laughinglouise

Alla inlägg under september 2013

Av Luucy - 30 september 2013 18:44


I´m in love with my shoes ♥



Måndag och ny vecka, känns rätt gött faktiskt. Men nu börjar

allvaret för i 3 veckor ska vi sälja och gå på kundbesök! Och inte

nog med det så MÅSTE vi sälja, vilket är betygsgrundande.

Nervöst? Press? Nej inte alls... haha.

 

 


Idag har jag därför mest förberett mig inför imorgon och jag

har bland annat fått tips och idéer av min pappa som är

riktigt duktig på sälj, så det känns skönt! Nu ska jag 

ta det lugnt resten av kvällen och njuta av att vara

lite ledig, för det behöver vi alla vara ibland!



Puss

Av Luucy - 28 september 2013 20:11


Hej kära vänner!



Igår var en lååång dag som började klockan 05.15 eftersom vi

skulle ha en obligatorisk promenad + frukost innan föreläsningen

haha. Jag var något trött, småsur och kall när vi samlades ute

i kylan men sen måste jag erkänna att det var riktigt härligt

med en morgonpromenad, och vackert var det!


  



Efter det åkte jag hem och packade och fixade lite smått

och begav mig sedan hem till mamma och pappa! Elliot

är på Öland så passade på att sova där och bli

ompysslad hihi. Syrran och hennes pojkvän kom

förbi på kvällen och vi fikade och hade det mysigt.

Sen hann jag precis se Idol innan jag somnade

och sen vaknade jag halv 12 imorse!? Blev helt

chockad! Jag har inte sovit så länge på hur länge

som helst så jag var nog en smula trött haha.



Efter det begav jag mig hem och sen mötte upp min vän Yoyo på lite

shopping ♥ När klockan var 5 ropade dom upp i högtalarna att shoppingcentrat

stänger och vi blev helt chockade haha. Vi trodde dom skulle ha öppet till

klockan 8 så vi hann inte med allt på dom timmarna som vi vär där. Men jag

köpte de gosiga skorna från H&M i färgen grå som jag skrev om

för någon dag sedan, megamysiga!



Nu sitter jag hemma invirad i min filt och har Americas Funniest

Homevideos på i bakgrunden. Ha en fin kväll kära vänner!


Puss

Av Luucy - 25 september 2013 18:57


Det är märkligt och härligt hur snabbt livet kan förändras

och jag gillar det. Idag har varit en väldigt annorlunda och

oväntad dag som mest har innehållit en massa trevligt,

som högsta betyg på första tentan, inte så dumt! Den

har även bjudit på spännande besked och en massa

annat kul! Sen när jag körde hem så blev det väldigt

obehagligt för jag var inte långt från att krocka på

motorvägen men det gick bra. Ibland är det sjukt 

obehagligt att köra bil, man måste verkligen ta det

försiktigt. Sen hände det en lite komiskt grej för jag

skulle trycka ner kopplingen men råkade ta bromsen

istället haha. Blev så sjukt chockad när bilen bara 

stannade och om jag inte var pigg innan så blev

jag det garanterat efter den lilla incidenten haha. 




Hörs mer ordentligt imorgon!

Puss

Av Luucy - 23 september 2013 19:07


Åh vad härligt med sovmorgon tänkte jag igårkväll när jag skulle

gå och lägga mig. Jag ska minsann sova till klockan 8, äta frukost

i lugn och ro, städa undan lite och vara färdig och redo tills klockan

10 då de påbörjar stambytet i lägenheten. Då blir det perfekt att

åka hem till mamma och pappa vid halv 11 och luncha och

umgås och ha det gött.


Klockan 7 ringer det på dörren. Jag blir klarvaken på en halv

sekund och börjar i panik leta efter något att klä på mig. Jag

hittar en långarmad klänning som jag slänger på mig. Hmm

den täcker ju precis rumpan vilket är lite väl kort så jag hittar

Elliots mjukisbyxor som jag slänger på mig under. Helt

yrvaken med håret åt alla håll öppnar jag dörren till 

snubbarna som ska fixa med rören och ser sen i 

hallspegeln hur jag ser ut. Hjälp haha. 


Dom dundrar in och börjar koppla in tjocka slangar till

alla olika avlopp. Dom tar på sig hörselskydd och en

kille ropar "JA", och en annan svarar likadant utanför

lägenheten och startar en maskin. Om jag inte var

vaken innan så kan jag garantera er att jag var 

klarvaken efter det. Det lät riktigt högt och jag satt

för mig själv och höll för öronen. Bara 30 min kvar

av det eländet...


När klockan var 10 ungefär gav jag upp och bad mamma komma och 

hämta mig. Då hade dom hällt ner något i rören som luktade lika skarpt

som nagellackborttagningsmedel gånger tusen och jag satt och kände

hur jag fick mer och mer ont i huvudet och att jag blev riktigt yr. 



Efter detta brutala uppvaknande så hade jag i alla fall en 

trevlig eftermiddag hemma hos mamma och pappa med

god lunch och annat trevligt. Sen kom Elle förbi och

hämtade upp mig och nu har vi precis ätit och tittat

på ett avsnitt Desperate Housewives. Snubbarna

blev tydligen helt klara med våra rör idag, då de

tydligen gör en ny typ av stambyte vilket är skönt.



Slutet gott, allting gott. 

Av Luucy - 22 september 2013 10:56


Igår hade jag och Elle en mysig kväll hemma hos hans familj

där vi som sagt firade hans pappa som fyllde år i veckan!


Såhär såg vi ut dagen till ära:

 


Nu ska jag titta lite på Idol tänkte jag för jag missade det i fredags.

Följer ni idol? Jag har knappt koll på vilka som är med eller någonting,

men idag ska jag ta igen lite av det jag har missat i alla fall

  



Puss sålänge! 

Av Luucy - 21 september 2013 13:51


Hej på er!



Jag sitter här med en varm filt och en tjocktröja och fryser ändå.

Termometern visar 22 grader men jag tror inte riktigt på den, eller

så är det jag som är extra frusen. När jag bodde hemma hos

mamma och pappa så brukade jag ställa in värmen på 25

grader i mitt rum och trivdes som fisken i vattnet haha. 

Tyvärr så har dom inte startat värmen här än, vet inte

riktigt hur det fungerar i hyresrätter men så fort den

sätter igång så åker värmen upp ska ni tro!

Man ska nästan tro att man har hamnat

utomlands på en tropisk semester när

man kommer innanför dörren haha 

  


Såg dessa underbara innetofflor på H&M som jag bara måste ha,

dom ser så varma och härliga ut! Så slipper jag frysa om tårna haha.

 



Annars då?

Idag ska jag och Elle hem till hans familj för att fira hans pappa

som fyllde år i torsdags! Ska bli mysigt och trevligt   

Ska snart börja fixa mig i ordning men jag tror jag stannar

kvar här i filten ett tag till, så varmt och skönt haha.



Puss!

Av Luucy - 20 september 2013 15:42


Hej vänner. 



Nu är jag helt slut, riktigt skönt att det är helg! Jag skulle kunna tänka mig

att hoppa i pyjamas och beställa hem en fet pizza och sen inte röra mig

ur fläcken tills imorgon. Det finns dock en del problem med detta, typ att

jag och Elliot måste veckohandla idag, jag tål inte vanliga pizzor och

det står en del disk i köket som inte kommer diska sig själv. Men

när jag har diskat, veckohandlat, lagat mat och ätit DÅ ska jag

banne mig ta det lugnt. Kanske se något avsnitt Desperate

Housewives och kalasa till det med en dinkelkaka haha.



   


Såhär har jag sett ut idag och jag försökte piffa till bilden lite

genom att lägga på lite filter och sånt i mobilen, blev sådär haha.

Nej, photoshop och riktig kamera nästa! Så jag kan visa er

ordentliga bilder haha.



Vi hörs mer en annan gång!

Puss

Av Luucy - 19 september 2013 11:15


God förmiddag!



Om en kvart ska jag bege mig till skolan så jag tänkte

passa på att skriva ett litet inlägg här innan jag åker. 



Allt bra med er idag?

Hoppas det! Igår spökade min magkatarr hela kvällen men idag 

känns det mycket bättre så jag är glad! Nej nu hinner jag inte sitta

här mer och småprata haha, men jag slänger in en bild på hur jag

ser ut idag för det var ett tag sen!



Jag måste installera photoshop på denna datorn, nu fick jag liksom

beskära bilden i paint haha. Aja, det blir helgens projekt 

  



Puss!

Skapa flashcards