laughinglouise

Alla inlägg under maj 2014

Av Luucy - 30 maj 2014 12:26


Hej vänner!



Som ni ser så har jag varit en smula frånvarande här på bloggen den senaste

tiden, jag har haft fullt upp som vanligt. Jag har stått på en mässa, haft

praktik, varit på middagar, träffat vänner och givetvis spenderat tid med

min sambo och Nellie. 



Tänkte i alla fall att jag skulle lägga upp ett litet inlägg nu från Vintagemässan som jag stod på

den 24-25 maj! Det var som en helt annan värld, en väldigt välklädd och glad värld som jag gärna

hälsar på fler gånger. Här kommer lite bilder. Håll till godo!

  









Vi hörs!

Av Luucy - 21 maj 2014 18:07



Lägligt nog fick jag en allergisk chock innan jag tog dessa bilder,

så allt smink försvann och jag blev helt svullen i ansiktet. Men det

bjuder jag på. Pollensäsong och allt.



Puss!

Av Luucy - 19 maj 2014 12:17


Nu har jag och Elle haft vår lilla hund Nellie i över 12 veckor och detta har

lett till en del insikter om vårt nya liv. För det är verkligen en stor förändring

i vardagen, men ack så underbart!



* Frisk luft. Denna vara har jag fått mer av dessa veckor än det förra året

sammanlagt. Nåväl, men jag spenderar markant mer tid utomhus än

vad jag annars brukar göra.


* Rutiner. Istället för att gå upp vid 11 på helgerna, vara uppe halva nätterna

och äta lite när det passar så är vardagen nu mer uppstyrd. Jag går aldrig

upp efter klockan 9 och äter regelbundet i samband med Nellies måltider

och det passar mig fantastiskt bra.


* Kärlek och sällskap. Alltså finns det något bättre än att mötas av en

glad hund på morgonen? Eller när man kommer hem? Eller när hon

ligger med oss i soffan och tittar på tv och vi alla bara myser...

Det är glädje!


* Från sambos till familj. Även om det är supermysigt att bo bara med

Elliot så har det verkligen blivit mer av en familje-känsla i lägenheten nu.

Hon är verkligen vår bebis och vi har blivit larviga matte- och husse

föräldrar. Givetvis pratar vi med bebis-röster och bär henne och

vaggas och nattar henne och uppfostrar och allt vad det är, som

vilka småbarnsföräldrar som helst.

  


* Stolthet och bra humör. Jag är så stolt nu för tiden. När Nellie slutade

kissa inne, när hon lär sig nya tricks, när koppelträningen går frammåt,

you name it! Jag har aldrig gått med stolt-huvudet så högt någon gång förut. 

Detta gör en givetvis väldigt glad och att man drar på smilbanden lite oftare.




Hon har verkligen tagit våra hjärtan med storm vår lilla tjej

 

Av Luucy - 18 maj 2014 20:00


Hej på er!



Redan söndag, denna helgen gick så otroligt fort. Men jag har fått gjort

mycket och hittat på en del roligt så det känns helt okej! Sen har jag och

Elle fått städat hela lägenheten och tvättat sju maskiner tvätt så det är

skönt! När det börjar eka tomt i garderoben så vet man att det är dags

att boka tvättid haha. Kanske får börja tvätta lite oftare...  

 



Idag åkte jag och Elle för att handla lite nya kläder och skor. Men jag köpte bara

en grej idag, är det inte typiskt? När man väl ska unna sig en rejäl shoppingrunda

så faller inget en i smaken. Men en skitsnygg kavaj blev det i alla fall så jag är nöjd.



Vi hörs mer en annan dag vänner!

Puss

Av Luucy - 15 maj 2014 20:20


För ett tag sedan åkte min mobil i golvet och skärmen sprack,

volymknapparna fungerar inte, den hittar inte minneskortet

och ja, det mesta gick väl sönder. Så idag fick jag tummen loss

och begav mig till The Phone House där jag köpte min telefon

för att lämna in den på reparation. Där möts jag av en otroligt

ointresserad tjej som motvilligt fyller i olika formulär när är allt

ifyll och klart så lämnar jag in min mobil och jag får ingen

lånetelefon!? Så ja, nu sitter jag (något bitter) med en mobil

som låg hemma hos mina föräldrar som skulle kunna komma

från stenåldern...Det här kommer bli två väldigt långa veckor.



    

Av Luucy - 14 maj 2014 21:56


Rolig dag på praktiken med mycket att göra, följt av en god middag hemma

hos Elles familj. Därefter bad av lilltjejen och klippning av klor.

Produktiv dag.

 

 

 

 

Puss!

Av Luucy - 13 maj 2014 17:48


 

Lillfis 

Skapa flashcards