laughinglouise

Alla inlägg under april 2012

Av Luucy - 26 april 2012 13:34


Det dåliga vädret hänger kvar sen igår, precis som min förkyldning så därför

blir det hemmamys för hela slanten idag med. Igår såg jag två härliga filmer

och idag står det komedi på schemat. Mamma har precis varit och köpt en

film till mig (nej hon åkte inte bara för att köpa min film, hon skulle handla

mat med haha) så snart är det filmtajm! Denna gången blir det denna:


 


Hoppas den är kuuul   



Sen när jag är frisk ska jag uppdatera med mer bilder och så,

men detta får duga sålänge. Jag ska ju även till Öland om typ

en vecka och då ska kameran med så ska ni få se hur fint

där är! Det låter väl nice?



Puss på er sålänge

  

Av Luucy - 25 april 2012 12:37


Då har jag åter igen spenderat en underbar helg på öland

och jag blev lite sugen på att skriva några rader så då är

det lika bra att passa på, eller vad säger ni?



Helgen på öland började med en väldigt rolig fest på fredagen

med en massa härliga människor. Väldigt lyckat!

På lördagen var alla på skolan väldigt sega (haha) så det

fick bli kanelbullebak och andra lugna aktiviteter (vilket

även passade det grå vädret). Vi spelade spel och pratade

och tog det som sagt väldigt lugnt.


På söndagen var det strålande sol och varmt så jag och Elliot

sådde oregano, hade picknick och sen mötte vi upp lite folk och

satt ute i det fina vädret och spelade gitarr och bara njöt av solen.

Inte helt fel om ni frågar mig. När det blev kväll gick vi in och bakade

bröd och chokladbollar, spelade spel och umgicks med folk i huset

vilket var riktigt trevligt. När brödet var färdigt vid halv 10 samlades

vi alla i köket och åt nybakat bröd med smör och ost, riktig lyx.



På måndagen skulle Elliot gå i skolan så jag fick underhålla mig

själv fram till klockan 5 ungefär. Jag läste en tidning, kikade runt på

internet och så fram tills jag fick feberfrossa och ont i halsen.

Det höll sedan i sig hela kvällen och när jag vaknade på tisdagen

mådde jag riktigt piss. Vi skjöt därför fram hemresan från 9 till 1 så

jag hann piggna till lite och sen blev jag hämtad av pappa på

stationen vilket var härligt så jag slapp åka buss hem.



Idag har jag fortfarande lite feber och ont i halsen så dagens planer är

att titta på tecknade filmer och dricka varmchocklad, bästa när man är sjuk.


 

(Bilderna är hittade på google som vanligt)

 

 

Puss   


Av Luucy - 10 april 2012 11:00


Sen jag kom hem från Öland har jag gått omkring med ett

leende på läpparna och känt att fan vad jag trivs med allt

just nu. Det konstiga är att då känner jag absolut inte

för att blogga, utan det gör jag hellre när jag kanske är

uttråkad, lite nere, eller inte har något bättre för mig.

Dock kände jag att det var dags för några rader eller

vad säger ni? Det har ju ekat väldigt tomt här haha.




De senaste dagarna har jag faktiskt bara gjort sådant som jag tycker är kul

vilket inte händer så ofta. Jag har träffat Elliot ♥ , jobbat, haft påskmiddag

med familj och lite släkt, farmor har sovit över och vi har firat min systers

22 års dag. Hela den kommande veckan är även fylld med roligheter

bland annat jobb, Elliot, vänner och mer födelsedagsfirande. Jag ska

helt enkelt njuta nu när mitt liv inte är fyllt med en massa måsten

och jag faktiskt kan göra precis vad jag vill och känner för.

Det är vad jag kallar för vardagslyx.




Puss   

Av Luucy - 4 april 2012 12:53


Såja kära vänner, nu är jag sugen på att blogga

igen så här kommer en liten uppdatering!



Igår gjorde jag i princip ingenting och det var fruktansvärt skönt.

Jag reste ju i princip hela måndagen så jag var riktigt trött igår

och passade på att kolla mail, facebook och sånt som jag

inte hade kollat på flera dagar. Sen tittade jag lite på tv och

kollade utbildningar till hösten och jag är verkligen jättekluven

och vet inte vad jag ska läsa. Sen paniken som uppstod när

jag insåg att jag har typ 12 dagar på mig att bestämma mig...



Nåväl. Idag är också en lugn dag vilket passar mig utmärkt för

sen blir det fullt upp den närmsta tiden. Det jag har bestämt än

så länge är att imorgon ska jag in till stan ett ärende, på fredag

ska jag jobba och träffa Elliot ♥, på lördag är det påskmiddag

med familj och lite släkt, och på måndag fyller min syster 22 år!



På tal om min syster så hade vi en fotografering till precis innan

jag åkte till Öland och jag har inte visat några bilder därifrån kom

jag på nu! Slänger in en bild som jag verkligen gillar:


    


Puss   

Av Luucy - 2 april 2012 15:49


Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva denna underbara helg.

Fina människor, underbart fint område, fint hus och världens

finaste Elliot. Jag har haft så kul och jag känner att jag bara

vill tillbaka, flytta dit och typ aldrig mer åka till Skåne igen?

Det enda som är skönt med att vara hemma är att jag

kommer sova gott i en bred säng inatt och inte dela på

en 90 säng som jag gjort nu de senaste dagarna. Men

det ska minsann åtgärdas och då blir allt perfekt.



 




 


Om 3 veckor åker jag tillbaka, gissa om jag längtar...

Skapa flashcards