laughinglouise

Alla inlägg under oktober 2011

Av Luucy - 9 oktober 2011 19:18


Så, nu är jag färdig, ÄNTLIGEN!

Det är inskickat och allt, känns bra.


Nu: mat

Sen: tv och kanske internetshopping? (hehe)



Hörs mer sen

Puss   

Av Luucy - 9 oktober 2011 13:44


Hej på er!



Jag tar nu en paus i pluggandet och tänkte

 berätta lite om denna helgen.



I fredags träffade jag Alice och Johanna hemma hos Johanna

och vi hade en riktigt kul kväll! Massor av tjejsnack, Idol

och skratt, jag ville verkligen inte hem haha. Dock var jag

tvungen eftersom jag skulle upp vid 7 på lördagen för att

åka på ett seminarium om religionshistoria. Inte...så...kul ...


Men här kommer en bild från i fredags:

   Fina tjejer



 Igår var jag som sagt på ett seminarium mellan 10 och 3,

inte min favoritsyssla en lördag men det var faktiskt hyffsat

intressant. Efter det träffade jag min älskling och vi åkte

hit och bara umgicks. Sen hade vi världens fight om vad

vi skulle se på tv (haha) och tyvärr så vann Elliot. Därför

fick jag se en tysk dramafilm om kommunister... oh happy day.



Idag åkte Elliot hem vid 11, och sedan dess har jag suttit

och skrivit som en galning på mitt arbete. Jag fick reda på

massor av saker igår som man tydligen skulle ha med, så

det var bara att bita i det sura äpplet idag. Jag har även fått

utöka alla analyser och sånt, men förhoppningsvis kan jag skicka

in arbetet ikväll. Jag skulle egentligen ha träffat Emma idag

men det fick tyvärr skjuts fram till senare i veckan.



Så, nu vet ni vad jag har haft för mig/har för mig.

Hörs igen lite senare!

Puss   

Av Luucy - 8 oktober 2011 22:02


Hej på er!



Jag har haft fullt upp och inte en sekund över till att uppdatera,

men imorgon kommer det både inlägg och bilder om denna

fina helg. Dock ska jag plugga som en galning imorgon,

men något inlägg då och då ska jag allt hinna slänga in.

De senaste dagarna har jag har bland annat träffat fina vänner,

gått på seminarium och umgåts med min älskade pojkvän.




Puss   

Av Luucy - 7 oktober 2011 10:10


Godmorgon på er!



Idag skulle jag ju egentligen ha träffat Emma, men hon var

tyvärr tvungen att jobba idag. Dock bara någon minut efter att

jag fick reda på det så tyckte Johanna att jag och Alice skulle

hem till henne ikväll, så det blev ju en riktigt bra fredag ändå!

Emma ska jag sedan träffa på söndag är tanken   



  Denna bild på oss är typ exakt 3 år gammal,

för den togs i oktober 2008. Tänk vad tiden går!  

 (Frågan är varför vi räckte tunga åt ett träd? Hahah) 



Nu ska jag plugga lite är tanken, eftersom jag

har en seminariedag imorgon. Så vi hörs mer sen!

 

 

Puss   

Av Luucy - 6 oktober 2011 19:31


Precis som rubriken säger så har jag absolut inget tålamod,

så därför har jag beställt hem ett par andra skor idag, haha!

Det kanske hade tagit veckor innan de skorna hade kommit

in i min storlek, om de ens hade gjort det.



Dessa snyggingar fick det bli istället:

Perfekta till hösten om ni frågar mig.

De blir dina för 400:- på Nelly.com  





Puss   

Av Luucy - 6 oktober 2011 13:38


Denna dagen är helt underbar.

Det är riktigt höstväder ute med regn och rusk

och jag sitter inne i min onepiece och har tittat

på film och druckt varm choklad. Så mysigt



Nu behöver jag dock er hjälp. Jag har nu sett alla filmer

vi har om och om igen, och tänkte därför att jag skulle

beställa hem lite nya filmer. På cdon.com hittade jag

lite filmer som jag aldrig har sett men som jag absolut

vill se. Har du något tips på en film som är ungefär som

de här nedan, som man bara måste se? Det gör inget

om den har några år på nacken eller är ny, tell me!


 

Puss   

Av Luucy - 6 oktober 2011 09:59


Godmorgon!   



Idag skulle jag egentligen ha träffat min vän Emma, men det

blev uppskjutet tills imorgon. Därför ska jag passa på att plugga

idag, tråkigt men nödvändigt.


Upplägget för dagens pluggande  är något i den här stilen:

1. Gör klart arbetet som är 99.8% klart

2. Se en film

3. Gör klart hälften av det som är kvar på andra arbetet

4. Se om jag orkar plugga mer, eller så läser jag bloggar (hehe)



Det låter ju inte allt för plågsamt så det ska jag nog

klara av minsann! Innan jag börjar på min lista ska jag

dock äta frukost, känner att jag behöver lite energi.


Puss   

Av Luucy - 5 oktober 2011 14:06


Hejsan svejsan!   



Jag kan börja med att berätta om gårdagen, för då kom

min älskling hit och hälsade på ♥. Han cyklade seriöst hit,

han är galen haha. För er som inte vet så är det alltså

sjukt långt mellan oss, och det tog honom 1 timme och

en kvart att cykla hem till mig, i motvid haha.

 

 

När han kom fram hade han en liten bukett blommor med

sig som han hade plockat på vägen, så fint


Idag då?

Jo jag började dagen med att åka till vårdcentralen för att kolla

mitt andra öra. Det visade sig att örat som precis haft öroninflammation

är friskt, medan det andra är lite 50/50 om det kommer få

öroninflammation. Det jag får göra nu är helt enkelt att vänta och

se om det går över, eller om jag får en till. Hoppas det går över!!



Innan jag går tänkte jag lägga in en bild på mina nya örhängen

som jag köpte för ett tag sedan. Dock är inte bilderna de bästa,

men bättre än inget haha.

 

Alla par kommer från Guldfynd :)




Puss   

Ovido - Quiz & Flashcards