laughinglouise

Alla inlägg under maj 2012

Av Luucy - 30 maj 2012 21:40


Nu sitter jag här igen, trots att jag skulle hålla mig borta haha.

Jag vet inte, jag känner att jag vill dokumentera lite för det är så

himla roligt att titta tillbaka på. Jag har ju flera gamla bloggar som

jag läser igenom lite då och då med ett leende på läpparna.

Det är fruktansvärt kul att läsa sådant som man skrev när

man var 15-16 och jag är glad för att jag la ner lite tid på

att skriva några rader om min vardag, vare sig det handlade

om shopping, skola, vänner, pojkvän ja you name it.



I alla fall. Jag tänker inte berätta för någon att jag har börjat blogga igen för jag

bryr mig faktiskt inte om någon läser här eller inte haha. Detta gör jag för min

skull men vill du följa med i min vardag så är du välkommen. Den stora skillnaden

är dock att det kommer bli mycket mer mobilbilder här i bloggen. Innan har jag

varit väldigt noga med att bilderna ska vara tagna med en systemkamera med

bästa möjliga kvalité men nu fokuserar jag mer på att dokumentera min vardag,

och då är det mobilen som är närmast till hands.



Oj vad mycket text det blev haha. Innan jag går ska jag skriva några rader

om vad jag gör nu för tiden! Jag har ju fått sommarjobb på Telias kundtjänst

vilket ska bli riktigt kul. Just nu har vi utbildning men snart är det dags för

att sitta i svaret, lite nervöst haha. Man vet ju aldrig vad kunderna vill när

de ringer in, men det ska nog gå bra haha.



Idag fick vi våra platser, är grymt nöjd med min! Fönsterplats minsann haha.



Puss!


Av Luucy - 20 maj 2012 17:27


Hej på er!



Som vissa av er kanske har märkt så har det inte varit så mycket

uppdatering här och det kommer tyvärr fortsätta att vara så.



Imorgon börjar jag på mitt sommarjobb som sträcker sig fram

till den sista augusti och under dessa månader kommer jag

antagligen inte ha tid eller ork till att hålla liv i bloggen.

Jag ska ju trots allt jobba heltid, pendla minst en timme

enkel väg och gärna hinna med både träning och vänner.

Ni hör själva hur stressigt det blir haha.



Mitt liv går för övrigt väldigt mycket i samma mönster just nu känner jag, men

jag trivs ganska bra med det faktiskt. Jag tränar några gånger i veckan, jobbar,

åker till Öland eller så kommer Elliot hit, träffar vänner och det är typ det.



Åh ja, Elliot var hemma denna helgen! Riktigt underbart mysigt.

Älskar dig mitt fina hjärta.



Tillbaka till det här med bloggen...

Min tanke är att den får vila hela sommaren och får komma till liv sen om

jag kommer in på en utbildning som jag vill gå! I så fall ska jag nämligen flytta

hemifrån i ett år så det kan ju vara lite roligare att läsa tänker jag. Låter det bra?

 


 

Nej nu ska jag laga mat, puss på er!




Av Luucy - 9 maj 2012 12:24


Hej på er!



Ojoj vad längesedan det var jag skrev något här, så nu

är det verkligen på tiden tycker jag. Det har hänt väldigt

mycket den senaste tiden så jag har en del att berätta.



Jag har spenderat fredag - tisdag på öland hos min fina pojkvän

och vi hade det riktigt mysigt. Han gör mig verkligen lycklig



Sen under lördagen fick jag ett underbart samtal minsann. Jag

fick då reda på att jag fått sommarjobbet som jag hade sökt

och som jag var på intervju på under onsdagen innan jag åkte.

Gissa om jag blev glad?! Så nu har jag sommarjobb mellan

21 maj - 31 augusti på heltid, inte alls dumt!


Sen på fredag är det spännande för då ska jag hälsa på en skola

och där ska jag gå på intervju för att se om jag får komma in på

utbildningen. Det är en yrkeshögskola så det räcker inte med bra

betyg utan man ska göra bra ifrån sig på en intervju med. Men

det ska nog gå bra, håller tummarna! Jag ska även kika på deras

campus och om jag kommer in så flyttar jag dit i ett år. Berättar

mer om det blir aktuellt och om jag gillar skolan och så   



Vi hörs mer en annan gång haha,

puss   

Skapa flashcards