har jag tänkt. Får ju passa på nu haha.

 

 

 

Vi hörs mer sen fina vänner!

 

 

Puss 

Av Luucy - 28 juli 2013 17:31


Hej fina vänner!



Jag har fått lägga om hela min kost nu på senare tid för jag

tål tydligen inte vetemjöl, ska inte använda så mycket

mjölkprodukter och jag ska inte äta socker. Vad finns

kvar? Haha. Jag som knappt kunde laga mat med

alla vanliga ingredienser haha, men det är bara

att kämpa på! Det jag saknar mest är min mjölk,

vanligt bröd, och att kunna spontan-äta ur

skafferiet. Nu måste jag läsa på allt och greja.

Men som sagt, jag kämpar på!



Igår fick jag ihop en pizzadeg gjord på dinkelmjöl som jag bjöd

Elle på! Den blev riktigt god och vi toppade den med tomatsås,

champinjoner, pinjenötter (ingen riktig nöt så det kan jag äta),

spenat, fetaost och salamikorv till Elle.



Vi satt ute och åt, så mysigt.




Idag slängde jag ihop bärmuffins på dinkelmjöl utan socker.

Resultatet? MUMS! Det finns hopp haha.




Vi hörs mer sen!
Puss

Av Luucy - 25 juli 2013 17:10


Hej på er!



Nu är det snart helg och veckorna går i en rasande fart. Om en vecka och

typ två dagar flyttar jag, kan typ inte fatta det? Jag trodde inte att jag skulle

få seperationsångest haha, men det känns faktiskt lite småjobbigt. Jag har

ju ändå bott med mina föräldrar i hela mitt liv och det känns så sjukt att

helt plötsligt inte göra det längre? Jag ser verkligen fram emot att börja

ett liv med Elliot, men jag tycker det är synd att livet går i faser liksom.

Tänk sen när ens egna barn flyttar hemifrån liksom, snyft deluxe!

Om jag hade fått bestämma hade vi alla bott på en stor gård haha,

det hade varit riktigt mysigt.




Nog med deppet haha! Idag har jag haft en riktigt mysig dag med

fina Nathalie ♥ Vi kikade på lägenheten och babblade bort

timmarna som vanligt haha. Alltid lika kul!



Nu sitter jag och kikar på lite heminredning och pole dance,

vilken kombo va? Haha. Jag har ju en egen pole i lägenheten,

kanske lägger in ett klipp här en dag när jag dansar haha.

Hoppas dock inte på för mycket hahaha.



Hörs mer sen!

Puss

Av Luucy - 24 juli 2013 19:57


God kväll kära vänner!



Just nu är det väldigt mycket som händer och tyvärr är jag

oftast så stressad så att bloggen får lida. Jag längtar tills

vi är klara med lägenheten och man kan gå omkring och

pyssla i mjukiskläder i lugn och ro. Nästa helg hade vi

planerat att flytta in, så otroligt snart haha! Blir typ lite

chockad när jag tänker på det haha. Men det kommer

bli bra! Jag och mitt hjärta har snart varit tillsammans

i 5 år så vi har väl hunnit visa alla dåliga sidor haha.

Bland mina sämre sidor finns bland annat att jag är

lite stökig, inte kan laga mat, inte är så bra på att

städa (glömmer typ alltid bort det) och för tillfället

tvättar jag endast när det är kris i garderoben...

men men haha, det löser sig!




På tal om mina inte så smickrande sidor (hehe) så tycker

Elliot att denna låten handlar om oss... haha!




Puss på er ♥


Av Luucy - 18 juli 2013 20:10


Hej fina vänner!



Nu för tiden har jag fullt upp med lägenheten så bloggen hamnar lite

vid sidan om. Jag har inte direkt något speciellt att skriva om heller

för jag vill inte visa er bilder riiiktigt än, ni får hålla er lite till haha.

Men jag har sammanfattningsvis burit massor med möbler,

kartonger och annat tungt och känner mig rätt sliten haha.

Sen har Sofie varit och hälsat på och vi babblade någon

timme om inredning och allt som hör lägenheter till haha.

Sofie får sin lägenhet i augusti så det är superkul! Så

mycket roligt som händer nu  

 




Imorgon är det den stora "hänga upp saker på väggen" - dagen.

Så vi ska skruva upp allt från speglar till badrumsskåp, blir mys!

Denna gången tänker jag ta med fika så vi slipper bli griniga av

hunger haha, ett hett tips till alla som ska flytta, HA MED FIKA!

Det vänder fort sura mungipor uppåt och sänker irritationsnivån

drastiskt. För tro mig, när saker inte får plats, skruvar fattas,

saker går sönder och allt tar tusen gånger mer tid än planerat,

ja då är det lätt att bli småsur haha.



Nej men vi hörs mer imorgon!

Ska ta lite bilder till er, längesen ni såg någon bild på mig

med, det är ju nästan obligatoriskt när man bloggar haha.

Tar en bild till er imorgon!

Puss

Av Luucy - 15 juli 2013 12:30


Igår såg jag Grease 2 för första gången och den var helt okej!

Jag älskar den första filmen, ojoj vad många gånger jag såg

den när jag var mindre. Uppföljaren är inte lika bra tycker jag,

men denna låten från filmen har satt sig som klister på hjärnan

och jag har gått omring och nynnat på låten sen igår haha.






Idag blir det lägenhetspyssel och sådant trevligt, hörs sen!

Puss

Av Luucy - 14 juli 2013 15:36


Igår var en riktigt härlig dag med solsken och roligheter!

Först åkte jag och Elle och mötte Emil och Eivind och

så begav vi oss till Dalby stenbrott. Där spenderade vi

några härliga timmar innan jag och Elle begav oss hem

till honom för att packa ihop saker som vi skulle ta

med oss till vår lägenhet. Dock somnade vi ett tag

först haha, trötta klubben. Men när vi väl piggnade

till igen så begav vi oss till lägenheten och byggde

hyllor och packade upp flyttkartonger, mys! Eller

i alla fall fram tills vi upptäckte att den stora

bokhyllan var 1 cm för bred för att passa där vi

hade tänkt ha den. 1 cm?! Det var så otroligt

retligt så jag blev lite sur haha. Men då åkte

vi därifrån och älskling bjöd på kebabtallrik

och då blev det genast bättre haha

  



Idag har jag inget speciellt inplanerat men jag tänkte köra förbi lägenheten

sen och lämna av lite grejer, alltid mysigt att pyssla lite där! Annars passar

jag på att titta på film och så nu när vädret inte är det roligaste.

Vi hörs mer en annan gång!

Puss

Av Luucy - 12 juli 2013 10:55


God förmiddag kära vänner!



Igår hade jag en lång men fin dag. Jag gick upp halv 7 och klockan 8 

var jag på plats i lägenheten som jag sedan städade i tre timmar

tillsammans med Elliots mamma och mormor   . Det gick 

snabbt och lätt och det är faktiskt kul att städa när man ser

att det blir riktigt rent. Ni anar inte hur skitig lägenheten var,

men nu känns det riktigt gött när den är ren och fräsch!

 

 

Efter det träffade jag min fina vän Isa ♥ Jag visade henne lägenheten

och sen var tanken att vi skulle fika men vi fastnade på balkongen och

babblade bort timmarna, så mys! 

 

 

Efter det var jag helt slut och somnade i soffan när jag kom hem haha. 

Jag är inte van vid att gå upp så tidigt så det blev lite jobbigt att hålla

ögonen öppna när klockan närmade sig 7 haha. Aja, nu har jag sovit

ut idag så nu är jag pigg och har massor med ny energi! Så idag

ska jag köra bort en massa flyttkartonger till lägenheten och börja

pyssla så smått, ska kanske träffa min syster också och i 

eftermiddag ska jag träffa min älskling och äta middag

hemma hos honom, mys va? Men först ska jag dricka

upp mitt te och fixa till mig lite, puss på er!

Skapa flashcards