laughinglouise

Alla inlägg under augusti 2013

Av Luucy - 29 augusti 2013 22:17

Hej på er!

Idag har jag varit riktigt flitig och haft
fullt upp vilket är kul. Jag började klockan
8 med att ha en tvättid och under tiden där
så diskade jag, städade, plockade undan
och vattnade blommorna, det ni! Sen
åkte jag och träffade min fina vän
Nathalie och det var lika kul som
alltid! Vi avverkade två olika
köpcenter, hann fika två gånger
och sen var klockan helt plötsligt
fem och då begav jag mig hem till
Elles familj och blev bjuden på
riktigt god middag, snacka om
vardagslyx!

Min fina kompis <3


Nu ska jag sova tänkte jag, puss!

Av Luucy - 25 augusti 2013 19:39


Idag har jag och Elliot haft ett gemensamt släktkalas och det var

trevligt och kul! Vi började med att ha en rundvandring i lägenheten

så alla släktingar som inte har sett den fick se den, och sen begav

vi oss hem till mina föräldrars hus. Där satt vi ute i trädgården och

åt pastasalladen som jag och Elle gjorde igår, vi hade tipsrunda

och åt tårta, en fin fin söndag med andra ord. Slänger in lite

bilder från kalaset: 












Tipsrunda

  




Världens godaste tårta med choklad och hallon, mums!



Puss på er

Av Luucy - 24 augusti 2013 22:33


Hej kära vänner!



Nu händer det mycket, oj oj oj. Denna veckan har jag hunnit med att påbörja

en utbildning, fira min och min pojkväns födelsedag och imorgon blir det ett

stort gemensamt släktkalas! Jag är inte heller van vid att komma hem vid 5

på dagarna så då hinner man typ bara laga mat och plugga lite kanske och

sen är dygnet slut. Men det underlättar verkligen när utbildningen är riktigt

rolig och intressant och att det går riktigt trevliga människor i klassen. 

Om jag ska vara ärlig så sitter jag och små-längtar tills måndag redan

haha! På en lördag och allt, då trivs man med det man gör. 



Jag har även hunnit med att köpa en ny mobil i veckan för min gamla

gick sönder. Åh vad arg/ledsen/besviken jag blev när det hände, men

ja det var ju bara att åka och handla en ny tyvärr. Det blev en Samsung

Galaxy S4, har hört så mycket bra om den och än så länge är jag

riktigt nöjd! Hoppas den håller längre än ett halvår i alla fall haha...



Idag har jag och Elle städat, diskat, dammsugit, lagat mat, slängt grejer,

packat upp de sista kartongerna, tvättat kläder och haft fullt upp haha.

Sen ställde vi oss och lagade mat till 20 pers, det tog liiite längre tid

än vad vi hade tänkt oss och vi har precis blivit klara, pjuh!


Mitt i matlagningen...



Puss!

   

Av Luucy - 17 augusti 2013 16:09


Hej kära vänner.



Den senaste tiden har jag mest njutit av att göra ingenting. 

Jag har pysslat i lägenheten, städat lite, packat upp, läst

lite böcker och gjort lite blandat. På måndag börjar skolan

vilket ska bli sjukt kul, men vill samtidigt passa på att njuta

av ledigheten, för sen kommer det ju dröja ett tag tills

nästa haha. Fast jag har passat på att träffa min fina

syster, jag och Elle har varit på middag hos hans 

föräldrar och idag åkte vi till hans mormor och

morfar och fikade, mysigt. 




Tänkte slänga in en sån här blogglista också tänkte jag:


Hur gammal är du?

- Väldigt snart är jag 21!


Hur gammal känner du dig?

- Typ... 35? I alla fall nu när jag flyttat och har fått teckna elavtal, adressändrat,

tecknat hemförsäkring och en massa andra vuxna saker haha. 


Vad har du gjort i dag?

- Jag har fikat hemma hos Elliots mormor och morfar, sen hämtade vi upp

Elles kompis som följde med hit på kaffe! 


Vilken film såg du senast?

- Hmm, den var svår. Jag såg någon konstig film på tv:n för någon 

dag sen men vet inte vad den hette? 


Sommar, höst, vinter eller vår, vilken föredrar du? Varför?

Jag tycker faktiskt om alla, men jag skulle vilja att sommaren fick halva året

själv, och så skulle de andra tre årstiderna dela på den andra halvan haha.


Är du besatt av någonting?

- Desperate housewives... har typ sett en halv säsong på några dagar haha.


Beskriv platsen du befinner dig på just nu?

- Jag sitter hemma i soffan i vardgsrummet och har sällskap av 

en tekopp och en tidning. 


När vaknade du i dag?

- Klockan var nog 9 halv 10 någonting? 


Vilken är din favorithögtid?

- Helt klart julen!


Vad lyssnar du på just nu?

- Damens tv i lägenheten under oss... 


Har du någon gång brutit ett ben?

- Nej! Jag har klarat mig haha


Snarkar du?

- Nej, inte vad jag vet haha. Ingen har klagat på det i alla fall. 


Vilket stjärntecken är du född i?

- Lejon


Vad sa du senast?

- Hejdå! Ses sen! När Elliot och hans vän gick haha. 


Vad köpte du senast?

- Två lila krukor till sovrummet! Men dom var för små... haha


Hur många gånger har du flyttat?

- 4 gånger


Vad åt du till frukost?

- Rostat dinkelbröd med marmelad, mums!


Hur såg ditt liv ut för tio år sedan?

- Då skulle jag precis fylla 11 och gick i mellanstadiet. Jag hade en väldigt

problemfri vardag, ett lättsamt liv med mycket roligheter. Men sen växer

man ju upp dessvärre haha.


Vart lägger du din mobiltelefon när du sover?

- Jag lämnar den i vardagsrummet


Är du blyg?

- Jag kan vara det bland nya människor, men annars inte


Vad heter du i andranamn?

- Pappa bestämde när vi var små att vi skulle ha mammas namn

som andranamn, så ni som känner till min familj kan lista ut det haha.


Har du svenskt ursprung?

- Ja


Har du, eller har haft, något smeknamn?

- Ja. Lollo var nog det första, hatade det av någon konstig anledning haha.

Sen Lucy, Blucy, Lolo och lite blandat!




Puss på er!

Av Luucy - 15 augusti 2013 15:00


Här kommer lite detajler från vår lägenhet,

den är inte riktigt färdig än men är helt klart

på god väg! Det fattas lite gardiner, piff, 

tyg och annat smått och gott 

  



En detaljbild från en av våra förvaringsmöbler i vardagsrummet




Förlåt för bildkvalitén... men här är den översta delen

av min skohylla!




En liten detalj från sovrummet!

Skorna i mitten på hyllan är mina och Elliots

allra första skor haha.




En bild från köket!




Puss på er!

Av Luucy - 10 augusti 2013 22:27


Hej på er vänner!



De senaste dagarna har varit fartfyllda men ändå väldigt lugna. 

Dock har jag inte packat upp de sista kartongerna än trots att

jag har haft all tid i världen. Varför? Jo för det är det där sista

som man hade slängt i olika lådor överallt i huset. Det är saker

som man inte direkt behöver varje dag, men helt plötsligt

kommer det ett tillfälle när man bahöver det. Som tejp.

Vi har mycket förvaringsutrymmen men det är mest stora

garderober och inte lika många smålådor. Så jag tror

att det får bli en liten shoppingrunda där vi får köpa

lite backar så vi kan tömma kartongerna. 




Annars då?

Jag har hunnit att träffa lite vänner, men inte alls så

många som jag hade velat. Men jag hann med att

träffa fina Yoyo och det blev lite shopping! Jag

köpte lite presenter till mamma som fyller år på

måndag och en klänning till mig själv. Inte så dumt!




Igår var jag och Elle hemma hos hans familj och hade det

mysigt. Vi fick god mat och sen begav vi oss och tittade

på en fotbollsmatch nere i byn, roligt! Rätt lag vann så

det var riktigt kul haha. Sen idag har vi träffat min familj

för mamma fyller år på måndag så vi firade henne

idag ♥. Det kändes lite konstigt att vara gäst där

man bott i så många år men det kändes ändå

bra haha. Min syster och hennes pojkvän var

också där så det var mysigt!



Jag ska börja ta lite mer bilder till bloggen. Grejen är den att jag

egentligen inte tycker om att vara med på bild, och att ta en 

bild på typ mat och sånt är ju inte så kul i längden. Så jag

får klura ut nått. Dock gillar jag den nya videofunktionen

på instagram så jag kanske skulle kunna lägga upp

någon film här med? Det blev ju faktist en film idag

så den kan jag ju bjuda på: 



  Puss!


Av Luucy - 5 augusti 2013 10:10


Det är datumet då jag och min fina pojkvän blev sambos!

Det känns overkligt, pirrigt, roligt och amazing.

  



Vi hörs mer en annan gång, har en hel del att fixa i 

lägenheten, puss på er! 

Skapa flashcards