laughinglouise

Direktlänk till inlägg 7 juli 2013

När världen vänds upp och ner.

Av Luucy - 7 juli 2013 11:25


Jag har alltid sett livet som en gåva men nu på senare tid är jag

inte lika övertygad. När man är nära att förlora någon man älskar

så är det svårt att tänka att livet är härligt, då känns det mer som

en förbannelse. Jag har läst religionshistoria och när jag kom

till buddhismen så tyckte jag det var märkligt att deras mål 

var att slippa återfödas och bli ett med världssjälen. Jag 

själv tänkte att jag mycket hellre skulle vilja återfödas och

leva om och om igen. Men nu förstår jag lite mer vad dom

menar. Tanken på att allt man älskar kan dö och försvinna

gör mig illamående och ger mig panik. Sorger blandas

med smärta och ibland känns livet som ett långt

återhämtande från olika sorger i livet. Visst, det är

en väldigt trist syn på livet men när det händer saker

som vänder hela ens värld upp och ner så får det

en att börja tänka i andra banor. 



Nu fick som tur är personen som är grunden till detta inlägg hjälp

i tid och kommer troligtvis att överleva, tanken på något annat gör att

det blir tjockt i halsen och att livslusten rinner iväg. Men nu väntar

förhoppningsvis några månaders återhämtning och sen är hon på

benen igen. Vi kommer stötta och stå vid din sida, älskade

superfarmor, så som du alltid har funnits här för oss ♥


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Luucy - 1 november 2014 14:53

  Okej vänner, nu är det www.laughinglouise.blogg.se som gäller. Denna blogg kommer dock finnas kvar så jag själv kan titta tillbaka i framtiden. Men som sagt, nu slutar uppdateringen här.   Puss! ...

Av Luucy - 30 oktober 2014 16:15


  Hej vänner!     Håller på att göra en ny blogg, därför denna är lite inaktiv. Jag är fruktasnsvärt trött på all reklam till höger och den nya bloggen kommer vara lite annorlunda. Inte alls mycket personligt utan desto mer bilder och videos ...

Av Luucy - 27 oktober 2014 21:09


Vad ska ni klä ut er till på Halloween? Nellie funderar på att vara mumie     Puss! ...

Av Luucy - 8 oktober 2014 14:56

  Hej vänner! Igår var en väldigt stressig (men rolig) dag, så jag hann tyvärr inte blogga. Klockan 11 började jag och mamma vår shoppingrunda på Väla och efter några timmar där (och en välbehövlig gräddbulle på gräddbullerian) så gick vi över...

Av Luucy - 5 oktober 2014 21:01


  Hej vänner.   Även idag har vi haft sol och en riktigt härlig höstdag, det gillar vi! Så dagen har bjudit på promenader och lite blandat på förmiddagen och på kvällen packade vi in oss i bilen allihop och åkte till mina föräldrar på middag. M...

Ovido - Quiz & Flashcards