laughinglouise

Alla inlägg under januari 2012

Av Luucy - 31 januari 2012 16:25


Mitt hår är naturligt helt rakt och väldigt platt haha. Så idag blev jag sugen på att

locka till det lite så det blir lite fylligare och så det händer något liksom. Dock

var jag inte sugen på att ha lockar i håret om ni förstår vad ja menar utan bara lite

vågigt / smålockigt. (Vad svårt det var att förklara men jag tror ni förstår  )

 Därför gjorde jag lockarna med en plattång och jag provade en ny teknik

idag som fungerade helt kalas! Annars när jag lockar med plattången så

blir det verkligen stora skruvar i hela håret men idag fick jag till det

som jag ville ha det.



Jag tog en bild på håret för att ni skulle förså vad jag yrar om haha...


Puss   

Av Luucy - 31 januari 2012 13:28


Hej hej hej osv...



Jag har precis suttit och druckit en kopp varm choklad och det måste vara

den godaste varma drycken som finns! Jag absolut hatar kaffe, den smaken

är fruktansvärd om ni frågar mig haha. Te tycker jag bara smakar beskt vatten.

Dock är det lite jobbigt när man är borta och folk frågar "te eller kaffe?" så

sitter man där och bara: "har ni lite... juice?" haha. Aja, jag får väl lära

mig att dricka te någon gång...



 



Men på tal om kaffe så finns det jättefina små kaffetermosar

på Lagerhaus för er som gillar kaffe. Jag är sugen på att

köpa en själv för att dom är så fina, men jag får fylla den med

varm choklad istället. Det får bli vår lilla hemlighet   



 


Puss   

Av Luucy - 31 januari 2012 09:45


Godmorgon  


Igår var som sagt Ellepelle här och vi hade en mysig dag! Först tränade vi

som ni vet (har förresten ont i hela kroppen idag haha) sen åkte vi hit och

Elliot lagade en god middag, mums. Sen blev det tv-mys för hela slanten!



Idag står det inget speciellt på schemat än så länge förutom träning

men det är inte förrän vid 8 så jag hinner ju hitta på en del fram tills dess.

Elliot har redan åkt hem så jag får hitta på något själv, kanske gå ut

och fotografera? Det var ju ett tag sedan nu   




Innan jag går och gör frukost...


Kommer ni ihåg klänningarna som jag visade för någon dag sedan?

När jag surfare runt lite på topshop så hittade jag riktigt fina klänningar

i samma sofistikerade stil och jag blev grymt sugen på att köpa en!

På sommaren kan man matcha med ett par tygskor till vardags eller

ett par snygga högklackade skor när man ska vara extra fin. Me like.


   


Puss   

Av Luucy - 30 januari 2012 17:26


Ahhhh! Vad härligt det var att gymma idag   

Jag har ju varit förkyld och sånt jättelänge men nu äntligen så

är jag igång igen! Vi körde hela kroppen idag plus lite

kondition och vi höll på i ca 1 timme och 20 min. Imorgon

ska jag köra ett pass istället för att gymma men på torsdag

ska jag både gymma och sedan köra ett pass, ska bli kul!




Nu ska jag och Elliot laga mat, men jag tänkte först slänga in

en bild som jag tog innan jag åkte iväg till gymmet.


Puss   

Av Luucy - 30 januari 2012 11:17


Hejsan på er igen haha!



Jag och Ellepelle bestämde oss för att träna idag så det blir ett härligt

pass på gymmet. Jag funderar på att lägga ut en bild på hur min kropp

ser ut nu (nej... inte naken haha) och sen jämföra efter en månads

träning. Låter det som en kul idé?



Denna veckan ska jag än så länge träna idag, imorgon och på torsdag.

Jag kanske tar ett pass innan jag börjar jobba på söndag med. Vi får se   



Innan jag gör mig klar för gymmet så tänkte jag tipsa

om bra gym-musik. Jag lyssnar i alla fall helst på sån

här musik när jag tränar haha:


 Avicii - Levels



 Snoop Dogg - Sweat



 LMFAO - Sexy and I know it



Puss   

Av Luucy - 30 januari 2012 10:15


Godmorgon på er!   



Vad står på schemat idag då?

Jo, idag ska jag träffa min fina pojkvän vilket ska bli mysigt som vanligt!

Vi ska kanske träna idag om Elliots träningsvärk är borta och han kan 

röra sig normalt igen haha. Jag ska ringa honom efter jag skrivit detta

inlägg och så ska vi planera dagen.   




Innan jag går så måste jag bara visa några grymt snygga halsband som

jag verkligen vill ha! Jag har alltid gillat stora halsband men äger tyvärr

inget, vilket det måste bli ändring på tycker jag haha. Så igår satt

jag och surfade runt lite och tillslut så hamnade  jag på cocoo.se och

hittade helt galet snygga halsband! Något av de två översta är jag riktigt

sugen på, sen var jag bara tvungen att visa de understa med, är dom

inte helt galet snygga?! Det som är lite synd är ju att det är inga

halsband som man slänger på sig till vardags haha...



Puss     

Av Luucy - 29 januari 2012 17:35


Jag är minsann riktigt sugen på att köpa en söt

liten klänning med ett snyggt smalt skärp i midjan!




Någon av dessa hade jag inte tackat nej till:


 


Puss   

Av Luucy - 29 januari 2012 12:17


Tjosan hejsan på er!

 

 

Idag har jag en riktig pms dag haha. Dock blir jag inte arg och irriterad som

många andra blir, utan jag blir jätteledsen haha! När Elliot skulle åka hem för

en stund sedan så fick jag världens seperationsångest och ville inte släppa

iväg honom. Som tur är så kommer jag bara vara såhär i några dagar till

och sen blir jag normal igen haha. Men så vet ni om jag skriver ett

deppigt inlägg om att jag saknar Elliot eller något sådant  



Annars då?

Idag har jag ingenting planerat, får se vad jag hittar på!

Jag tänkte istället att jag skulle lägga in en liten lista:



1. Hur gammal är du om 5 år? 24.. ångest haha! Vad gammalt...

2. Vem tillbringade du minst två timmar med idag? Min fina Elliot ♥

3. Hur lång är du? Vet inte! Jag måste ha växt för jag är lika lång som min mamma nu... får mäta sen!
4. Vilken är den senaste filmen du sett? Hmm det var en film igår. Kommer inte ihåg vad den hette
5. Vem ringde du senast? Mamma, men hon svarade inte

6. Vem ringde dig senast? Elliot, men då svarade inte jag haha

7. Hur löd det senaste sms:et du fick? "Roligt att höra gumman, kram! "
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Hm, ringer helst dom jag känner, annars sms!

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Gifta!

10. När såg du senast din mamma? Igår, innan hon och pappa åkte på sin weekend-grej

11. Vilken ögonfärg har du? Melerad står det i passet. Alltså blå och grön

12. När vaknade du idag? Elliot puttade på mig vid 10 för att jag skulle stänga av alarmet...

13. Vilken är din favoritjulsång? Hm, gillar typ alla? haha

14. Vilken är din favoritplats? I Elliots famn (tråkigt svar men sant haha) eller i skidbacken

15. Vilken plats föredrar du minst? Hmm, typ sjukhus?

16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Då bor jag i ett fint hus med Elliot och kanske några barn

17. Vad skrämde dig om natten som barn? Skuggor och speglar

 18. Vad fick dig verkligen att skratta sist? Elliot gjorde bort sig... haha

19. Hur stor är din säng? 120! Tur att jag och Elliot är små haha. Men förr delade vi på 80 så...

20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Meeed

22. Hur många kuddar har du i din säng? 2, men Elliot vill ha fler haha

23. Hur många landskap har du bott i? Skåne bara, vill dock till typ Göteborg sen
24. Vilka städer har du bott i? Städer och städer, nu bor jag i en by. Men Helsingborg bodde jag i innan

25. Föredrar du strumpor eller barfota? Barfota faktiskt
26. Är du social? Ja, när jag vill vara det haha

27. Vilken är din favoritglass? Ben&Jerrys , smak spelar ingen större roll


 


28. Vilken är din favoritefterrätt? Allt med choklad!

29. Tycker du om kinamat? Ja, sjukt gott

30. Tycker du om kaffe? Nej!! Hemskt äckligt haha

31. Vad dricker du till frukost? Mjölk eller juice

32. Sover du på någon särskild sida? Ja, på höger med Elliot till vänster om mig

33. Kan du spela poker? Nja, jag har inget pokerface haha
34. Tycker du om att mysa/kela? Ja! Vem gör inte det?

35. Är du en beroendemänniska? Njae? Vet ej haha

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nej, faktiskt inte
37. Vill du ha barn? Nja, inte nu men kanske sen haha!

38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska y un poco spanska

39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej
40. Föredrar du havet eller basängen? Usch inte havet haha, basäng! 
41. Vad spenderar du mest pengar på? Fika och kläder typ

42. Äger du dyrbara smycken? Ja, har ett som är värt flera tusen men det vågar jag inte använda haha

43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? Oj, har typ för många...

44. Kan du rulla med tungan? Nej, men kan göra en rulle? 
45. Vem är den roligaste människan du känner? Typ min syster, hon är lite smått galen

 

46. Sover du med gosedjur? Naaaj

47. Vad har du för ringsignal? Samma som alla andra verkar det som? Hör min mobil överallt...

48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Ja, i förrådet någonstans

49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? Två religionsböcker

50. Flirtar du mycket? Haha nej, inte sen jag fick Elliot på kroken !




Puss   



Skapa flashcards