laughinglouise

Alla inlägg under september 2011

Av Luucy - 30 september 2011 15:53



Hej på er igen!   



Nu har jag stått i timmar i badrummet för att försöka sminka

bort hur jag egentligen ser ut idag (se den fina bilden i inlägget

nedan). Haha nej okej, timmar tog det inte, men det tog mycket

längre tid än vad det brukar.



Efter mycket slit och kämpande så tittade jag mig i spegeln och

fick se en tjej med smink... som var trött, sjuk och sliten. Fail.

Sminket hjälpte alltså inte så mycket, men nu kommer

förhoppningsvis ingen att få en hjärtattack när den ser mig,

alltid något. Svullnanden på ögonlocket har halverats nu

med, vilket gör att ögonbrynet ovanför har tagit en

normalare position i ansiktet. Score.



Jag har nämligen bestämt mig för att jag ska ut

med Elliot när han kommer hit. Det kanske blir

en liiten promenad, eller en fika eller något sådant

mysigt. Jag håller nämligen på att få panik av

att ligga inne och ha ont när det är så fint

väder ute! Har precis ätit panodil och penicillin

så jag hoppas att jag känner mig piggare då.



Nej, nu ska jag pysa från datorn, puss   

Av Luucy - 30 september 2011 11:33


Hej på er!   



Idag tänkte jag visa dagens look för er minsann,

trots att jag är sjuk och allt, inte illa.



* Jag kör på extremt platt hår idag, ingen volym här inte!

* Till det ett kritvitt ansikte, brunt är såå 2010.

* Jag har även dagen till ära ett enormt svullet ögonlock

som gör att det ena ögonbrynet sitter 2 cm över det

andra, mmh fashion.

* Jag bär sedan upp detta med ett desperat försök till ett leende

men som istället blir ett mer förtvivlat uttryck.


 

Ungefär såhär är min look idag, mhm sexy.




Puss   

Av Luucy - 29 september 2011 12:42


Hej på er!



Jag kommer att behålla denna blogg ett tag till tror jag,

men jag kände i alla fall för att byta designen. Denna

är dock bara en tillfällig design tills jag vet hur den

nya ska se ut.



Asså jag hade glömt hur jäkla ont det gör att ha öroninflammation.

Eftersom det onda sitter långt in i örat så finns det liksom ingenting

man kan göra förutom att äta alvedon typ. Jag provade innan att

sätta en sån kylklamp mot örat, men det hjälpte inte. Ni anar inte

hur sugen jag var på att köra in en sån smal isglass i örat haha!

Åh det  hade svalkat så skönt haha. Men efter att ha övervägt saken

så slutade det med att jag struntade i det, tyvärr haha.




Jag vet förresten att det är klent med bilder i bloggen för

 tillfället, men så fort jag får tillbaka lite färg i ansiktet (jag skojar

inte när jag säger att jag är kritvit i ansiktet) och jag inte

mår bajs så kommer det massor av bilder igen, I promise!

Om ni har otur så slänger jag in en tecknad bild sen haha,

så fula jag vet, men då blir inläggen i alla fall inte tomma.




Nej, nu ska jag lägga mig ner igen, hörs sen!

Puss   



Av Luucy - 28 september 2011 19:06


Hej på er!   

Detta blir ett trist inlägg, men så får det bli ibland haha.


---


Nej vet ni vad, nu är jag trött på detta. Jag är ju personen som

aldrig blir  sjuk? Jag har typ varit sjuk 5 gånger på 3 år eller nått?

Alltså väldigt sällan. Knappt alls.


Nu då? Jo, först får jag en njur- och bäckeninflammation och

får äta penicillin i 10 dagar. Sen går det 3 dagar typ och jag 

får en superförkyldning som har hållt på nu i en vecka. 

Sen i förrigår så tänkte jag "åh, nu börjar jag bli frisk så

jag kan nog gymma i veckan" men ack så fel jag hade.

Igår vaknar jag nämligen med öroninflammation. 


Idag åkte jag därför till vårdcentralen och hade det snabbaste

besöket jag någonsin haft. Det gick i princip till såhär:


Jag: Hej! Jag är 99% säker på att jag har öroninflammation

för jag hade det jättemycket när jag var liten och det känns

exakt likadant.

Läkaren: Okej! Då tar jag en titt i örat *tittar tittar*

Ja, du har definitivt öroninflammation så nu blir det 

en penicillinkur! 2 tabletter 3 gånger om dagen i 

5 dagar. 

Jag: Okej! 



Sen sa vi hejdå och jag gick igen. Detta gick på max 2 minuter haha.



Så om ni undrar vad jag gör de närmsta dagarna så ligger

jag i horisontellt läge och har ont i örat. 

Så ni slipper undra liksom.

Av Luucy - 27 september 2011 16:11


Hej kära ni.



Detta är lite typiskt mig, men så fort det händer något

i mitt liv och jag känner för att "börja om på nytt" så

vill jag automatiskt skaffa en ny blogg. En ren och fin,

utan gamla tankar och inlägg.



Denna blogg inspirerar mig inte längre, och om jag ska vara

helt ärlig så gillar jag inte riktigt bloggplatsen eftersom det

är riktigt mycket reklam överallt, och det enda jag kan ändra

i designen är i princip färgerna och headern. Det enda som jag

verkligen gillar med denna blogg är mitt bloggnamn, laughinglouise

eftersom det verkligen stämmer överens med vem jag är.

De som känner mig vet att jag i medvind och motvind alltid har

ett leende på läpparna, för det är så jag är.




Nej, jag får fundera på detta. Det lär sluta med att denna

bloggen får dö ut, och så föds en ny... lite så som man ser

på livet i buddhismen (som jag har pluggat nu i 4 timmar).



Puss   

Av Luucy - 26 september 2011 17:30


Nu ska jag snart ta bussen och åka till kören

som jag sjunger i varje måndag, skitkul!




Slängde ihop en liten bild som skulle passa till inlägget haha...


  




Puss   

Av Luucy - 26 september 2011 11:04


Hej på er.



Nu den närmsta tiden så kommer jag hålla mitt privatliv

borta från bloggen, och bara uppdatera med ytliga

inlägg. Om någon dag blir det nog som vanligt igen.



Jag spanade runt på höstnyheterna på Gina Tricot och H&M

och detta är mina favoriter:

 


 


Älskar klänningen till vänster, så sjukt fin!



Slänger in en "dagens låt" innan jag lämnar bloggen:



Puss   


Av Luucy - 25 september 2011 11:34


Hej på er.



Jag är inte alls på humör, min dag är helt

jävla förstörd faktiskt, men jag ska ändå försöka

 skriva några rader om gårdagen.


Igår var jag hemma hos min fina syster, och vi hade det

riktigt mysigt och kul! Det var precis vad jag behövde,

hon vet precis hur man ska få mig på bättre humör ♥


Nej, jag får skriva mer sen. Jag orkar inte just nu.


Puss

Skapa flashcards